To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Inne - Komfort jazdy Corsa D, Astra III

Bania26 - 24 Maj 2010, 08:13
Temat postu: Komfort jazdy Corsa D, Astra III
Witam, zastanawiam się nad zmianą auta za jakiś czas i tak chodzi mi po głowie czy wybrać Corsę D czy może Astrę III, moja Corsa C nie sprawiła mi nigdy poważniejszego problemu i dalej chcę zostać przy Oplu twierdząc, że jednak jest to dobry i tani w utrzymaniu samochód. Czy miał ktoś styczność z Corsą C i Corsą D ? tak żeby mi powiedzieć jakie są różnice w jeździe tymi autami? jak jest z komfortem jazdy ? jak pracuje zawieszenie ? czy jest ciszej we wnętrzu auta niż w Corsie C ? i na koniec czy między Corsą D a Astrą III są duże różnice w komforcie jazdy ?
lukbud - 24 Maj 2010, 11:08

To może coś ode mnie. Tata miał Corsę C, po 5 latach przesiedliśmy się do Astry G. Nie narzekałem nigdy na Corsę, ale komfort jazdy Astrą był o niebo lepszy. Większy rozstaw osi, szerokie opony, nie czuło się dziur a autko przyjemnie się bujało. Pokonywanie zakrętów Astrą należało do przyjemności. Rok temu zamieniliśmy Astrę G na Astrę H. Auto jeszcze bardziej obszerne, rozstaw osi jeszcze większy. Jednak zawieszenie o wiele sztywniejsze niż w Astrze II. Auto dość twardo pokonuje nierówności, ale w połączeniu z oponami 215 r16 frajda z jazdy jest naprawdę duża!!
Corsą D miałem tylko okazję się przejechać, dlatego nie mam porównania. Osobiście kupiłbym Astrę III- dlaczego? Większa, wygodniejsza, bezpieczniejsza ;)

ps: Corsę C mieliśmy od nowości do przebiegu 200.000km- awarii żadnych, ale z tego co pamiętam (i innych Cors C znajomych) wnętrze było masakrycznie rozklekotane- stuki z okolic tylnej kanapy doprowadzały do szału. Tak samo zawieszenie, które po prostu stukało na dziurach. W astrze II i III nie mam takiego problemu ;)

mauro - 25 Maj 2010, 13:29

Ja miałem ten sam dylemat, oglądałem jednocześnie CD, AIII oraz VC. Ja chciałem kupić Vectre 2005 w boskim wyposażeniu, ale ponieważ miło to być głównie auto dla mojej żony, a ona nie lubi tak dużych samochodów pozostał pojedynek CD i AIII.
Czemu CD?
-W tej samej cenie masz dużo nowsze auto
-ekonomiczniejsze
-posiada dużo uchwytów na napoje
-można trafić na prawdę fajnie wyposażone
ładniejsze klamki zewnętrzne i wewnętrzne
Wady:
-mała
-bagażnik tylko na zakupy
-nawet auta z małym przebiegiem skrzypią
-standardowy silnik 1,3 diesel 75KM słaby.....
Czemu AIII?
-Większe
-standardowy silnik diesla 1,7 Isuzu 105 KM jest b. dynamiczny
-bagażnik nadaje się na wyjazdy a nie tylko na zakupy
-lepsze wyposażenie standardowe
-ekonomiczny na trasie
Wady:
-sporo pali przy ciężkiej nodze lub korkach
-ciężko trafić jakieś świetne wyposażenie
-klamki zewnętrzne i wewnętrzne jak u żuka
-starszy design
-W cenie CD, AIII będzie kilka lat starsza i z większym przebiegiem

Ale najlepiej salon, jazda testowa i porównać. Komfort jazdy w AIII musi być lepszy bo jest to auto o klasę wyżej, lecz zależy czego się oczekuje po aucie.

lukbud - 25 Maj 2010, 14:14

mauro napisał/a:
-standardowy silnik diesla 1,7 Isuzu 105 KM jest b. dynamiczny

Astra III nie ma silników Isuzu :uuu: Podstawowym silnikiem był 1.4 Twinport 90KM, albo Diesel CDTI 1,7 80/82 KM, potem dołączył jeszcze mniejszy diesel 1,3 90 KM, a silniki 1,7 i 1,9 CDTI zostały zmodernizowane, a ich moc wzrosła. Nie było silnika 1,7 cdti 105 KM.
mauro napisał/a:
-ciężko trafić jakieś świetne wyposażenie
-klamki zewnętrzne i wewnętrzne jak u żuka


To zależy co mamy pod pojęciem "świetne wyposażenie". Każda trójka ma w standardzie 4 poduszki, ABS, klimę, elektryczne szyby z przodu, wspomaganie i inne bajery estetyczne. Wersje sprowadzone wyposażenie podstawowe mają jeszcze bardziej bogate.

A co do klamek- nie dawało mi to spokoju... Klamka Corsy D-
Klamka Astry III- nie widzę różnicy... :piwko:

mauro - 25 Maj 2010, 22:24

Co do silnika mylisz się kolego bo był Isuzu na pewno w roczniku 2001 bo mój kolega z pracy ma, zresztą jak chcesz sobie go kupić dużo szukać nie trzeba
http://dobre-miasto.autot...edaz/63765.html
A jak potrzebujesz więcej dowodów poszukaj sobie sam http://forum.opel24.com/tags/isuzu
Co do klamek znów nie mogę się z tobą zgodzić, bo Corsa ma mniejsze drzwi i te paskudne klamki prezentują się zgrabniej, a w dodatku w Corsie D poprawili ich toporne działanie (jak od lodówki), a o wewnętrznych chyba nie muszę uświadamiać. Jeżeli chodzi o wyposażenie to napisałem przecież to samo więc nie wiem po co twój komentarz.
PS klima w standardzie w Polsce dopiero od 2004 roku wcześniej nie było

lukbud - 25 Maj 2010, 22:47

No to wszystko jasne- zdjęcie auta Twojego kolegi z silnikiem izusu- przedstawia Astrę II (G)- a wyżej napisałeś o Astrze III (H). Zaczęła być produkowana w 2004 roku i nie miała silników Izusu tylko CDTI- Astra II została w produkcji i nazwano ją Astra Classic II. (dalej w ofercie silnik isuzu i dodano 1,7 cdti 80KM)

Co do wyposażenia- napisałeś, że plusem jest lepsze wyposażenie, ale wadą, że trudniej znaleźć egzemplarz z super wyposażeniem- tak jak napisałem- zależy co dla kogo jest super ;) W astrach ii- faktycznie słabo było z wyposażenie, w trójce jest o niebo lepiej!! :)

Także różnicę między AII a AIII mamy omówione ;p

Co do klamek to chyba nie dojdziemy do porozumienia bo zewnętrzne są identyczne w CD i AIII (chyba, że różnią się detalem) ;p Ale racja. W astrze III, chodzą ciężko!

Dobra proponuję zakończyć ten off top bo sam sobie będę musiał dać ostrzegawczy punkcik.

Jak ktoś ma coś mądrego do dodania w temacie to niech pisze :piwo:
Yooo!

tereferee - 28 Maj 2010, 00:24

Miałem przez 7 lat corsę C, słabiutka, bo 1.0. Prawie nic nie miała (nawet wspomagania, ale nawet to bylo fajne, oprócz parkowania). Było to spowodowane, że ukradziono nam spod domu stare autko i nie było kasy na nic lepszego.
Przesiadłem się na Corsę D. Już trochę lepsze wyposażenie (klima, abs, wspomaganie, centralny -> wcześniej tego nie miałem), ale niestety silnik tylko 1.2. Moc jest porównywalna ze starą corsą, bo ta jest trochę cięższa (trochę szybciej się zrywa ta nowa:) ).
Pierwsze wrażenia? Dużo więcej przestrzeni za kierownicą. Na początku dziwnie się jeździło, ale teaz to czysta przyjemność. Autko wyczułem i można zgrabnie śmigać. Jest w miarę dynamiczna przy niskich prędkościach i jeździ się trochę bardziej komfortowo niż w C. Zawieszenie jest dosyć twarde jak na takie auto, ale mi to nie przeszkadza.

Klima działa ładnie, wspomaganie jest lekko za mocne, ale w focusie jest w sumie podobnie, więc nie mam większego porównania. Bagażnik mi styka, z tyłu jest wystarczająco miejsca na 5 osób (krótsze trasy) i 4 osoby mogą pojechać komfortowo w dalszą podróż (o ile styknie bagażnik na 4 bagaże).

Fotele z przodu są wygodne i regulowane dodatkowo góra-dół, co jest przydatne, bo ja wole mieć fotel niżej, a mama np. zawsze sobie podnosi. Fajna sprawa jest też z regulacją kierownicy, każdy znajdzie swoje ulubione miejsce.

Schowek jest wyższy niż w starej corsie, ale za to troche mniej głębszy.

A dodatkowo CD jest piękna na zewnątrz :D

Bania26 - 28 Maj 2010, 13:18

tereferee mówisz, że miałeś C i teraz masz D, a jak jest z wyciszeniem kabiny ? czy w D silnik pracuje ciszej niż w C ? a tłumienie nierówności, jazda po dziurach.. czy w D jest ciszej pod tym względem ? Dzięki.
tereferee - 28 Maj 2010, 15:09

Bania26 napisał/a:
tereferee mówisz, że miałeś C i teraz masz D, a jak jest z wyciszeniem kabiny ? czy w D silnik pracuje ciszej niż w C ? a tłumienie nierówności, jazda po dziurach.. czy w D jest ciszej pod tym względem ? Dzięki.
Jest ciszej, lepiej sobie radzi na nierównościach, ale jak na polskie drogi to chyba jednak jest trochę za twarde zawieszenie, ale jak mówiłem mi to nie przeszkadza :) Silnik pracuje ciszej na nizszych obrotach, powyzej 3-3.5k już go słychać (jest it tak troszkę cichszy niż w CD), ale to mnie akurat cieszy :P

Ogólnie to udany zakup :) Teraz mi się marzy corsa opc, ale coś czuję, że trochę to potrwa zanim taką dorwę (pewnie już będzie nowy model ^^ ) :D

Bania26 - 7 Czerwiec 2010, 17:55

Mam kolejne pytanie tym razem dotyczące silnika diesla ( w astrach III i corsach D 1.3 90KM jest chyba ten sam ), jak jest z obsługą silnika 1.3 CDTI 90KM czy 1.7 CDTI 100 KM ( w Astrach ), jak jest z rozrządem w tych silnikach ? co należy przy nich wymieniać przy normalnej eksploatacji ? na co zwracać uwagę przy zakupie takich używanych diesli ?
xxyy777e - 8 Czerwiec 2010, 08:41

Jeśli chodzi o zawieszenie w Corsie C jest zdecydowanie bardziej hałaśliwe w stosunku do Corsy D.
Żonka ma Corsę C, podczas jazdy bez przerwy z zawiasu dochodzą jakieś odgłosy, tylna półka hałasuje, trzeszczą plastiki. Może ten typ tak ma lub wynika z tego że corsa C jest starsza i ma większy przelot.

Corsa D jest autem o klasę wyższym w stosunku do C, zresztą widać to choćby po wykończeniu kabiny.

Obsługa silnika standard, wymiana płynów filtrów. Rozrząd w 1.3 CDTI wymieniasz jak hałasuje.

Bania26 - 8 Czerwiec 2010, 13:28

a jak się sprawują silniczki 1.3 90KM CDTI ? chodzi mi o usterkowość oraz jak jest z elastycznością przy wyprzedzaniu ?
xxyy777e - 8 Czerwiec 2010, 14:53

Usterkowość ??? - ja leję Paliwo i tyle nie wiem co to usterkowość.
Silniczek 1.3 CDTI 90 KM jest naprawdę fajny, elastyczny, - lepiej go wybrać niż 1.3 75 KM. Pozatym wersja 90 KM jest sprzedawana z 6 biegową skrzynią biegów. Naprawdę polecam 6 biegów na trasie świetna sprawa, małe spalanie i zdecydowanie ciszej w kabinie.
Czemu uparłeś się na 1.3 ? Jeśli szukasz wersji CDTI może warto poszukać 1.7 ?
Obecnie gdybym miał do wyboru kupiłbym 1.7 CDTI o mocy 125 KM jeszcze większa frajda z jazdy ;0

Bania26 - 8 Czerwiec 2010, 16:55

Myślę właśnie o używanej Corsie D ( chodzi mi też Astra III po głowie ) i w sumie najwięcej jest z silnikami diesla 1.3 CDTI a mało zaś 1.7 CDTI 125KM :/ a chcę też pięciodrzwiową wersję, ale w sumie aż tak mi się jeszcze nie śpieszy więc może coś się trafi..
xxyy777e - 8 Czerwiec 2010, 20:31

Zgadza się, tych 1.7 CDTI 125 KM jest mało bo to najdroższa opcja. Ile możesz przeznaczyć środków na zakup ?
Bania26 - 10 Czerwiec 2010, 08:12

xxyy777e a powiedz mi na trasie twoja Corsa daje rade innym dieslom, bądź większym benzyniakom bo w sumie jest 200Nm.. ? ile najwięcej leciałeś ? ( katalogowo chyba jest 172km/h, ale np. moja corsa katalogowo ma 170 a leciałem 185.. )
xxyy777e - 10 Czerwiec 2010, 10:25

Hey, Trasa trasie nie równa.
Jak jadę załadowany 5 osób + bagaż to ciężko mówić o dynamicznej jeździe...
Myślę, że chyba podobnie jest w każdym aucie.

Natomiast jak auto nie jest przesadnie obciążone naprawdę fajnie się nim jedzie.
Silniczek jest elastyczny ładnie wkręca się na obroty.
Dla mnie jest wystarczające przyśpieszanie jak ruszam czy w zakresie 90-120 tutaj dużym plusem jest 200 Nm i to że nie trzeba kręcić wysoko silnika tak jak jednostki benzynowej.

Nigdy nie testowałem prędkości maksymalnej, nie kręci mnie już to, może 10 lat temu gdy byłem szczeniakiem zaraz po zrobieniu prawa jazdy bym szalał. Teraz w odruchu szaleństwa czasem testuję minimalne spalanie na 6tym biegu 80-90 km/h (spalanie 4-4.5 litra/100 km ON)

Największą zaletą silniczka 90KM tak jak wcześniej napisałem jest 6 biegowa skrzynia biegów.

Bania26 - 10 Czerwiec 2010, 11:19

Dzięki wszystkim za odpowiedzi, następczynią mojej Corsy C będzie prawdopodobnie Corsa D 1.3CDTi 90KM, myślę, że będzie optymalnym wyborem pod względem spalania/dynamiki auta, chyba, że gdzieś się trafi 1.7 125KM, bo jednak fajnie by było mieć te 125KM w dieslu, czas mnie nie nagli więc nic nie wiadomo... :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group