To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Koła, felgi i opony - Różnica podczas zmiany wielkości kół- Corsa D

Anonymous - 30 Listopad 2009, 13:54
Temat postu: Różnica podczas zmiany wielkości kół- Corsa D
Cześć,

Nie potrafiłem znaleźć odpowiedniego działu a interesuję mnie jak będzie zachowywał się samochód przy zmianie z R15 na R17 zachowując tą samą wielkość koła ale zmieniając szerokość z 195 na 215? Czy to jest aż tak odczuwalne dla silnika (aktualnie 1.2) że zamuli i nie będzie chciał się ruszać? czy to jest tak minimalna różnica że ledwo będzie odczuwalna?

Proszę o jak największą ilość informacji ponieważ mam dobrą okazję na felgi i opony używane i nie wiem czy warto się kusić.


// no to wrzucać do tematu ogólnego albo o Corsie D, a nie do kiermaszu. Post przeniesiono!

Anonymous - 30 Listopad 2009, 14:33

smiało bierz, 2cm to nie będzie aż takiej tragedii... myślę że nawet nie odczujesz ;)
ja przy przejściu z 165 na 195 w 1.0 55KM miałem ledwo wyczuwalną różnicę, więc u Ciebie będzie bez zmian
śmiało kupuj :)

Anonymous - 30 Listopad 2009, 15:22

chodzi mi o różnice w przyspieszaniu, żwawości prędkości itp. O przekłamaniach licznika mam już wiedzę.

Szerokość wpływa na przyczepność? Jak to wygląda i czy jest to różnica zależna od letnich bądź zimowych opon?

Anonymous - 30 Listopad 2009, 15:30

Opona zimowa i letnia, oczywiście że jest różnica w przyczepności a do tego jest jeszcze coś takiego jak opory toczenia. Każdy kapeć ma inne.
Anonymous - 30 Listopad 2009, 15:46

na szerszych będzie sie lepiej kleił, będzie minimalnie sztywniejszy (mniejsze ugięcie na profilu opony, jeśli dasz niższy niż ten co masz teraz przy 195) na przyspieszeniu stracisz może 0,5sekundy, ale to może, nie sugeruj się tym ;)prędkość maksymalna może troche spaść bo silnik nie będzie miał siły ciągnąć od np 190km/h ale to chyba nie problem?

zimowe to inna mieszanka gumy i w niskich temperaturach sie lepiej klei gdy letnia jest sztywna, ale w zime nie będziesz na tym jeździł

mauro - 30 Listopad 2009, 16:54

Przy przejściu z R15 na R17 to przekłamanie licznika masz jak w banku oraz wyższe spalanie co do przyśpieszenia i prędkości max to nie powinieneś czuć różnicy, ale jeżeli chodzi o 195 na 215 to rozumiem że R15/195 a R17/215 tak? To moim skromnym zdaniem przy 1,2 to już możesz ścigać się tylko z F 125p. Ja przy zmianie z R14/175 na R15/195 poczułem różnicę.

[ Dodano: 30 Listopad 2009, 17:02 ]
kruszyn1 napisał/a:
na przyspieszeniu stracisz może 0,5sekundy

uważam że sporo więcej teraz masz pewnie z 13-14 sekund do 100 km\h
kruszyn1 napisał/a:
silnik nie będzie miał siły ciągnąć od np 190km/h

od 190km\h ?? to chyba nie to auto :P

Anonymous - 30 Listopad 2009, 17:09

mauro, z tym spalaniem to nie przesadzaj :P
a osiągi tak strasznie sie nie pogorszą nie przesadzaj... ;)

Anonymous - 30 Listopad 2009, 20:24

dokładnie mowa o 215/45/R17 a mam 195/65/R15 tak wiec wielkość koła pozostaje ta sama.

W takim razie Corsa nabierze ślimaczego tępa i nie patrzeć na to że to okazja czy chwytać puki jeszcze są?

Wiecie, lubię jak ludzie podziwiają moją corsę ale nie chciał bym się poruszać jak rower;]

Anonymous - 30 Listopad 2009, 21:14

ZMoRa, slimaczego tempa nie będzie nie słuchaj go :P
będzie Pan zadowolony ;)

mauro - 30 Listopad 2009, 22:47

Jak wolisz, napewno będzie wyglądać szałowo i ludzie będą patrzeć, ale jak dla mnie będzie mulił się.
Anonymous - 1 Grudzień 2009, 14:15

nie ma ktoś do przymierzenia 17? żeby sprawdzić jak to z nimi będzie?
mauro - 1 Grudzień 2009, 17:54

Czy ze spalaniem nie przesadzam nie bym był pewien, Corsa D sama w sobie jest strasznie ciężka moja 1230 kg więc ZMoRy pewnie z 1100 waży, a ten silniczek 1,2 już jest na wyraz wyżyłowany, jeżeli chodzi o szerokość to opór większy więc moc spada, zresztą była już podobna dyskusja tylko że z silnikiem 1.0 ale i oponki mniejsze, zapraszam do lektury
http://www.klubcorsa.pl/topics69/opony-vt1074.htm

Anonymous - 2 Grudzień 2009, 16:26

no dobra, to ja to jeszcze wszystko przemyśle. Dodam tylko, że producent przewiduję ję czyli 215/45/17 jako największe dla 1.2

ale jeśli ktoś chce wypowiedzieć to ja bardzo proszę.

Anonymous - 2 Grudzień 2009, 21:37

to co producent przewiduje to jedno, a co się wkłąda to drugie ;)
spalaniem się nie przejmuj, jeśli wzrośnie o maks 0,5/100 to chyba tragedii nie będzie? ;)
jak fajne koło to motuj :]

jjurgiel - 2 Grudzień 2009, 22:33

istotna dla przyspieszeń jest również waga koła a ta przy feldze 17 na pewno jest większa od wagi 15
Anonymous - 2 Grudzień 2009, 22:59

aż taka będzie różnica w wadze między alusem 15 a alusem 17?
mauro - 3 Grudzień 2009, 11:35

ZMoRa widziałeś ten temat co ci podesłałem? Tam dyskusja się dość długo toczyła i doszli do porozumienia, że pojazd z max kołami się przemieszcza a nie jeździ, chodzi o to, że takie koła producent przewiduje max, aby się zmieściły i o nic nie wadziły co nie znaczy że auto nie straci na tym, jeżeli chodzi o 0,5L spalania to zależy, bo 0,5l na trasie to wg mnie sporo, a najgorsze będzie poruszanie się po mieście, aby wpędzić te wielkie koła w ruch, polecam zamontować 1,6 150 Km i takie oponki, aż się proszą o założenie, a do 1,2 jednak zakładał by mniejsze. Chyba że auto ma tylko wyglądać, a na światłach czekać aż wszyscy pojadą ;) Pozdro
Anonymous - 3 Grudzień 2009, 11:41

mauro, na jakich kołach Ty jeździsz? bo ja wiem ze swojego doświadczenia, gdy założyłem za duże koła do za słabego silniczka i dawał rade, niech straci troche na przyśpieszaniu, co z tego skoro fabrycznym 1,2 i tak się nie będzie ścigał, ja miałem 55KM i nie odczułem dużej straty, spalanie w trasie praktycznie bez zmian, bo jak już go rozpędzisz to później jakoś jedzie...
mauro - 3 Grudzień 2009, 18:15

Przeczytaj ten wpis na naszym forum taka dyskusja już była (link wyżej), jeżeli nie odczułeś straty w spalaniu i przyśpieszeniu to twoje autko to fenomen :P chyba że założyłeś o jeden rozmiar za dużo. Zresztą ja wole jeździć dynamicznie niż się przemieszczać, a czemu 1,2 miałby się nie ścigać? Tylko nie z 2.0 ale z silnikami podobnymi już nie porozmawia na takich oponach, a jeżeli dla ciebie strata na poziomie 1 sek do 100 to jest mało to nie ma o czym gadać. Kolega chce założyć naprawdę duże oponki, wyglądać będzie ładnie, ale nie ściemniajcie go że nie odczuje straty, bo to przeczy jakim kolwiek prawą fizyki, większy opór, tarcie, trudnej rozpędzić i nie prawda że jak już pójdzie to bez różnicy, bo szerokość mówi o tym jak bardzo auto przy ruchu swobodnym zwalnia, więc rozmiar opon ma zawsze znaczenie i jeżeli chodzi o spalanie i jeżeli chodzi o przyśpieszenie, za czym idzie konfort i bezpieczeństwo jazdy. Osobiście jak już mówiłem jeżeli auto ma tylko wyglądać to polecam w każdym innym wypadku stanowczo nie
spidan - 3 Grudzień 2009, 19:28

mauro :graty: w 101% zgadzam się z tym co napisałeś. fenomen hehehe :upss:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group