To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Układ elektryczny, zapłon - Otwieranie i zamkanie centralnego zamka z pilota instalacja?

diabliz - 27 Styczeń 2010, 16:54
Temat postu: Otwieranie i zamkanie centralnego zamka z pilota instalacja?
Witam

Chciałbym zainstalować w swoim aucie otwieranie i zamykanie centralnego zamka (drzwi) z pilota. Mam fabryczny centralny zamek otwierany z kluczyka. Nie zależy mi na alarmie. Widziałem na allegro różne zestawy. Chodzi mi o instalacje krop po kroku najlepiej ze zdjęciami i opisem. Moje auto to Corsa B 99rok 5 drzwi. Wiem ze trzeba odnaleźć wpierw sterownik centralnego zamka podpiąć tam jakiś moduł i tyle. Ale jak to wygląda w praktyce :)

Gradz - 27 Styczeń 2010, 17:09

jak się dorwę jutro aparatu to zrobię zdjęcie tak jak jest u mnie :) z tego co pamiętam to tylko 2 lub 3 kabelki są podłączone do sterownika
emil_Z - 27 Styczeń 2010, 17:31

Ja kupiłem taki zestaw od tego gościa tylko że z innymi pilotami i bez możliwości podłączenia diody led.
Montaż zajmuje ok.godziny, masz załączoną szczegółową instrukcję. Podpinasz się pod parę kabli do sterownika i 2 kable z wiązki co idzie przy progu i gotowe. Ja mam już zamontowane kilka miesięcy i zero problemów jak do tej pory.

dudu - 27 Styczeń 2010, 18:56

Całość trwa chwilę. Dłużej trwa dostanie się do modułu centralki i znalezienie odpowiednich kabli. poszukaj na autokącik, tam powinno być opisane krok po kroku podłączenie centralki na pilota.
Anonymous - 28 Styczeń 2010, 11:48

Z alarmu, musisz pod moduł sterowania centralnym podpiąć dwa kable, są to tak zwane masę chwilowe. Odpowiedzialne są za otwieranie i zamykanie drzwi z pilota.
diabliz - 28 Styczeń 2010, 17:35

emil_Z, no tak mówisz jakieś tam 2 kabelki + do sterownika wiązka teraz zamówiłem zestaw i czekam ma być tam instrukcja. Może posiadacie takowa to by mi się przydała. Co z czym połączyć jakie kolory kabli itp

[ Dodano: 28 Styczeń 2010, 23:40 ]
ktoś mi wspomniał ze w drzwiach kierowcy po zdjęciu plastików znajdują się tam wszystkie kable potrzebne do wpięcia tego nowego sterownika. Tylko nie wiem jak wygląda kwestia kierunkowskazów czy tam tez są kable? Zależy mi żeby było sygnalizowane to mignięciem.

Anonymous - 30 Styczeń 2010, 10:40

Podaj nazwę i model alarmu oraz centralnego, bo tak to szukanie igły w stogu siana.
Anonymous - 30 Styczeń 2010, 13:14

diabliz napisał/a:
ktoś mi wspomniał ze w drzwiach kierowcy po zdjęciu plastików znajdują się tam wszystkie kable potrzebne do wpięcia tego nowego sterownika. Tylko nie wiem jak wygląda kwestia kierunkowskazów czy tam tez są kable? Zależy mi żeby było sygnalizowane to mignięciem.


A kierunkowskazy masz w drzwiach? Nie wiec po co by były tam kable od nich? Skoro jak masz centralny sterowny z kluczyka to kierunki nie są do niego podłączone. Najlepiej dostać się do kabla włączającego światła awaryjne i do niego podpiąć wyjście kierunkowskazów z centralki od pilotów.

emil_Z - 30 Styczeń 2010, 13:52

Ja stosując się do wskazówek z instrukcji montażu do kierunków podpiąłem się korzystając z kabli z wiązki biegnącej przy progu po stronie kierowcy. Według mnie tak jest najprościej, po co kombinować z włacznikiem awaryjnych.
Anonymous - 30 Styczeń 2010, 13:59

Napisałem: Najlepiej dostać się do kabla włączającego światła awaryjne i do niego podpiąć wyjście kierunkowskazów z centralki od pilotów.

emil_Z napisał/a:
korzystając z kabli z wiązki biegnącej przy progu po stronie kierowcy.


To jest właśnie kabel sterujący awaryjnymi. Nie pisałem o żadnym wyłączniku.

:piwo:

emil_Z - 30 Styczeń 2010, 15:01

Finos napisał/a:
Nie pisałem o żadnym wyłączniku.


Racja, nie wiem skąd on mi się wziął :uuu: . :)

diabliz - 1 Luty 2010, 22:50

Finos, Dzis 1sze podejście do podłączenia. No niestety się nie udało proszę o radę. W instalacji fabrycznej w corsie interesuje mnie 6 kabli czyli:

Funkcje kabli w oplu:

+12 - czerwony gruby
masa - czarny przykręcony śrubka do blachy
brązowo biały - otwiera centralny zamek
brązowo - czerwony - zamyka centralny
czarno - biały - kierunkowskazy lewe lub prawe
czarno - zielony - kierunkowskazy prawe lub lewe

U mnie masa jest czarna szukałem brązowego grubego kabla no niestety się nie udało. Grubych czerwonych to mam z 3 i teraz kwestia który jest pod +12V.

Anonymous - 1 Luty 2010, 22:56

diabliz napisał/a:
Grubych czerwonych to mam z 3 i teraz kwestia który jest pod +12V.


Najprawdopodobniej każdy, ale najlepiej zrobisz jak zmierzysz miernikiem, bądź chociaż sprawdzisz próbówką na ich złączach czy rzeczywiście jest tam (+)

emil_Z - 2 Luty 2010, 16:04

diabliz napisał/a:
szukałem brązowego grubego kabla no niestety się nie udało.



Muszą tam być, w wiązce idącej do drzwi. Zobacz dobrze. I jak sprawdzasz czerwone kable, to musi tam być cały czas +, a nie po stacyjce.

diabliz - 6 Luty 2010, 14:21

Już podłączyłem. Udało się :P Trochę to trwało ale z winy "fachowej" instalacji w ASO 10 lat temu. Instalacja centralnego zamka nie była zrobiona profesjonalnie. Kabel od zamykania był pomarańczowy, a otwierania zamka cały biały. Musiałem zdejmować całe poszycie z drzwi żeby zgadnąć które są to kable bo ta wiązka była pod podłogą.

Dobra rada dla zakładające podobne sterownie na pilota. Musicie mieć miernik. Kabli jest masa i ciężko po kolorach dojść które są które. U mnie np od kierunkowskazów prawych i lewych były podobne kable czyli czarno białe. Od masy czarny. Zamykanie i otwieranie pomarańczowy i biały. Bierzecie miernik jedna końcówka do masy a druga dotyka styków.

Włączacie np prawy kierunkowskaz i szukacie napięcia +12v w którym styku się pojawi to macie już 1 kabel. Tak samo zasilanie. pozdro



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group