To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Silnik i osprzęt - Tempomat jak założyć do Corsy D

adiadi007 - 25 Luty 2014, 23:43

Możesz mi powiedziec jak wyglądają takowe czujniki? O zdjęcie bym prosił. Również mam po FL ale nie potrafię takowego rozpoznac.
Wojtenio - 26 Luty 2014, 14:13

Proszę bardzo : W realu te foto powinno być obrócone w lewo o jakieś 25 stopni ( ciężko je tam zrobić bo jest ciasno ) .

Tego by zobaczyć trzeba mocno zanurkować pod pedały i jest od tyłu ale nad pedałem ( na samym jego końcu , idą do niego 4 kabelki .


Tego na sprzęgle już widać lepiej i też jest na końcu pedału .


n3kr0o - 3 Marzec 2014, 21:44

Mam Corse z 2007 nie dawno zamieniłem manetkę z tempomatem i mam takie pytanie. Czy muszę jeszcze coś podłączyć , jakieś kable do sprzęgła czy tam już jest wszystko przygotowane.
Wojtenio - 4 Marzec 2014, 23:45

Modernizacja Tempomat Corsa D

Co jest potrzebne ? .

1. Odpowiednia wersja BCM (Body Control Module) , nie wszystkie obsługują tempomat , sprawdzone to : GM13279900 i GM13142241 ( wiadomość potwierdzona przez innych userów z sąsiednich for Opla w europie ) , a najlepiej upewnić się Tech2 lub Op-com-em czy dany moduł BCM obsługuje tempomat .


2. Czujnik na sprzęgle i kabel sygnałowy CIM ( moduł za kierownicą z manetkami ) – BCM ( moduł za klapką z włącznikiem do świateł ).
3. Tech 2 lub lub op-com 2012 ważne by miał soft przynajmniej 110207 ( wcześniejsza wersja 2010 nie zrobi pełnej aktywacji ) clony odpadają , tylko oryginalny Op-com ( jak na razie ) .
4. Wkrętaki Torx T20 i krzyżakowy .
5. Manetka tempomatu GM 13191079 lub GM 13142258 ( stare oznaczenie ) .

Bardzo istotna UWAGA : Wszystkie ingerencję w instalację elektryczna typu: wypięcie kostki , manetki, robimy tylko i wyłącznie przy odłączonym akumulatorze .

Demontaż osłony na kierownicy .
Obrócić kierownicę o 90 stopni w kierunku zgodnym lub przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, a następnie zdjąć zaślepki z 2 śrub (prawej i lewej strony)

i wykręcić wkrętakiem krzyżakowym śruby , a następnie od dołu osłony odkręcić śrubę wkrętakiem T20 torx.

Zdjąć tulejkę ( osłonkę) przy kluczyku


, następnie zdjąć plastikową osłonę górna i dolna ( w tym celu najlepiej przez regulację , kierownicę wyciągnąć całkowicie do siebie ) .

Sprawdzić w kostce 25 pinowej XC46 ( jest na dole CIM od strony licznika ) czy jest kabel sygnałowy na pinie 20 ( kolor brązowo-zielony )

, idzie do BCM ( skrzynka z bezpiecznikami za włącznikiem świateł ) z tyłu , kostka dolna 60 pinowaXI3, pin 41 .

Jeżeli kabelka nie ma trzeba go dołożyć .

Sprawdzić czy jest czujnik na sprzęgle .

Wymiana manetki :
1 .Odłączyć akumulator .
2. Po zdjęciu pokrywy z tworzywa sztucznego z kierownicy, wymienić manetkę lewą na taką z tempomatem .Aby ją wymienić trzeba wsadzić w otwór pod manetkę jakiś cienkie pręcik ( może być klucz imbusowy ) który zwolni zapadkę trzymającą manetkę i wyciągnąć ją z gniazda .
3 . Umieścić nową manetkę wsuwając ją do gniazda aż będzie słychać kliknięcie ( wtedy jest zabezpieczona ).

Podłączyć przewody od manetki ( biała kostka ) do złącza umieszczonego z boku CIM , gniazdo po niżej manetki .

Programowanie :

1. Przy wyłączonym zapłonie, podłączyć Tech 2 i włączyć zapłon.
2. Programowanie Tech2 w następujący sposób:

1. enginECU ->Diagnostyka ->Variant Configuration ->Tempomat "Present"
- Potwierdzamy
- Program

2. BODY->IPC / ECU ->Programowanie ->Variant Configuration -> "Użyjsecurity code" ->Tempomat Present
- Potwierdzamy
- Program
- Sprawdź, czy jest wybrany kraj (jest to konieczne, aby ustawić prędkość w kmh lub mph)
3. BODY->CIM -> Programowanie -> "Użyj securitycode" ->TempomatPresent
- Potwierdzamy
- Program

4. Wyjście do menu głównego, a następnie wyłączyć zapłon.
5. Odłącz tech 2
6. Umieścić z powrotem plastikową osłonę kierownicy , nakładkę na kluczyk i wkręcamy śruby (pamiętać o zaślepkach )

Programowanie w OP-com-ie jest bardzo podobne , zresztą osoby dysponujące takimi interfejsami nie powinny mieć problemu w aktywacji .

Mam nadzieje że wielu osobom przyda się ta garść informacji :) .

Fajnie by było , by osoby które odpaliły na innych modelach BCM jak wymienione wyżej by je umieszczali w tym wątku .

Była by już jakaś baza dla potomnych .

[ Dodano: 11 Marzec 2014, 15:00 ]
Dorzucam jeszcze parę sprawdzonych modułów BCM , info z sąsiedniego fora Corsy D :
Moduły ze znakiem zapytania ( ? ) - nie sprawdzano .

13142240 JM G1-AM433RX G1-125 KHz data 05407 nie działa

13142241 KS G1-AM433RX G1-125 KHz data 08007 OK

13265077 CD - G1-AM433RX2 G1-125 Khz data 15807 nie działa

13265076 AE G1-AM315RX2 G1-315 Khz ?

13265078 GK G1-AM433RX2 G1-125 Khz data07508 OK.

13279900 LA G1-AM433RX2 G1-125 Khz data 35307 OK.

13279900 BB G1-AM433RX2 G1-125 Khz data33707 ?

13286030 FZ G1-AM433RX2 G1-125 Khz data 19108 nie działa

13286031 PV G1-AM433RX2 G1-125 Khz data 18708 OK

13286032 SU G1-AM433RX2 G1-125 Khz data 25708 ?

13308948 MJ G1-AM433RX2 G1-125 Khz data 06409 nie działa .

13308949 SK G1-AM433RX3 G1-125 Khz2 data 04111 OK

13308950 BY G1-AM433RX2 G1-125 Khz2 data 02209 ?

13301560 DC G1-AM433RX3 G1-125 Khz2 data 25409 nie działa

13301561 KG G1-AM433RX3 G1-125 Khz2 data 13609 OK.

13301562 AL G1-AM433RX3 G1-125 Khz2 data 31510 ?

13320629 VP G1-AM433RX3 G1-125 Khz2 data 06410 OK

13321078 AQ G1-AM433RX3 G1-125 Khz2 data 24710 OK.

13350672 RT G1-AM433RX3 G1-125 Khz2 data 15410 ?

13350673 WO G1-AM433RX3 G1-125 Khz2 data17310 ?

13351839 (?)

13320627 ZF ?

13350671 XG G1-AM433RX3 G1-125 Khz2 data13810 ?

13320628 US G1-AM433RX3 G1-125 Khz2 data 07810 ?

13365698 BS ?

13367920 MX G1-AM433RX3 G1-125 Khz2 data 15611 OK

13367921 AU G1-AM433RX3 G1-125 Khz2 data 07811 ?

13382213 VM G1-AM433RX3 G1-125 Khz2 data 22811 nie działa

13382215 PY G1-AM433RX3 G1-125 Khz2 data 14412 ?

13382215 FT G1-AM433RX3 G1-125 Khz2 data 25712 Działa do FL

13424262 WN G1-AM433RX3 G1-125 Khz2 data 17413 nie działa

13424260 GU G1-AM433RX3 G1-125 Khz2 data 09413 działa do FL

dibo1 - 26 Marzec 2014, 11:57
Temat postu: Tempomat.
W mojej Corsie jest moduł BCM o numerze 13308950 który na wykazie jest ze znakiem zapytania.Czy ktoś z Klubowiczów dokładał tempomat do modułu o tym numerze?
I jeszcze jedno - kto z kolegów z okolic Katowic (mieszkam w Sosnowcu) posiada Tech2 i zechciał by aktywować w moim autku tempomat będę bardzo wdzięczny. Mirek

Lookasoo - 12 Maj 2014, 16:32

Witam.

Odświeżając trochę temat, mam pytanie czy ktoś mógłby jeszcze raz wstawić zdjęcia które są teraz niedostępne?
Szczególnie chodzi mi o zdjęcia dotyczące połączeń elektrycznych z kostki do kostki oraz zdjęcia przedstawiające czujniki przy sprzęgle.

Pozdrawiam

sebuska - 14 Sierpień 2014, 22:30

Cześć czy udało się komuś uaktywnić tempomat w BCM 13308948 ? Pozdrawiam
exadith - 22 Październik 2014, 06:16

BCM 13265077 - na forum niemieckim potwierdzono, iż nie działa. A szkoda bo ja taki posiadam i w zeszłym tygodniu zakupiłem potrzebne elementy do montażu ;-(
rokoko - 14 Sierpień 2015, 21:46

Witam
Przełożyłem manetka z tempomatem
Pojechałem do aso w Koninie
Dzień wcześniej facet mi powiedział ze aktywacja będzie kosztować 160 zł
Po wydaniu auta z powrotem po godzinie powiedziano mi ze na skrzyni biegów i zegarach to aktywowano, problem jest w BC i mi tego nie zrobią. Pytam się o koszt, facet mówi ze 360 zł...... Ja się pytam za co ? 360 zł i to za brak aktywacji tempomatu ? Wkurzony facet odpowiedział mi ze jak nie zapłacę to mi to z deaktywuje.... Ja powiedziałem proszę bardzo... wyszedł za drzwi i przyszedł i powiedział 156zl Zapłaciłem i tak straciłem kasę za nic ....

Jest jakaś alternatywa by to aktywowac ? Corsa d z 2006r rejestracja w 2007
1.2 benzyna 80km

Wojtenio - 14 Sierpień 2015, 22:56

Zabierasz się od d.......y strona za aktywację tempomatu , jak byś dokładnie poczytał ten watek to byś najpierw sprawdził ( nie które ASO robią to za darmo ) czy w ogóle twoje BSI czyli ta magiczna skrzyneczka za przełącznikiem od świateł obsługuje opcję tempomatu , jak tak to aktywacja i po problemie , no i muszą być czujniki na sprzęgle i hamulcu no i manetka .
W twoim przypadku do wymiany jest BSI na taki co obsługuje opcję tempomatu i będzie wszystko działać .
Po części możesz się też posiłkować numerami BSI które obsługują i są w tym wątku , ale najpewniej jest sprawdzić u siebie poprzez podpięcie OP-COM ( oryginalny ) klony nie ruszają lub TECH2 lub najnowszy MDI .

rokoko - 15 Sierpień 2015, 09:24

Najgorsze jest to ze w mojej okolicy nikt nie ma tech 2 .....dlatego gdy mam przyczynę to najlepszym rozwiązaniem było by podmienić bsi bez programowania. Tylko czy podmiana zastąpi podpinanie pod kompa

[ Dodano: 15 Sierpień 2015, 09:31 ]
http://allegro.pl/skrzynk...5564544603.html

Jest na zbyciu
To co jest na allegro to widzę ze bsi jest z możliwością aktywacji po numerach. Ale pewnie nie mają tego aktywowanego gdyż w pozostałych aukcjach widzę brak manetki z tempomatem.

Wojtenio - 15 Sierpień 2015, 15:59

Możesz zapomnieć o podmianie p&p bez ingerencji sprzętem diagnostycznym , bo wiąże się to z całą procedurą a mianowicie :
musisz najpierw wylogować swój stary BCM do tego jest potrzebny CAR-PASS czyli 4 cyfrowy kod dostępu do wszystkich elektronicznych modułów w swoim aucie , potem nowy BCM ( wcześniej musi być wylogowany z poprzedniego auta ) i logujesz go do swojego , potem przypisujesz kluczyki bo w nim też jest imobilajzer , jak tego nie zrobisz to nie odpalisz auta .
A reszta to już z górki bo ustawiasz wszystkie opcje jakie cię interesują i jakie powinny być w twoim aucie .

To tak w skrócie . A tak na marginesie to na znanym portalu aukcyjnym bardzo rzadko są moduły BCM wylogowane , bo osoby sprzedające nie dbają o to albo nawet o tym nie wiedzą .
Jak moduł nie jest wylogowany to nie możesz go zalogować do swojego auta bo nie masz dostępu do niego i jego ustawień .

To jest takie zabezpieczenie przed różnego rodzaju manipulacjami w modułach elektronicznych w aucie .

rokoko - 16 Sierpień 2015, 21:49

Czyli daruje sobie tempomat
richi102 - 13 Marzec 2017, 16:49

Pytanie czy i jak dołożyć tempomat do skrzyni easytronic?
Jest to możliwe?

SzymonSt - 5 Lipiec 2017, 20:08

Kupiłem manetkę. Mechanik zamontował, dioda na zegarach sygnalizuje że urządzenie jest po włączeniu zapłonu. A tempomat nie działa. Próbowali aktywować (różnymi urządzeniami) i nie dało rady. Corsa D z 2007 r. Powiedzieli że trzeba wymienić skrzynkę bezpieczników tę pod włącznikiem świateł na nowszą np 2009 r. bo Corsa kupiona w Polskim salonie. Czy ktoś może coś podpowiedzieć.
SzymonSt - 5 Lipiec 2017, 21:26

Proszę nie odpowiadać. Wszystko mam na 2 stronie tematu. Pozdrtawiam
SzymonSt - 17 Lipiec 2017, 20:38

Witam. Ponieważ mój BCM nie pociągnie tempomatu mam prośbę do wszystkich - może ktoś ma dostęp do starego wylogowanego BCM który wcześniej obsługiwał tempomat.
Może ktoś wie gdzie taki zakupić. Wszystkie sprzedawane na allegro nie są wylogowane. Dzwoniłem.
Proszę o jakieś info.

mietrusz - 18 Lipiec 2017, 12:28

Tak z ciekawości,gdzie tempomat używacie?. Miałem w poprzedniej i obecnej Corsie E też po wymianie kierownicy na obszytą skórą z przyciskami do tempomatu i nie dałem nawet zaprogramować bo ja tego prawie nigdy nie użyłem.Raz na autostradzie w Niemczech włączyłem ale za chwile korek zaczęli hamować,wcisnąłem sprzęgło i dałem sobie spokój.
SzymonSt - 18 Lipiec 2017, 13:12

Dużo jeżdżę po S5 i S11. Ale dobrze jeździ się i z prędkością 90 - 100km/h w kolumnie która równo jedzie. Idzie się wprawić. Jeszcze raz proszę o jakieś info, chętnie odkupię lub zakupię BCM który obsługiwał tempomat. Pozdrawiam
3rav - 17 Grudzień 2020, 14:23

Aktywowałem ostatnio BC oraz nowy klucz/pilot w mojej Corsie D, przy okazji dowiedziałem się że sterownik [b]13320627 ZF[/b] nie ma możliwości aktywacji tempomatu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group