To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

SWAP - zmiany i modyfikacje silników - [ Corsa D] swap x12xep na x16xep albo naprawa x12xep

klapek - 2 Marzec 2010, 20:35
Temat postu: [ Corsa D] swap x12xep na x16xep albo naprawa x12xep
Witam
Interesi mnie sprawa zmiany silnika x12xep na coś bardziej męskiego, x16xep do corsiarki mojej Żonci :) Jak to wygląda, czy ktoś się orientuje czy oprócz silnika, wiązki kompa i samego kompa muszę coś jeszcze zmienić? - chodzi o skrzynie biegów półosie itp...

Interesuje mnie to bo 2 miesiące temu skończyła się gwarancja i przy przebiegu obecnym 34100km poszła mi chyba uszczelka albo głowica :( płyn chłodnicy uciekł a oleju jest za dużo a na dodatek mam masło maślane pod korkiem :( Może ktoś przerabiał już naprawę tego silnika i orientuje się ile kosztuje naprawa tego silnika?

Jedno wiem, było to moje pierwsze i ostatnie nowe auto z salonu jakiegokolwiek szkoda pieniędzy na te obecnie produkowane gówniate auta - chodzi o ogół nie tylko o opla :)

Bania26 - 2 Marzec 2010, 21:22

dobrze zrozumiałem? poszła ci uszczelka pod głowicą w Corsie D 1.2 16V z przebiegiem 34100km ? silnik musiał zostać ostro przegrzany... w Corsach D jest wskaźnik temperatury ??
klapek - 2 Marzec 2010, 21:56

no dokładnie :( samochodem jeździ moja Żoncia więc nie jest katowany ani nic w tym stylu. Więc nie wiem co to jest grane czy taki felerny egzemplarz czy co :( No to jest wada opla że nie ma wskaźnika temperatury :(
mauro - 2 Marzec 2010, 22:53

ale pokazuje ci przegrzanie, tam gdzie pokazuje ci poziom paliwa jest dioda ostrzeżenia o przegrzaniu.
Anonymous - 2 Marzec 2010, 23:49

Ja w corsie B Mam podobna sytuacje na zimnym silniku ale jak się silnik nagrzeje to problem olejowego masełka z korka znika samoczynnie.
wiec to może nie dogrzany silnik jest tego powodem skoro nie katowany silnik

klapek - 3 Marzec 2010, 07:50

mauro, nic nie pokazywał i nie pokazuje

Wczoraj wymieniłem olej i filtry na nowe i uzupełniłem brakujący płyn i zobaczymy co się będzie dziać dalej

Bania26 - 3 Marzec 2010, 08:05

klapek sam pisałeś, że płyn uciekł i jest za dużo oleju, więc radzę ci nie jeździj już tym samochodem tylko zrób tą uszczelkę, bo silnik dalej będzie ci się grzał i po prostu będzie się powoli zacierał... radzę ci nie jeździć tym autem tylko naprawić jak nie chcesz zrobić sobie większych szkód. Szkoda silnika szczególnie, że ma jeszcze nie duży przebieg i po naprawie może nakręcić jeszcze dużo dużo km bez awaryjnie.. silniki 1.2XE czy XEP są dobrymi silnikami, wiem bo sam mam taki i jest na prawdę bez awaryjny..
Anonymous - 4 Marzec 2010, 10:10

Ja też miałem masło na korku wlewu oleju jak wymieniałem mimo że codziennie robię około 30 km jak nie więcej. Nie zanotowałem by mi płyn chłodniczego drastycznie ubyło. miałem jedynie problem z filtrem oleju bo to tego silnika jak się okazuje były dwa rodzaje. Ale udało się dostać w Nur auto :)
klapek - 4 Marzec 2010, 18:16

runpyr, i co jeździsz z tym masłem?
Anonymous - 4 Marzec 2010, 19:26

Zebrałem co się dało szmatką, korek wytarłem i zalałem nowym olejem. Ale po zimie tak mogło być zwłaszcza co zuważyłem podczas wymiany to to że jak spuściłem olej i tylko przytkałem korkiem wlew by jakiś syf nie wleciał to po jakiś 30 minutach na tymże korku pojawiły sie krople wody :) także jakby nie działać to i tak się pewnie będzie robić masełko.
klapek - 4 Marzec 2010, 20:19

no zobaczę ten tydzień jak będzie i do serwisu opla może podjadę czy to normalne
Bania26 - 4 Marzec 2010, 21:02

masełko w zimę to normalne zjawisko - na krótkich odcinkach do 20km-30km oraz częste zapalanie i gaszenie auta, ale jak ubywa płynu chłodzącego np. przy przejechaniu 1000km opadnie w zbiorniczku wyrównawczym kilka cm to już trzeba szukać przyczyny.. ( uszczelka pod głowicą, nieszczelność w układzie chłodzenia ), tak na marginesie robię miesięcznie ponad 1200km, płynu nie ubywa ani deko...
klapek - 5 Marzec 2010, 09:59

no teraz będę bacznie obserwować co się dzieje
Blade1984 - 5 Marzec 2010, 20:37

Raczej niemożliwe żeby przy tak małym przebiegu coś z silnikiem się stało. Chyba że naprawde wada i tylko powołać rzeczoznawce i pogadać powaznie ze sprzedawcą. Uszczelka pod głowicą to nie duży koszt w tym silniku.
klapek - 6 Marzec 2010, 11:01

no poczekam i zobaczę co się dzieje

[ Dodano: 21 Marzec 2010, 18:51 ]
no i wszystko jasne :)

silnik jak najbardziej oki :)

za to k...a oryginalny Olej Opla 5W30 można sobie wsadzić w p...ę i w...ć :złyy:

Okazało się że nowy olej się nadawał tylko do wylania w kibel sama woda (przejechał 200km i normalnie wk..łem się na opla na maksa że niby zaleca a to takie wielkie gówno jest :( )zlałem go u mechanika i wlałem castrol EDGE 5W30 przekulałem już 800km i masło znika czyszczę korek tylko bo nie rozkręcałem silnika bo szkoda więc muszę czyścić korek z resztki masełka co się osiadło pod osłona wałków od oleju GM

Temat można zamknąć :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group