To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Silnik i osprzęt - sonda lambda corsa C 1.0 benzyna Z10XE

soprzem - 18 Listopad 2010, 22:44
Temat postu: sonda lambda corsa C 1.0 benzyna Z10XE
Witam, po zatankowaniu paliwa ( chyba zanieczyszczone), zaświeciła się kontrolka Check Engine. W serwisie po podłączeniu pod komputer wykazało że sonda lambda II za katalizatorem jest do wymiany. Koszt nowej to ok 600 zł w ASO, 300 zł na Allegro. Silnik Z10XE. Jeżdżę z tym 2 miesiące i jest OK ( tzn nie widzę żadnej różnicy sprzed zaświecenia się kontrolki). Pytanie: czy można z tym jeździć bez konsekwencji? Po jakimś czasie kontrolka na parę dni zgasła samoczynnie i pojawiła się ponownie teraz. jak rozwiązać ten problem? Czy tylko kasować błędy i jeździć ( zakupiłem specjalny program do kasowania błędów)? Czy ta sonda odpowiada za coś poważnego? będę wdzięczny za wszelkie pomocne rady. Pozdrawiam
spidan - 19 Listopad 2010, 08:01
Temat postu: Re: sonda lambda corsa C 1.0 benzyna Z10XE
soprzem napisał/a:
czy można z tym jeździć bez konsekwencji?


gdyby tak było, to po co producent przewidział kontrolkę check?

Cytat:
Po jakimś czasie kontrolka na parę dni zgasła samoczynnie i pojawiła się ponownie teraz. jak rozwiązać ten problem? Czy tylko kasować błędy i jeździć ( zakupiłem specjalny program do kasowania błędów)?


to tylko leczenie tymczasowe, należy usunąć usterkę. Możesz spodziewać się, że pierwsza sonda też szybko padnie w takich warunkach i na pewno nie zostanie to bez wpływu na EGR.


Cytat:
Czy ta sonda odpowiada za coś poważnego?


zabiłeś mnie tym pytaniem :uuu: tak, jest bardzo ważna.
W silnikach serii Z są 2 sondy lambda - przed katalizatorem spełniająca zadanie diagnostyczne parametrów silnka i sonda za katalizatorem badająca spaliny już po oczyszczeniu. Nawet jeśli sprawna będzie tylko jedna silnik będzie działał jednak nie na 100% możliwości, zwiększa się spalanie i skład spalin.


Dobra rada - jak coś się psuje to należy to naprawić lub wymienić na część sprawną.
Bo pytanie z kategorii - "czy można z tym jeździć bez konsekwencji" doprowadzą Cię tylko do remontu lub wymiany silnika.
To tyle odemnie, pozdrawiam.

Bania26 - 19 Listopad 2010, 10:38

dokładnie należy ją wymienić i nie kombinować jeśli chce się jeździć sprawnym autem.. 2 sonda bada skład spalin tym samym mówi o tym czy sprawny jest katalizator w aucie.
soprzem - 20 Listopad 2010, 21:09

witam ponownie, po ponownym zatankowaniu paliwa na Statoil, kontrolka sama zgasła, zrobiłem ok 270 km i jest OK ( tzn nie zaświeciła się ponownie). czy robić coś z tym? czy to może była wina paliwa, a w serwisie ASO od razu uznali że do wymiany sonda. Co sądzicie?
Bania26 - 21 Listopad 2010, 11:22

Witam, na razie jeździj i nie wnikaj, jak się ponownie zaświeci to wymień i będziesz miał już z tym spokój.
alien1113 - 7 Grudzień 2010, 15:09

[ Dodano: 7 Grudzień 2010, 15:16 ]
Czy sondę można samemu wymienić?
Wiem, gdzie jest, ale chodzi mi o to, czy trzeba dokręcać z jakimś momentem obrotowym, albo na coś uważać.
Od niedawna corsa pali jak smok, to może bym znalazł ze szrotu na podmianę i zobaczył, czy wtedy coś się zmieni. Kontrolka check się nie pali. Świece filtry wymienione, hamulce sprawdzone, opony napompowane, przepustnica wyczyszczona. Znam zasady ekonomicznej jazdy i je stosuję (zwykle). Mechanik powiedział, że bez sensu jechać na kompa jeśli kontrolka "check" się nie pali, bo tylko zmarnuję 150 zł.
Jak wyciągnąć wtyczkę od przepływomierza? Jest co chyba trzeba podhaczyć, ale to nic nie zmienia - nadal mocno siedzi. Boję się czegoś urwać, bo w tej corsie wszystko się raczej bardzo lekko odkręca.

karmano - 17 Styczeń 2011, 19:17

Jeśli chodzi o wymianę sondy to nie zawsze jest łatwo,(może sie konkretnie spiec ale spróbować trzeba wiadomo dużżo wd czy innych smarowideł i udrażniaczy)
Sprawdzenie błędów ąż tyle teraz nie kosztuje.A kostkę przepływki psiknij troszkę jakimś smarowidłem pożądnie naciśnij blokadę i wyjdzie przynajmniej tak u mnie poszło.

alien1113 - 14 Czerwiec 2011, 14:16

Właśnie wróciłem z obowiązkowego przeglądu i zdziwił mnie skład spalin. Jest 7,5% Tlenu, 9,52% dwutlenku węgla I 0,04% tlenku węgla. Nie znalazłem informacji jak jest w corsie 1,0. Z tego co czytałem ogólnie powinno być ok 2% tlenu. Nie pokazuje się ani kontrolka składu spalin ani kontrolka elektroniki silnika. Co może być nie tak?
Lambda wynosi 1,5 - czyli zgodnie z tym, co czytałem to coś jest nie tak.
Co może być przyczyną?
Zbyt uboga mieszanka??

ania1284 - 18 Czerwiec 2011, 20:07

Witam,
jestem nowa na forum. Nie chcę zakładać nowego tematu, bo mam dość podobny problem. Posiadam corsę C rocznik 2002, silnik 1.0, 43.00kW,przejechane 285 tys. km. Od jakiegoś czasu zapala mi się kontrolka emisji spalin-CHECK,pali się cały czas,nawet na chwilę nie przygasa.Problem polega na tym, że auto szybko łapie temperaturę, po przejechaniu ok. 30km, jak zgaszę silnik, to potem nie chce odpalić. Silnik "kręci", ale nie reaguje, jakby nie dostawał paliwa, ponadto nie słychać charakterystycznego odgłosu załączającej się pompy paliwa przy przekręceniu kluczyka. Jak ostygnie ok.30-40 minut, to normalnie zapala (ale kontrolka dalej się pali).Auto odstawiłam do mechanika,sprawdzał błędy na komputerze i wymienił mi czujnik wału korbowego (dolny i górny),przez chwilę było dobrze,ale jak przejechałam znowu ok. 30 km,to wystąpił ten sam problem. Ktoś ma jakiś pomysł? Czy to ta sonda lambda może? Będę wdzięczna za wszelką pomoc.

Anonymous - 18 Czerwiec 2011, 21:29

Czy dalej zapala się check engine? Jak tak to znów trzeba szczytać błędy bo nie ma co zgadywać. Jakie czujnik założył mechanik? Orginały czy jakieś zamienniki? Jesteś pewna że w ogóle je wymienił? Dał Ci stare z powrotem?
ania1284 - 18 Czerwiec 2011, 23:24

Nie mam pojęcia jakie błędy wyszły. Mówił mi, że najpierw wyskoczył górny czujnik i go wymienił, po jakimś czasie (ok. tygodnia) znów zapaliła się kontrolka emisji spalin i znów zaprowadziłam do tego samego mechanika. Odebrałam w zeszłym tygodniu i dziś znów zapaliła się kontrolka. Nie wiem, czy zamienniki, czy oryginały założył. Za pierwszą kontrolkę policzył 90 zł + 30 zł za robotę, a za drugą 180 zł (więc może po cenie można coś wywnioskować?). Mechanik to mój sąsiad, więc mam nadzieję, że zrobił to, co mówił. A kontrolka po naprawie się nie pali ok. tygodnia, a potem, jak już się pojawi, to pali się cały czas. W poniedziałek znów mam mu oddać auto, ale boję się, że znów mnie podliczy, a problem za tydzień wróci :ojj:
Mystique - 5 Marzec 2013, 22:01
Temat postu: sonda
witam, jeżeli ktoś wie to proszę o pomoc :

P0130-4 - obwód czujnika tlenu, napięcie niskie (Bank 1 czujnik 1)
Po130-8 - Usterka obwodu czujnika tlenu (Bank 1 czujnik 1)
P0100-1 - przepływ masy powietrza lub objętości zasysanego powietrza, obwód, wysokie wejście
P0170-5 - usterka korekty czasu wtrysku (Bank 1)

czujnik 'A' przepływu masy powietrza - 1,51 V
czujnik 'A' przepływu masy powietrza - 9 kg/h
kontrola spalania - nie aktywny
kontrola spalania tonacyjnego - nie aktywny

B1S1 aktywny

czujnik B1S1 O2 862 mV

... czujnika - uboga (nie ma wyrazu)

B1S1 air / fuel ratio (Bank 1 sensor 1) - uboga

B1S2 czujnika podgrzewacz O2 (Bank 1 czujnik 2) - nie aktywny

B1S2 O2 sensor (Bank 1 czujnik 2) 451 mV

B1S2 stosunku paliwo / powietrze (Bank 1 czujnik 2) - uboga

O2 Pętla czujnika - zamknięty

B1 długi wykończenia paliwa termin (Bank 1) - 0%

B1 short term fuel trim (Bank 1) -24 %



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group