To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Układ elektryczny, zapłon - bezpiecznik od podgrzewania tylnej szyby

mauro - 17 Maj 2010, 08:25
Temat postu: bezpiecznik od podgrzewania tylnej szyby
Witam,
mam dwa pytania po pierwsze jak sprawdzić czy bezpiecznik od tylnej szyby jest cały czy spalony, jest on w kształcie takiej kostki, a nie jak pozostałe bezpieczniki wsuwki, jego wartość to 30. Drugie moje pytanie to, podgrzewanie tylnej szyby działało mi bez problemu, zrobiłem sobie podgrzewane lusterka i zasilanie pobieram z tylnej szyby (pociągnięte kable do bagażnika) i podłączone do kabli od szyby w miejscu połączenia do tych ścieżek podgrzewanych, no i działało jakiś czas i przestało, nie działa ani szyba ani lusterka, czy to bezpiecznik czy może coś innego. Jeżeli bezpiecznik to jaki powinienem zamontować aby było wszystko ok. teraz mam 30, byłbym wdzięczny za szybką pomoc, bo pogoda nie rozpieszcza. Pozdrawiam

Anonymous - 17 Maj 2010, 10:11

Bezpiecznik ma dwa czy więcej styków? Jak dwa to sprawdź omomierzem (multimetrem) czy jest przejście (wartość bliska 0 om).

Druga sprawa, rozumiem ze to 30A było standardowo do tylnej szyby? W takim razie jak podłączyłeś jeszcze pod to lusterka to może to być już za mała wartość. Trzeba by ja zwiększyć o jakieś kolejne 10A.

west - 17 Maj 2010, 18:20

Finos napisał/a:
Trzeba by ja zwiększyć o jakieś kolejne 10A.


ale to znaczy że Mauro ma wymienić na bezpiecznik o wartości 40A? czy jak bo się zakręciłem...

Anonymous - 17 Maj 2010, 18:23

Tak. Tylko nie wiem czy przewody to wytrzymają. Najpierw sprawdź czemu teraz nie chodzi.
mauro - 17 Maj 2010, 20:19

Ok, ale to muszę mieć omomierz, tak? Instalacja jest oryginalna, a podgrzewacze lusterek standardowe tj. 10A (tak napisane) więc może być logiczny bezpiecznik 40A. Zamówiłem w ASO będzie pod koniec tygodnia.
Anonymous - 17 Maj 2010, 20:28

mauro napisał/a:
Ok, ale to muszę mieć omomierz, tak?


Tak, albo żarówkę i baterie. Łączysz żarówkę z baterią 2 kablami tak by świeciła, przecinasz jeden kabel i wstawiasz w przecięcie bezpiecznik, jak się nie zapali żarówka tzn. ze przepalony.

mauro - 17 Maj 2010, 21:05

Ok sprawdzę, dzięki
dudu - 17 Maj 2010, 21:20

Finos napisał/a:
czy jest przejście (wartość bliska 0 om)

0 to przerwa w obwodzie ( tak od strony teoretycznej)
na wyświetlaczu powinna być wartość mała - ok. 2-3 ohmy
Finos napisał/a:
Tak. Tylko nie wiem czy przewody to wytrzymają. Najpierw sprawdź czemu teraz nie chodzi.

Jeśli masz przewód 1.5 mm, to max. prąd, jaki można puścić przez przewód przy temp. otoczenia 25° to 18A (2.5 mm to - 25A)
Więc najlepiej jak zmierzysz pobór prądu. ( niżej opisane)
Ktoś zapyta: czemu bezp. 40A? Wiadomo, to wartość zawyżona (normalna praca pobiera mniej prądu), ale należy uwzględnić "trudniejsze" pace układu (tu ogrzewanie szyb), oraz prąd zwarcia - który jest defakto o wiele większy (dla 12V) niż to 40A, lecz należy dobrać bezpiecznik o trochę większy, niż pobór prądu układu.

Możesz w miejsce bezpiecznika podgrzewania szyb włożyć amperomierz nastawiony na zakres max - (miernik z zakresem 20A lub wiekszym). Zmierz prąd i do danej wartości dolicz to +10A. Jak i ten bezpiecznik szybko padnie, to coś jest nie tak.

Anonymous - 17 Maj 2010, 21:30

dudu napisał/a:
Finos napisał/a:
czy jest przejście (wartość bliska 0 om)


0 to przerwa w obwodzie ( tak od strony teoretycznej)
na wyświetlaczu powinna być wartość mała - ok. 2-3 ohmy



Włącz sobie multimetr i zobacz ze przy przerwie w obwodzie nie pokazuje on 0 om. A skoro dla Ciebie O om, czyli brak oporu to teoretycznie przerwa w obwodzie, to powodzenia.


dudu napisał/a:
wytrzymałość przewodu to ok 5 - 10 A na każdy mm^2.
Jeśli masz przewód 1.5 mm,


Czyli przewód 1,5 mm wytrzymuje tylko 15A napięcia w przybliżeniu 12V?

dudu - 17 Maj 2010, 21:38

Finos napisał/a:
dudu napisał/a:
Finos napisał/a:
czy jest przejście (wartość bliska 0 om)


0 to przerwa w obwodzie ( tak od strony teoretycznej)
na wyświetlaczu powinna być wartość mała - ok. 2-3 ohmy



Włącz sobie multimetr i zobacz ze przy przerwie w obwodzie nie pokazuje on 0 om. A skoro dla Ciebie O om, czyli brak oporu to teoretycznie przerwa w obwodzie, to powodzenia.

racja. mój błąd.
Finos napisał/a:
dudu napisał/a:
wytrzymałość przewodu to ok 5 - 10 A na każdy mm^2.
Jeśli masz przewód 1.5 mm,


Czyli przewód 1,5 mm wytrzymuje tylko 15A napięcia w przybliżeniu 12V?

zobacz wyżej pój post - poprawiłem

Bania26 - 17 Maj 2010, 22:01

ja bym zrobił oddzielny obwód do ogrzewania lusterek przez przekaźnik uruchamiany włączeniem ogrzewania szyby tylnej... to by było najlepsze rozwiązanie.. i nie nadwerężało by obwodu ogrzewania tylnej szyby.. bezpiecznik bez przyczyny się nie spalił widać jest bardzo duży pobór prądu jak spalił się bezpiecznik o 30A.. chyba, że było gdzieś chwilowe zwarcie być może spowodowane przez wilgoć, co znaczy, że słabo są poizolowane połączenia... a w jaki sposób zrobiłeś ogrzewanie tych lusterek? wymieniłeś je na oryginalne z ogrzewaniem ? czy włożyłeś jakieś wkładki grzejne ??
mauro - 20 Maj 2010, 16:34

Kupiłem wkłady ogrzewane i przewody połączyłem wsuwkami, założyłem kolejny 30A bezpiecznik i na razie się nie przepalił, ale już mam zamówiony w ASO 40A.
niuteq - 1 Wrzesień 2017, 20:35

Witam
Ja mam taki problem ze uruchamiajac przycisk od podgrzewania tylnej szyby zapala sie ontkrolka, ale niestety na szybie nie widac efektu podgrzewania, auto od tygodnia na podworku



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group