To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Oświetlenie - Problem z swiatlami drogowymi

qtek - 3 Grudzień 2009, 22:40
Temat postu: Problem z swiatlami drogowymi
Witam wszystkich forumowiczów. Mam pewien problem tzn nie wiem czemu, ale światła drogowe po przeciwnych stronach corsy gasną. Myślałem, że jest to problem żarówek, wymieniłem, działało przez jakiś czas dobrze. Bezpieczniki są sprawne. Nie wiem czy z tym samym problemem są związane także objawy: światła w tidzie padły, padło też oświetlenie deski rozdzielczej oraz miga również podświetlenie nawiewu itd, do tego jak słucham radia to czasami działa jeden głośnik.
Nie wiem o co chodzi fakt, faktem radio może być źle wsadzone, bo to znajomy jeszcze w Niemczech ładnych parę lat temu robił, ale wcześniej (tzn po sprowadzeniu) problemów z oświetleniem nie było. Ogólnie pożyczyłem chrzestnemu samochód i od tego czasu jest w tej elektryce taki zamęt, a on mówił, że tylko akumulator wymienił.

Czy ktoś z was może pomóc, nakierować o co chodzi, ponieważ chciałbym wiedzieć co mogło się popsuć i czy mogę sam to naprawić.

Pozdrawiam

mehes - 3 Grudzień 2009, 22:45

Zobacz na przełącznik zespolony świateł,zdarza się że styki się wypalają.
qtek - 3 Grudzień 2009, 22:51

Cytat:
Zobacz na przełącznik zespolony świateł,zdarza się że styki się wypalają.


czy mógłbyś mi wytłumaczyć gdzie to jest ?

mehes - 3 Grudzień 2009, 23:01

To ten co załączasz światła mijania.Włącz na mijania jak będą Ci światła gasły dociśnij pokrętło przełącznika jeśli zadziałają to masz przyczynę.
qtek - 4 Grudzień 2009, 17:22

Niestety to nie włącznik. Dzisiaj sprawdziłem kilka razy i nadal światło drogowe z przodu się nie pali oraz jedno z tyłu.
dudu - 4 Grudzień 2009, 18:06

Pokolei rozpatrzmy wszystkie problemy:
qtek napisał/a:
Mam pewien problem tzn nie wiem czemu, ale światła drogowe po przeciwnych stronach corsy gasną. Myślałem, że jest to problem żarówek, wymieniłem, działało przez jakiś czas dobrze. Bezpieczniki są sprawne.

To normalne, że po pewnym czasie żarówki się przepalają. Może poprostu przypadek, że padła ci jedna z przodu i jedna z tyłu. Po wymianie na nowe, powinny już troche wytrzymać.
Jeżeli Mimo wszystko nadal padają nowe żarówki, to prawdopodobnie wkładasz nieodpowiednie żarówki (chodzi o parametry (napięcie znamionowe, moc)).
Albo opcja trzecia: masz jakieś błędy w instalacji elektrycznej, przez co światła padają, a na dodatek może masz włożony za duży bezpiecznik, który nie przepala się w porę.
(z tego, co się orientuję, to w żaden sposób nie są ze sobą połączone światła przeciwległe)

qtek napisał/a:
światła w tidzie padły

podobnie jak wcześniej - stare żarówki moją prawo w końcu się przepalić
qtek napisał/a:
padło też oświetlenie deski rozdzielczej

tak samo jak wczesniej
qtek napisał/a:
miga również podświetlenie nawiewu

mruganie może być spowodowane obluzowaniem się przewodów zasilających lub nawet przerwania/przetarcia
qtek napisał/a:
jak słucham radia to czasami działa jeden głośnik.

na to sam sobie odpowiedziałeś - usytułowanie radia(przewody w nim)
qtek napisał/a:
Ogólnie pożyczyłem chrzestnemu samochód i od tego czasu jest w tej elektryce taki zamęt, a on mówił, że tylko akumulator wymienił.

Podejrzewam, że twój chrzestny nie ma sił nadprzyrodzonych czy nie posiada własnego pola elektromagnetycznego.

A tak na poważnie wymiana akumulatora nie powinna wpłynąć na takie objawy. Chyba, że został włożony za duży akumulator, ale raczej to nie jest możliwe.

Wszystkie usterki mają wspólną cechę:
przepalanie się żarówek. A wiadomo, że żarówka przepala się wówczas, gdy popłynie przez nią za wysoki prąd (co równoważy się z przyłożeniem zbyt dużego napięcia), lub jej żarnik wolframowy w wyniku zużycia się przerwie.

Podsumowując: stara żarówka przepali się ze staroci, a nowa z nadmiaru prądu/napięcia.

Więc przyczyną u ciebie tych usterek może być za duże napięcie w instalacji. Zmierz napięcie na akumulatorze przy zgaszonym silniku, nastepnie przy włączonym silniku, ale na minimalnych obrotach, oraz trzeci pomiar przy wysokich obrotach.
(przy wyłączonym silniku pomiary powinny wynosić trochę ponad 12V, przy włączonym na min. obrotach-troszkę więcej, a na max. obrotach - nie więcej niż 14V)

Anonymous - 4 Grudzień 2009, 18:10

Zaraz, zaraz a co kolega rozumie pod pojęciem światła drogowe? Bo o ile z przodu występują świtała drogowe, to z tyłu już takiego światła na pewno nie ma! Więc sprecyzuj o jakie Ci światła chodzi.

Ja bym obstawiał na jakąś nie dobrze połączoną kostkę. Musisz dostać się do kostek, cześć wraz komputerem jest po prawej stronie przy nogach pod plastikiem, a cześć po lewej w tym samym miejscu, posprawdzaj czy są dobrze pospinane. Sprawdź także przekaźniki. Przełącznik raczej odpada bo gasły by Ci wszystkie światła w pojedzie a nie tylko po jednej stronie.


Ps. Napięcie na maksymalnych obrotach może dochodzić do 14,4V.

qtek - 4 Grudzień 2009, 22:11

Dziękuję za porady jutro się do nich ustosunkuję tzn posprawdzam to o czym mówiliście. Co do żarówek: tak wiem drogowe światłą są tylko z przodu auta; żarówki wymieniałem na przeglądzie w listopadzie; dziwne jest to, że całe podświetlenie w środku padło i od tego czasu tez radio lipnie gra. Jutro dam znać jak usiądę i sprawdzę


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group