Silnik i osprzęt - Wymiana filtra oleju w corsie 1.3 cdti
artijan - 12 Grudzień 2010, 20:31 Temat postu: Wymiana filtra oleju w corsie 1.3 cdti Jak w temacie wymiana filtra oleju.
Gdzie jest ten filtr?(jakiś schemat,rysunek lub fotka)
Jaki symbol?
Jakie narzędzia potrzebne do wymiany?
spidan - 13 Grudzień 2010, 07:46
A nie lepiej wymienić olej w warsztacie - (przy zakupie oleju jest gratis), niż samemu sie brudzić i później zastanawiać się co zrobić ze starym olejem?
Tym bardziej sądząc po zadawanych pytaniach - małe pojęcie o mechanice.
S4IK0 - 13 Grudzień 2010, 15:58
Podłączę się do tematu z pytaniem czy bez odkręcania czegokolwiek istnieje możliwość sprawdzenia, który filtr oleju posiadam?
artijan - 13 Grudzień 2010, 17:00
spidan napisał/a: | A nie lepiej wymienić olej w warsztacie - (przy zakupie oleju jest gratis), niż samemu sie brudzić i później zastanawiać się co zrobić ze starym olejem?
Tym bardziej sądząc po zadawanych pytaniach - małe pojęcie o mechanice. |
Gdyby było lepiej to bym nie pytał a forum i ten temat jest po to żeby się czegoś nauczyć i poznać lepiej pojazd.
Druga sprawa czy jak zmieniasz olej w warsztacie to wiesz co ci wlali?
olej na allegro (z hurtowni) plus filtr i przesyłka 140zł a w warsztacie 180zł.
Za resztę :piwo:
west - 13 Grudzień 2010, 17:05
Poradnik Corsa C
Zeniu - 14 Grudzień 2010, 14:48
Witam,
trochę porywasz się z motyką na słońce, ale to po kolei: Filtr Oleju znajduje się z przodu silnika pod aluminiową osłonką - podobna do zakrętki termosu potrzebujesz Torx'y aby ją odkręcić, pod osłoną masz kopułkę filtra która jest z plastiku, na szczycie ma cos na kształt nakrętki która jest również plastikowa - jest to odlany element na wtryskarce, "nakrętka" ta jest nacięta na 2 przeciwległych ściankach, nacięcia te ma wypełnić zapewne jakiś specjalistyczny klucz - jeżeli nic tam nie wejdzie to Ci się plastik będzie uginał pod kluczem i objedziesz w 5 minut (wiem z doświadczenia) dostęp zwykłym kluczem do filtra jest o tyle utrudniony że jest za mało miejsca. Filtr jaki masz poznasz dopiero po zdjęciu kopułki, były w tym silniku 2 rodzaje różnią się długością.
pozdrawiam i powodzenia
artijan - 15 Grudzień 2010, 20:28
Dzięki za odpowiedz,znalazłem ten filtr wcześniej i nawet go odkręciłem,potrzeba klucza nasadowego 27.Dobrze było by mieć klucz dynamometryczny, na obudowie filtra jest podana wartość momentu z jaką trzeba go dokręcać.
storm - 16 Grudzień 2010, 14:29
Trzeba pamiętać, że w tym modelu występowały dwa typy filtrów. Miesiąc temu kupowałem olej i filtr wg katalogu OE670, jednak przy wymianie w warsztacie okazało się, że to jednak OE682 - znacznie droższy. Klucze do odkręcenia obudowy to nasadowy 27 i Torx T30.
W obudowie typu FILTRAUTO:
Nr kat.:
MANN - HU 713/1x
OPEL 56-50-342 / GM 93177787
FILTRON - OE 670
W obudowie typu UFI:
Nr kat.:
MANN - HU 712/7x
OPEL 56-50-367 / GM 93186856
FILTRON - OE 682
S4IK0 - 17 Grudzień 2010, 15:53
Hmmm od "Koordynatora Sklepu Internetowego Dixi-Car S.A." dowiedziałem, się iż ponoć można rozróżnić rodzaj filtra (ufi/purflux) po korku wlewu oleju. Zobaczymy jak sprawdzi się to w praktyce jak już pojadę z filtrem na wymianę.
storm napisał/a: | przy wymianie w warsztacie okazało się, że to jednak OE682 - znacznie droższy. |
Abstrahując od ceny, różnica pomiędzy oboma filtrami w tym sklepie to jakieś 3zł, a w filtronie 14zł
storm - 22 Grudzień 2010, 13:13
S4IK0 napisał/a: | Hmmm od "Koordynatora Sklepu Internetowego Dixi-Car S.A." dowiedziałem, się iż ponoć można rozróżnić rodzaj filtra (ufi/purflux) po korku wlewu oleju. Zobaczymy jak sprawdzi się to w praktyce jak już pojadę z filtrem na wymianę. |
u mnie obudowa jest szara, a koleś z warsztatu powiedział, ze powinna być czarna, że niby oryginalna;) może po kolorze się rozróżnia jaki to jest typ?;]
S4IK0 napisał/a: |
Abstrahując od ceny, różnica pomiędzy oboma filtrami w tym sklepie to jakieś 3zł, a w filtronie 14zł |
z 23zł zrobiło się 42zł (filtron), tak więc proporcjonalnie dużo ;>
|
|
|