To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Silnik i osprzęt - 1,2 w Corsie B straszny muł

Anonymous - 27 Październik 2008, 18:19
Temat postu: 1,2 w Corsie B straszny muł
Witam
Mam problem z moim samochodem. Bardzo słabo przyspiesza, do 4. biegu nie jest najgorzej, ale jak wrzucę 5 to w ogóle nie chce przyspieszać, 80 i max. Na 4 jak go przeciągnę i rozpędzę do 100 i wrzucę 5 to będzie jechał 100 ale pedał do spodu i nie przyspiesza.
Sprawdziłem błędy spinaczem i brak.
Pomóżcie


++++++++++++++++++++++++++++++
TO POLSKIE FORUM WIĘC PROSZĘ UŻYWAĆ POLSKICH LITER
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
edit junior admin dudu

lukbud - 27 Październik 2008, 18:37

No to sprawy pierwszorzędne...
Jaki stan filtra powietrza, paliwa? Zapchany filtr powietrza i paliwa to gwarantowany muł (tylko nie wiem, czy aż w takiej ilości jak u Ciebie)
Można też pooglądać świece czy jeszcze pojeżdżą czy już wymiana...
Jakoś tankowanego paliwa też ma znaczenie...

Taka ciekawostka- moje poprzednie auto (Cinqucento 700) zachowywało się zimą dokładnie jak Twoja Corsa- okazało się, że silnik kwalifikuje się do remontu bo była zbyt słaba kompresja, którą dodatkowo pogarszała para wodna dostająca się z fabrycznie zamontowanej odmy do silnika- po odłączeniu i "puszczeniu" odmy pod auto fura znowu osiągała całe 120 km/h :mrgreen:
Ale Corsa to o wiele bardziej zaawansowane technicznie auto niż CC więc te moje prowizorki z poprzedniego auta w tym by się pewnie nie sprawdziły :-P

PS: aha i czy auto ma LPG? :brick: :mrgreen:

dudu - 27 Październik 2008, 18:42

lukbud napisał/a:
filtr powietrza i paliwa

święta racja. Jeszcze do tego czy chłodzenie silnika jest odpowiednie, czy smarowanie silnika jest w dobrym stanie,
lukbud napisał/a:
świece

racja-czy nie mają nagaru lub czy szczelina pomiędzy elektrodą a blaszką metalową nie jest za duża(lub za mała)
czy z układem wydechowym wszystko ok.....

Anonymous - 27 Październik 2008, 19:02

Brak LPG.
Niedawno wymieniany olej, nowy filtr powietrza. Nie wymienialem filtra paliwa. Co dziwne, jak mu dam gazu to taki dziwny dzwiek jakby chcial isc a nie moze. Tak sobie myslalem, czy moze katalizator zapchany. Sprawdze jutro swiece. Dzisiaj robilem test nocny i nie bylo przebicia na przewodach.
Aha jeszcze jedno. Jak go odpale to ma bardzo niskie obroty i sie trzesie. Dopiero jak mu dodam gazu wchodzi na obroty. No i jeszcze jak mu dodam gazu, wchodzi na obroty ale bardzo powoli schodzi z obrotow.

lukbud - 27 Październik 2008, 19:15

dariogajda napisał/a:

Aha jeszcze jedno. Jak go odpale to ma bardzo niskie obroty i sie trzesie. Dopiero jak mu dodam gazu wchodzi na obroty.


Czyli tak jakby nie chodził na wszystkie gary od początku- sprawdziłbym świece i elastyczność przewodów WN. Filtr paliwa też bym zmienił bo koszt nie jest duży, a przynajmniej pewność, że żaden syf nie blokuje paliwka :!:

Co do buczenia to może to być objaw zapchanego katalizatora... Jak u Ciebie z przebiegiem?
Jak zapchany to go wywalić i wstawić strumienicę :mrgreen: albo zwykły kawał rury ;-)

Anonymous - 27 Październik 2008, 22:52

Najprościej - podjedź do dobrego elektryka i niech Ci corsiaczke podepnie pod komputer, może coś nie bangla na którymś z czujników.

Ponadto sprawdź wtryskiwacz - odkręć jego obudowę i zobaczy czy paliwo się wtryskuje, czy też leje strumieniem - jeżeli to drugie to uszczelki i gumki we wtryskiwaczu do wymiany.

Sprawdź katalizator, może być zapchany.

Zobacz czy się świece nie zalewają się i czy są w dobrym stanie, bo ja miałem identyczną sytuację jak mi padł czujnik hall'a i po wielokrotnym kręceniu rozrusznikiem zalałem świece paliwem, silnik chodził gorzej niż 126p :lol:

Ostatnia, najmniej prawdopodobna opcja - słaba kompresja w silniku. Jeżeli nic z powyższych nie pomoże, należy sprawdzić ową kompresję i może wykonać próbę olejową.

Anonymous - 1 Marzec 2009, 10:36

Witam.
Mam to samo co ty na piatym biegu max 80km; zmieniłem egr, przepływomierz, świece.
I w końcu doszedłem co może być ze przy wysokich obrotach buczy to jest wina katalizatora bo jest zapchany!!!! Takk. Radze ci przerobić katalizator i wstawić strumienicę.
Pozdrawiam

Anonymous - 1 Marzec 2009, 13:37

Dobra widzę ze proponujesz strumienice zamiast katalizatora :) co to zmieni?? co można "dostać" a co "straci" przy montowaniu strumienicy bo ciągle o tym słyszę a nie wiem na czym to polega :rotfl:
Anonymous - 1 Marzec 2009, 17:39

z tego co przeczytałem tak naprawdę nic nie daje a zabiera hemmmm... ktoś rozwiąże tę zagadkę ?
Jasioracek - 8 Marzec 2009, 13:04

Poprostu jak ci muli wez spr wszystkie filtry:)
Oraz zatankuj lepsze paliwo i na wysokie obroty wprowadz silnik w czasie jazdy

Anonymous - 7 Sierpień 2009, 12:04

Jezeli auto posiada dosyć duzy przebieg to moze warto kupic w supermarketach jakis dodatek to benzyny czyszczący wtryskiwacze, jeszcze tego nie próbowałem ale jakteraz bede na zakupach to kupie i przetestuje to czzy jest to cos warte. pzdr:)
Jasioracek - 12 Sierpień 2009, 12:32

Albo już masz sprzengło porządnie nadpalone?? Spr układ dolotowy i wydechowy.. i najlepiej przeczysc wszystko co umisz sam...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group