To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Silnik i osprzęt - Jaki olej do Corsy B?

Thomas - 19 Październik 2010, 09:39

Jak już miałeś wlany mineralny, to go zostaw i nie kombinuj.
SlaVo - 19 Październik 2010, 13:19

Zostaw mineralny-gęstszy bo jak wlejesz półsyntetyk-rzadszy to się wszystko roszczelni i zacznie ci oleju ubywać jw. Thomas powiedział zostaw już ten mineral i nie kombinować, chyba że chcesz remont silnika robić to wtedy można se pozwolić na półsyntetyk a jak zwykła wymiana to zostaw :piwko:
pawelciunio - 5 Grudzień 2010, 15:16

Ja również leję półsyntetyk Castrol Magnatec 10W40.
mkk - 5 Grudzień 2010, 21:47

Półsyntetyk Mobil Super 2000 X1 10W-40
Przebieg 137.100, wymiana na 15.000

czarna_perla - 8 Grudzień 2010, 11:37

Ale wy brednie piszecie o przechodzeniu z minerala na półsyntetyk Jak masz zdrowy silnik to śmiało zmieniaj! To są brednie że silnik ci się rozcieknie, rozwali i będzie do remontu. Jak masz mieć silnik do remontu to bez względu na jakim oleju!
Banerx - 8 Grudzień 2010, 11:56

Ja ostatnio wlałem Castrol Magnatec 10W40 Pół Syntetyk i nie narzekam :)
czarna_perla - 8 Grudzień 2010, 13:42

Banerx napisał/a:
Ja ostatnio wlałem Castrol Magnatec 10W40 Pół Syntetyk i nie narzekam

I tak trzymać :) Silnik musi pracować na dobrym oleju :)

A nie - stary to wlać 15W-40 najlepiej z Motodoktorem albo co innego :)

west - 8 Grudzień 2010, 14:03

czarna_perla napisał/a:
najlepiej z Motodoktorem


to największy szit jaki ktoś wynalazł! Motodoktora leje się jak chcesz sprzedać auto ;)

emil_Z - 8 Grudzień 2010, 15:53

A ja jeżdżę na Castrol Magnatec Diesel 10W40 i wymieniam co jakieś 9000km.
mkk - 9 Grudzień 2010, 00:24

czarna_perla napisał/a:
Ale wy brednie piszecie o przechodzeniu z minerala na półsyntetyk Jak masz zdrowy silnik to śmiało zmieniaj! To są brednie że silnik ci się rozcieknie, rozwali i będzie do remontu. Jak masz mieć silnik do remontu to bez względu na jakim oleju!


Nie takie brednie, znajomy zmienił w Polo 1.4 z mineralnego na półsyntetyk. 2000 km i musiał cały silnik rozkręcać i czyścić. Zależy ile masz mineralnego nagaru.

Rozwiązanie: zmień filtr oleju 1000 km po zmianie, potem w miarę szybko olej za 6-7.000 i będzie ok.

marek27117 - 16 Grudzień 2010, 18:46

według mojego skromnego doświadczenia raczej nie można zmieniać oleju z półsyntetyk na mineralny aczkolwiek nie wiem jak to się ma w drugą stronę ale panowie, po co zmieniać?? co 10.000 tys zmiana oleju i filtru oleju na przykład na GM ja na nim jeżdżę i jestem z niego zadowolony
west - 16 Grudzień 2010, 18:51

marek27117 napisał/a:
co 10.000 tys zmiana oleju i filtru oleju na przykład na GM ja na nim jeżdżę i jestem z niego zadowolony


stara prawda, prawda jedyna! można jeździć na "oleju rzepakowym" ale jak się regularnie zmienia, nie katuje to wszystko będzie ok!

koniec OT! Panie i Panowie ta dyskusja się ciągnie jak flaki z OLEJEM

gik - 18 Grudzień 2010, 21:22

ale brednie hahahaha poczytajcie sobie skład oleju półsyntetycznego, to jest jakieś 90% olej mineralny albo nawet lepiej, dzisiejsze mineralne oleje są dobrej jakości, tutaj chodzi tylko o ich płynność w niskich temperaturach im wyższe oznaczenie 15W 20W tym gorsze smarowanie w początkującej fazie zimnego startu... stara zasada jest taka że nie zmienia się z gęstszego na rzadszy, jak ktoś nalał 15W40 to znaczy, że gdzieś wyciekało albo połykało, po wlaniu 15W przestało, więc wlanie znowu 10W może przynieść efekt odwrotny do oczekiwanego zwłaszcza że ten półsyntetyk ma dodatki czyszczące, miałem peugeota który 150 tyś zrobił na mineralu silnik miał w sumie 350 i chodził jak nowy, tylko olej dobrej jakości i regularnie wymieniany. Gadanie że mineralny do poloneza to gadanie kogoś kto potrafi tylko odróżnić poloneza od czegoś innego i jak fura dobrze chodzi oleju nie bierze to nie wazne czy to 5W-50 czy 15W40 lać taki sam.
czarna_perla - 20 Grudzień 2010, 12:14

gik napisał/a:
. stara zasada jest taka że nie zmienia się z gęstszego na rzadszy, jak ktoś nalał 15W40 t


Właśnie - stara... kiedyś - stare auto to byle jaki olej.

Dobry mineral też ma właściwości czyszczące.... tylko tu chodzi o kwestię lepkości/rzadkośći.

Jak silnik nie żarł oleju i nie przeciekał to śmiało można zejść w górę. A różnica w zimie jest baaardzo odczuwalna przy odpalaniu..

gik - 20 Grudzień 2010, 14:52

nie znając historii auta będziesz ryzykował zmianę na "wyżej" ? bo nikt po kupieniu auta wiedząc że był półsynt. nie wlewa minerala, tylko jak nie wie co było albo jak był mineral to już się przy nim zostaje
czarna_perla - 21 Grudzień 2010, 08:03

gik napisał/a:
nie znając historii auta będziesz ryzykował zmianę na "wyżej" ? bo nikt po kupieniu auta wiedząc że był półsynt. nie wlewa minerala, tylko jak nie wie co było albo jak był mineral to już się przy nim zostaje

Ja tak zrobiłem - kompletnie nie znałem historii auta, tym bardziej 200 000 km na liczniku których (mniej więcej tyle) brakowało na liczniku....
Pierwsza wymiana - mineral.. druga już był semi - i już ponad rok jeżdżę na Castrolu 10W-40 i nie narzekam (jakieś 27 tys km). Przebieg silnika - licznikowo - 265 tys km.... stan faktyczny - grubo ponad 400 000 km :)

Anonymous - 21 Grudzień 2010, 11:07

czarna_perla napisał/a:
Ja tak zrobiłem - kompletnie nie znałem historii auta, tym bardziej 200 000 km na liczniku których (mniej więcej tyle) brakowało na liczniku....
Pierwsza wymiana - mineral.. druga już był semi - i już ponad rok jeżdżę na Castrolu 10W-40 i nie narzekam (jakieś 27 tys km). Przebieg silnika - licznikowo - 265 tys km.... stan faktyczny - grubo ponad 400 000 km


W Corsie?

czarna_perla - 21 Grudzień 2010, 12:04

Cytat:
W Corsie?
W MB. Corsa miała 204 000 i była na półsyntetyku :)

Poza tym - co za różnica czy Opel czy MB - ważny stan silnika. Jak nie cieknie jak z sita to trzeba lać lepszy olej.

Znam kilka osób, które tak zrobiły i sobie chwalą. A jak silnik jest w takim stanie że jest padliną to sztuczne podtrzymywanie olejami 15W-50, 20W-50 i dodatkami typu motodoktor nie mają sensu. Chyba że auto chce się sprzedać....

gik - 22 Grudzień 2010, 15:23

a to szacun, ja się nie odważyłem i wlałem Elf Sporti SRI 15W/40 i jest o niebo lepiej a wcześniej był lotos który zrobił się czarny jak w dieslu
skipper - 24 Grudzień 2010, 12:34

gik, to, że olej zrobił się czarny to raczej normalne. Ja zalałem corsę półsyntetykiem lotosa przy 170 tys. przebiegu i jest super. Wcześniej miałem mineralny. Z mineralnym jest tak jak koledzy piszą wyżej, jak silnik cieknie to może trochę poprawić sytuację.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group