To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Inne - Ople Corsa D - testy - płusy i minusy auta

west - 8 Grudzień 2009, 10:02
Temat postu: Ople Corsa D - testy - płusy i minusy auta
Proszę by właściciele Corsy D wpisali na liście plusy i minusy Corsy D.
Taki temat podobny istnieje w dziale Corsa B - porównamy sobie czy konstruktorzy zrobili postęp ...

Corsa B - wady i zalety

mauro - 8 Grudzień 2009, 12:35

Plusy:
Duża (wporównaniu do innych Cors)
Ekonomiczna
Fajny wygląd
Multimedialna kierownica
joysiki zamiast dźwigni
bagażnik rowerowy

Minusy
Włącznik świateł
deska roździelcza odbijająca się w szybie
źle działający wskaźnik paliwa

lukas430000 - 11 Lipiec 2010, 22:25

Hello.
Jak wyzej...
Plus moze jeszcze hamulce strasznie zgrzytaja przy gwaltowniejszym nacisnieciu...
Zbyt duze martwe punkty w bocznych szybkach( poniewaz mieszkam w UK sprawia to problemy na rondach i wezszych zakretach).
Brak maty wygluszajacej silnk jak rowniez pokrywy pod silnikiem(takiej plastikowej jak np. w vectrze mialem)
Wg mnie zle zestrojona skrzynia (ale to tylko prywatna opinia)

zalety:
Ekonomia przede wszystkim...(w porownaniu z moja dwulitrowa vectra to portfel nie chudnie tak w oczach :piwko: )
Swietny wyglad zewnetrzy i przytulne wnetrze...
Ogolnie fajne autko.

klapek - 12 Lipiec 2010, 19:09

wady:
- zawieszenie zawsze coś piszczy, trzeszczy i w ogóle puki stuki itp.
- części drogie póki co
- szybko wybijają się gumy w zawieszeniu przód
- tak jak wyżej już pisano duże martwe punkty w słupkach przednich
- ciężko wyczuć tył podczas parkowania

zalety:
- super wygląd w porównaniu do CC która nie wygląda po prostu
- wersja 3D sportowy charakterek :)
- ekonomiczna w trasie i mieście jak na 1.2 bena
- przytulne wnętrze

paweleczek666 - 15 Lipiec 2010, 16:40

Plus: "fun" - jazda + wygląd
Plus: ogromnie dużo miejsca z przodu
Plus: nie tak mało miejsca z tyłu
Minus: widoczność do tyłu + słupki o których wyżej

xxyy777e - 19 Lipiec 2010, 09:18

mauro napisał/a:


joysiki zamiast dźwigni

źle działający wskaźnik paliwa


Co to za joysiki ?
Co się dzieje ze wskaźnikiem paliwa, nie zauważyłem aby źle działał ?

mauro - 19 Lipiec 2010, 18:42

joystik chodzi o kierunkowskaz, wg mnie ie to akurat zaleta, a jeżeli chodzi o wskaźnik paliwa to racja.xxyy777e, zostaw sobie paliwa na rezerwie i zatankuj 5L ropy a nie podskoczy ci wskazówka nic i rezerwa nie zgaśnie, taki o to myk.... i w ASO na gwarancji też nic nie zrobili, bo podobno to nie jest usterka :)
klapek - 19 Lipiec 2010, 22:00

mauro, w benie jest to samo ze wskaźnikiem :( na początku to się przestraszyłem że zapłaciłem wlałem a beny nie ma :(
lukas430000 - 29 Lipiec 2010, 20:15

wobi napisał/a:
Tak samo, wskaźnik ilości paliwa. Jak dla mnie działa poprawnie. Zero problemów i złego wskazania paliwa. Ale fakt, ja po prostu samochód tankuje, a nie dawkuje mu po pięć litrów paliwa.


Jak dla mnie rowniez dziala. jak wspomniano powyzej ja tankuje do pelna, czyli mniej wiecej 40 litrow. jeszcze nie milaem problemow ze wskaznikiem...Przy spokojnej jezdzie(1.2l nie rozbraja osiagami) starcza na ok tydzien i troszke jazdy do pracy i na maly wypad. Mieszkam w dosc zabudowanym miejscu wiec wiele swiatel i sygnalizacji...

mauro - 31 Lipiec 2010, 17:05

Wobi uwierz mi, że ja tankuje i to sporo, samochód jest autem firmowym i średnio miesięcznie tankuje 250 - 300 L ON więc nie wyskakuj z tekstem o dawkowaniu, wskaźnik źle działa i czy się to komuś podoba czy nie taka też opinia jest 3 ASO w jakich byłem, jak miałem ponad 3/4 baku paliwa i zatankowałem do pełna to dopiero po kilkunastu kilometrach wskaźnik to zauważył, tak samo jeżeli tankowałem firmówkę za "swoje" i wlewałem 7-8 L to zero reakcji i to nie raz przez tak długi czas, że zdążyłem zatankować raz jeszcze. lukas430000, to że bak paliwa starcza ci na tydzień to nic nie znaczy, teren zabudowany dużo różni się jeżeli jeździsz po Krakowie, Łodzi , Warszawie itp. a jak jeździsz po Sulejowie czy Piasecznie... zresztą wszystko też zależy od nogi i od tego jak szybko zmieniasz biegi, szczególnie sprawia to różnicę tak małym silnikom benzynowym.
lukas430000 - 31 Lipiec 2010, 19:38

Mauro to fakt kazdy ma inna noge. Ja podaje z wlasnego doswiadczenia. Oczywiscie opinia roznych ludzi rozni sie od siebie. Szacuneczek wiec z zalanej deszczem Szkocji... :piwo:
Bania26 - 31 Lipiec 2010, 19:50

Moim zdaniem wskaźnik paliwa działa prawidłowo jak nawet doleje się te 5 litrów to i tak powinien ruszyć się o te pół podziałki, czy 10 litrów to o całą podziałkę, czy nawet 3 litry to powinien o te 2 mm się podnieść... a wiec pytanie - posiadacze Cors D - jest tak jak piszę ? czy nie jest ?? bo jak nie jest to znaczy, że nie działa tak jak powinien działać... a jeśli nikt nie lał tych 10 litrów tylko cały czas tankuje do pełna to niech się nie wypowiada bo nie jest w stanie stwierdzić czy wskaźnik reaguje prawidłowo na każdą, większą lub mniejszą, zmianę poziomu paliwa w baku... i piszcie już o plusach i minusach Corsy D a nie temat zszedł - o wskaźniku paliwa.. może napiszcie jak jest z awaryjnością Cors D, kto jakie miał usterki, problemy ? po jakim przebiegu wymieniał klocki hamulcowe czy tarcze itp..
Arrczi - 1 Sierpień 2010, 10:17

Wskaźnik paliwa działa źle od nowości moja ma dopiero 9500 i zawsze muszę pamiętać żeby tankować więcej niż 10l a na tych 40 litrach jakie się tankuje robię 550 do 600 km wiec wynik chyba ok silnik 1,4 i ciężka noga a co do usterek to pierdoły ale denerwujące np teraz jak szybę domykam to coś strzela fotel się rusza jak mi się coś jeszcze przypomni to dopiszę
Pozdrawiam

Bania26 - 1 Sierpień 2010, 16:20

Czy w Corsie D jest wskaźnik temperatury silnika ? bo jak patrzę na zdjęcia tablicy wskaźników to nie ma.. a czy w takim razie jest jakaś informacja czy jakieś ostrzeżenie ( ostrzeżenia sygnalizowane przez komputer czy coś w tym stylu.. ) o ewentualnym przegrzaniu silnika czy nadmiernym wzroście temperatury ?
dawpio - 1 Sierpień 2010, 18:54

Kiedyś wyczytałem na forum że jest tylko kontrola, która informuje o tym ze ciecz chłodząca ma za wysoką temp.
lukbud - 1 Sierpień 2010, 19:32

w Astrze III wskaźnik paliwa ( i komputer pokładowy) nie potrafią "zantować" tankowania poniżej około 7 litrów... wskaźnik zostaje na tym miejscu, na którym był ;p
Raz zrobiłem test... zalałem za 20zł więc trochę mniej niż 5litrów- nie podniósł się... dolałem za kolejne 20zł i wskaźnik zanotował tankowanie na + około 10 litrów :cmok:

mauro - 1 Sierpień 2010, 20:29

Bania26 napisał/a:
Czy w Corsie D jest wskaźnik temperatury silnika ? bo jak patrzę na zdjęcia tablicy wskaźników to nie ma.. a czy w takim razie jest jakaś informacja czy jakieś ostrzeżenie ( ostrzeżenia sygnalizowane przez komputer czy coś w tym stylu.. ) o ewentualnym przegrzaniu silnika czy nadmiernym wzroście temperatury ?

Wskaźnika nie ma jest tylko kontrolka przy wskaźniku paliwa która świeci się jak silnik się przegrzeje, co do komputera to nie wiem czy reaguje

[ Dodano: 1 Sierpień 2010, 20:38 ]
Jeżeli chodzi o awaryjność to tragedii nie ma, ale klocki i tarcze to jakaś kpina... W mojej Corsie z 2008 roku przebieg 37 tys. do wymiany mam klocki przód i tarcze w kiepskim stanie.... W tej CD z grudnia 2009 roku przy przebiegu 21 tys. klocki mi już hałasują mimo że cały przebieg to trasa... Kolega przy przebiegu 4400 zarżną turbinę nie katując ją w specjalny sposób, Ja natomiast w tej CD z 2009 nie robiłem jeszcze nic, a w tej z 2008:

- 37 tys. klocki, łącznik stabilizatora, serwis klimy, wymiana wszystkich filtrów prócz paliwa, bo cena w ASO mnie załamała (400 z wymianą) - własny koszt 750 zł + klima 280 zł
- 30 tys. wymiana czujnik ABS (zalany?) - gwarancja
- 28 tys. nagrzewnica pęknięta - gwarancja
- 27 tys. wymiana piasty przód lewa i prawa (grzały koła i hałasowały) - gwarancja
- 25 tys. intercooler rozszczelnił się (300 zł) - gwarancja
Jak na ten przebieg to sporo, ale ta z 2009 z powodu że cały przebieg to trasa to zdecydowanie mniej usterek szczególnie zawierzenie i układ napędowy. ogólnie jestem z obu zadowolony, ta z 2008 była kupiona bita więc nagrzewnica, intercooler, piasty i czujnik ABSu to prawdopodobnie następstwa kolizji, ale i tak poszło na gwarancję. :)

xxyy777e - 4 Sierpień 2010, 19:12

Mauro z całym szacunkiem jeśli piszesz, że okresowa wymiana płynów eksloatacyjnych wg. Ciebie to wada i problem to chyba musisz sprzedać auto.
Po drugie kupiłeś bitą furę i narzekasz, że uszkodziły się elementy które dostały podczas wypadku to jakaś hipokryzja.

Ja też kupiłem auto które miało kolizję z przodu i piszę oficjalnie intercoolery i skraplacze klimatyzacji w corsach są do d...y nie wytrzymują kolizii opel powinien wkładać jakieś pancerne elementy na bazie szyny kolejowej,wtedy nie będzie problemów.

Mnie ostatni przegląd w ASO w Warszawie kosztował 380 zł + materiały i wcale nie uważam że to drogo.

mauro napisał/a:

[ Dodano: 1 Sierpień 2010, 20:38 ]- 37 tys. klocki, łącznik stabilizatora, serwis klimy, wymiana wszystkich filtrów prócz paliwa, bo cena w ASO mnie załamała (400 z wymianą) - własny koszt 750 zł + klima 280 zł
- 30 tys. wymiana czujnik ABS (zalany?) - gwarancja
- 28 tys. nagrzewnica pęknięta - gwarancja
- 27 tys. wymiana piasty przód lewa i prawa (grzały koła i hałasowały) - gwarancja
- 25 tys. intercooler rozszczelnił się (300 zł) - gwarancja
Jak na ten przebieg to sporo, ale ta z 2009 z powodu że cały przebieg to trasa to zdecydowanie mniej usterek szczególnie zawierzenie i układ napędowy. ogólnie jestem z obu zadowolony, ta z 2008 była kupiona bita więc nagrzewnica, intercooler, piasty i czujnik ABSu to prawdopodobnie następstwa kolizji, ale i tak poszło na gwarancję. :)

mauro - 6 Sierpień 2010, 13:48

xxyy777e, średnio rozumiem o co ci chodzi, ja napisałem co po kolei zrobiłem w swojej Corsie, nigdzie nie napisałem, że wymiana płynów i filtrów to wada, więc proszę czytaj uważnie. Nie narzekam..... "ta z 2008 była kupiona bita więc nagrzewnica, intercooler, piasty i czujnik ABSu to prawdopodobnie następstwa kolizji, ale i tak poszło na gwarancję. " Jeżeli to jest narzekanie to chyba inaczej to rozumiemy. Jestem zadowolony, że większość części zrobione były na gwarancji. Tak w ramach sprostowania moje auto nie było bite w przód tylko w prawy bok. Drogo to chodzi mi o filtr paliwa bo sama część w ASO kosztuje 250 zł a z wymianą około 400, więc dla mnie to sporo, gdzie za cały przegląd z olejem i wszystkimi innymi filtrami zapłaciłem 750 zł.
xxyy777e - 6 Sierpień 2010, 17:19

mauro napisał/a:
xxyy777e, Drogo to chodzi mi o filtr paliwa bo sama część w ASO kosztuje 250 zł a z wymianą około 400, więc dla mnie to sporo, gdzie za cały przegląd z olejem i wszystkimi innymi filtrami zapłaciłem 750 zł.


Mauro kto Cię zmusza do kupowania filtra paliwa za 250 zł ? Ja kupiłem zamiennik za 52 zł.

Wróć jeszcze raz do początku wątku, opisujemy w nim plusy i minusy corsy.

mauro napisał/a:
xxyy777e, średnio rozumiem o co ci chodzi, ja napisałem co po kolei zrobiłem w swojej Corsie, nigdzie nie napisałem, że wymiana płynów i filtrów to wada, więc proszę czytaj uważnie. Nie narzekam.....


Navi działa ?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group