Oświetlenie - Mruganie wszystkich świateł
zatorek - 12 Sierpień 2010, 20:50 Temat postu: Mruganie wszystkich świateł Witam
Mam problem z mruganiem całego oświetlenia i nie równą pracą silnika na wolnych obrotach.
Wszytsko dziele się na wolnych obrotach, mruganie jest rytmiczne wraz z pracą silnika.
Na wyższych obrotach problem ustaje, podejrzewam alternator? Możliwe?
dudu - 12 Sierpień 2010, 21:45
a jak z odpalaniem? Aku w dobrym stanie? Może to być wina alternatora. Sprawdź napięcie na aku przy pracującym silniku (czy jest niedaleko wartości 14,4V). Wyczyść klemy na aku ( głównie minusową). Sprawdź masę.
Być może to słaby aku, lub ten alternator (może jedna cewka alternatora nie łączy, lub dioda sie przepaliła)
zatorek - 13 Sierpień 2010, 12:54
dudu napisał/a: | a jak z odpalaniem? Aku w dobrym stanie? |
nie ma problemów, nawet zimą.
auto mam od roku i za mojej kadencji nie wymieniałem.
Jutro sprawdze co i jak
A i jeszcze jedna sprawa. Jak silnik uzyska temp to murganie sie uspokaja ale nie ustaje.
dudu - 13 Sierpień 2010, 13:10
Gdy silnik jest zimny, to olej jest gęstszy i ogólnie silnik ma ciężej przy rozruchu. Często jest tak, że pasek klinowy alternatora piszczy tylko na zimnym silniku - to właśnie dzięki zimnemu olejowi ( oraz złemu naciągu paska).
Mimo, że ci pasek nie piszczy, to możesz też sprawdzić jego naciąg. Może to jego wina. Delikatnie się śliska przy obciążeniu i alternator nie pracuje jak powinien.
zatorek - 15 Sierpień 2010, 11:12
dudu napisał/a: | Mimo, że ci pasek nie piszczy, to możesz też sprawdzić jego naciąg. Może to jego wina. Delikatnie się śliska przy obciążeniu i alternator nie pracuje jak powinien. |
no fakt nigdy mi sie nie zdarzyło żeby wydawał jakieś dźwięki.
napięcie na aku oscylowało między 13,5 a 13,7V
dudu - 16 Sierpień 2010, 20:19
to troszke za nisko, ale nie tragicznie. U mnie na wolnych obrotach osiąga wartość 14,5V.
U znajomego sprawdzałem na aku przy odpalonym silniku w astrze benzynie i wynosiło aż 15V. Wszystko w granicach normy.
A zrób eksperyment: odpal silnik i odepnij plusową klemę z akumulatora (uważaj, byś nie zrobił zwarcia). Jeśli silnik zgaśnie, lub zacznie nierówno pracować, to bedzie znaczyć, że coś nie halo z alternatorem.
Anonymous - 16 Sierpień 2010, 22:33
Cześć, nie odpinaj klemy z aku bo mozesz uszkodzić alternator
zatorek - 17 Sierpień 2010, 20:46
dudu napisał/a: | odpal silnik i odepnij plusową klemę z akumulatora |
skald54 napisał/a: | Cześć, nie odpinaj klemy z aku bo mozesz uszkodzić alternator |
to jak wreszcie panowie? :pff:
nie chce sobie wozidła unieruchomić
Anonymous - 17 Sierpień 2010, 22:05
Nie odpinaj aku przy odpalonym samochodzie, tak jak napisał skald. Odłączenie może spowodować skok napięcia w instalacji i nie tylko alternator może się spalić.
Zeniu - 17 Sierpień 2010, 22:13
napięcie masz mieć 14,4V na instalacji przy zapalonym samochodzie, jeżeli nie masz = uszkodzony regulator napięcia na alternatorze(zakładając że instalacja jest sprawna), jeżeli problem ustępuje na wyższych obrotach - o ile wyższych? może masz za niskie obroty po prostu? chociaż ja bym obstawiał i tak regulator albo szczotki się kończą gdybać sobie można, wpaść tam trzeba po prostu z miernikiem ;]
zatorek - 19 Sierpień 2010, 18:51
Zeniu napisał/a: | jeżeli problem ustępuje na wyższych obrotach - o ile wyższych? |
od 1,5tys ustaje
Zeniu napisał/a: | może masz za niskie obroty |
czasem tak ma że ma niższe jak zwykle.. ale to mu jak zawije :pff:
Zeniu - 19 Sierpień 2010, 19:46
no to ja bym obstawiał regulator napięcia wizyta u elektryka czeka, regulator około 100zł powinien kosztować + robocizna
zatorek - 21 Sierpień 2010, 19:42
Zeniu napisał/a: | no to ja bym obstawiał regulator napięcia wizyta u elektryka czeka, regulator około 100zł powinien kosztować + robocizna |
to luz.. bo myślałem ze alt.
w aso ile by koszotowało?
dawpio - 21 Sierpień 2010, 20:18
zatorek napisał/a: | w aso ile by koszotowało? | W ASO to pewnie zdejmą alternator i zawiozą go do zakładu który się tym zajmuje. I skasują ok 200zł. Mało które ASO ma przyrząd do sprawdzania alternatorów.
zatorek - 22 Sierpień 2010, 12:11
czyli szkoda zawracać sobie głowy aso? lepiej do elektryka odrazu?
[ Dodano: 4 Grudzień 2010, 17:09 ]
w aso powiedziano iż.. alta trzeba sprawdzić a jak nie pomoże to może bys to wina "modułu nadwozia" - co to u licha jest ?? pierwsze słysze?
czy to jest wymienne miedzy budami? czy poddany silnik, model C?
|
|
|