To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Ogólne - Eco Driving

dudu - 10 Czerwiec 2008, 17:57
Temat postu: Ekonomiczna jazda w naszych corsach
Kochani koledzy chciałbym, abyście się pochwalili tym, co robicie, by wasza corsa paliła jak najmniej i by jazda była jak najtańsza.
:D
Ja unikam gwałtownych przyspieszeń, ostrych hamowań.

I tu mam dylemat :?: Czy będąc przez skrzyżowaniem lepiej wrzucić luz i się dowlec czy poprostu dojechać na 5 biegu ale bez nodze na gazie :?:


Ja ostatnio zastanawiam się nad jedną rzeczą:
moja Corsa to turbo diesel i zastanawiam się czy nie robić mieszanki ropy: pół zbiornika zwykłej ropy a pół opału. Co o tym myślicie?? czy nie zakatuje silnika i wtrysków :?:




Mam nadzieje że podzielicie się z nami waszym sposobem zaoszczędzenia choć troszke na paliwie.

Anonymous - 11 Czerwiec 2008, 19:16

z czasem pompa padnie a jak bedziesz mial kontrole policji to bedzie mandat oczywiscie jak beda mieli ochote sprawdzic paliwo
dudu - 12 Czerwiec 2008, 18:56

Ale czy pieski dopatrzą się gdybym jeździł pół na pół? Może jednak nie?

A wiesz koledzy proponują mi bym jeździł na oleju jadalnym. Niby spoko idzie dobrze tylko troche frytkami czuć

west - 12 Czerwiec 2008, 20:17

znam osoby które jezda 3/4 rzepak do 1/4 ON i nic nie marudzą....
dudu - 13 Czerwiec 2008, 15:39

jeśli cena ropy nadal będzie się tak utrzymywać to chyba pomyśle poważnie o tym oleju...
lukbud - 13 Czerwiec 2008, 21:39

Co do oszczędnej jazdy na "benzynie". Ja staram się kontrolować prawidłowe ciśnienie w oponach (niestety, dalej mam zimówki co przyczynia się do większego spalania :-( ), nie szaleć z wysokimi obrotami, 5'bieg włączam w mieście przy 60km/h, hamować silnikiem, do świateł dojeżdżać na biegu no i średnio 2 razy na 5 tankowań leję 98oktanów, żeby auto odmulić, bo ciągle jeżdżę na rezerwie (ale zauważyłem, że choć 98 jest droższa od 95 to przejeżdżam na niej do 20km więcej w porównaniu do 95) :mrgreen:

Pewnie prawie każdy używa tych samych sposobów co ja, ale jak ktoś ma inne sekrety to niech się podzieli :mrgreen: :mrgreen: pozdro!!

dudu - 14 Czerwiec 2008, 12:08

Wiesz lukbud że o tym dojeżdżaniu do skrzyżowań to nie wiedziałem. A co do 5 biegu przy 60km/h to nie polecam: silnik sie przymula i pali troszke więcej jak np. na 4 biegu. Tak słyszałem
lukbud - 14 Czerwiec 2008, 13:13

dojeżdżanie na biegu do krzyżówki powoduje, że autko korzysta z wtrysku i spalanie w sumie nie występuje :mrgreen: na luzie auto pali około 0,5/0,6 litra na godzine :-?
Co do 5'biegu to takie moje testowanie bo niestety w swojej Corsince nie mam obrotomierza, ale powiem, że silniczek 1,4 daje sobie radę. Nie ma oczywiście przyspieszenia przy tej prędkości, ale silnik nie wibruje, nie dusi się, nie szarpie tylko przyjemnie gwiżdże :-P W Astrze taty przy 60 km/h na 5 biegu auto ma 2 tys. obrotów i też jedzie przyjemnie (tyle, że to silnik 1,6 8v)
Ostatnio na TVN Turbo mówili o technice ekonomicznej jazdy- zalecali jazdę na najwyższym biegu przy jak najniższej (możliwej do jazdy) prędkości obrotowej...

A wy przy jakiej prędkości włączacie 5'tke?? :] pozdrooo!

dudu - 14 Czerwiec 2008, 17:40

ja włączam przy 80km/h a w mieście przy 70
lukbud - 1 Październik 2008, 16:52
Temat postu: Eco Driving
Witam.
Pewnie niektórzy z nas znają zasady Eco Drivingu, który pozwala znacznie zmniejszyć zużycie paliwa w naszych pojazdach (i zaoszczędzić trochę grosza w portfelach :-P ), Jednak dla tych, którzy nie znają tego systemu jazdy i chcieli by go poznać zamieszczam niżej owe 12 zasad :mrgreen:

12 Złotych zasad Eco Drivingu

1. Jedź na najwyższym możliwym biegu i na najniższych możliwych obrotach.
2. Włączaj wyższy bieg najpóźniej po osiągnięciu 2500 obr./min w silniku benzynowym lub
2000 obr./min w silniku wysokoprężnym.
3. Przyspieszaj, jeśli warunki ruchu na to pozwalają, dynamicznie wciskając pedał gazu.
4. Nie jedź na luzie - jeśli planujesz zatrzymanie lub spowolnienie ruchu, tocz się na biegu
bez naciskania pedału gazu.
5. Uruchamiaj silnik bez dodawania gazu.
6. Ruszaj od razu, nie rozgrzewaj samochodu na postoju.
7. Gaś silnik, jeśli przewidujesz, że zatrzymanie potrwa dłużej niż 30 sekund.
8. Wyłączaj zbędne odbiorniki prądu, klimatyzacji używaj z umiarem.
9. Bądź przewidujący - unikaj zbędnych przyspieszeń i hamowań.
10. Unikaj zbędnego obciążenia auta.
11. Ograniczaj opory toczenia i aerodynamiczne, dbaj o właściwe ciśnienie w oponach i stan
techniczny całego auta (silnik, zawieszenie itd.)
12. Planuj swoją podróż, wybierz trasę nawet dłuższą, za to gwarantującą płynną jazdę, bez
korków. Unikaj jazdy na dystansie krótszym niż 4 km.


A tutaj macie link do całości artykułu z Onet.pl
Eco Driving
pozdro! :mrgreen:

Anonymous - 1 Październik 2008, 17:51

lukbud napisał/a:
Eco Drivingu


ja tam tak nie jeżdżę - po to mam 110 KM by je wykorzystać :P

lukbud - 1 Październik 2008, 18:14

A czy Eco Driving zabrania ci używania Twoich 110 KM? Chyba nie :mrgreen:
Choć czasem warto toczyć się 60km/h na 5biegu niż słuchać wycia silnika na 2'ce czy 3'ce ;-)

Anonymous - 2 Październik 2008, 14:42

lukbud napisał/a:
Choć czasem warto toczyć się 60km/h na 5biegu niż słuchać wycia silnika na 2'ce czy 3'ce

chyba tylko wtedy jak jedzie za mną policja lub jadę z teściową :P

dudu - 2 Październik 2008, 15:50

A ja to stosuje. Na moją kieszeń to najistotniejsze rozwiązanie. Efektem stosowania eco driving'u jest spalanie 5 litrów ropy w cyklu mieszanym, a 4 w pozamiejskim w moim 1.5TD.


Oli napisał/a:
ja tam tak nie jeżdżę - po to mam 110 KM by je wykorzystać :P


jak by mnie było stać to też bym nie zważał na koszta. Ale uczeń nigdy przy kasie nie jest............

lukbud - 2 Październik 2008, 17:11

No ja podobnie liczę się z każdym groszem i staram się jeździć jak najoszczędniej... (choć czasem lubię przydepnąć :mrgreen:)
Planowanie z wyprzedzeniem hamowania, nie zrzucanie na "luz" + jeszcze kilka innych zasad i moja Corsina na trasie 700km spaliła mi średnio 5,2 litra przy prędkości 110-120 km/h :mrgreen:

Musimy też pamiętać, że powyżej 130- 140 km/h największy wpływ na spalanie ma bardzo duży opór powietrza :-/

Anonymous - 2 Październik 2008, 18:00

LUKBUD to spalanko u ciebie jest w porzadalu ;-) ja mam motor 1.2 i na 340 kmh polknoł jakies 6.5 ale ciołem non stop 140kmh :-P moze jakbym jechał ''paczka'' to zblizyłbym sie do podobnych wyników :-D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group