To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Prezentacja naszych pojazdów - [Corsa D] Corsa D 1.3 CDTI 75KM

gregor_bs - 28 Listopad 2009, 09:54
Temat postu: [Corsa D] Corsa D 1.3 CDTI 75KM
Moja corsa kupiona w sierpniu 2009:
Silnik 1.3 cdti, 75 KM
Przebieg aktualnie 36 tys.
Abs, wspomaganie, 8 poduszek, radio mp3.







A tu na alumkach - 1 dzień po zakupie.


west - 28 Listopad 2009, 10:02

coś więcej? zdjęcia? plany?
gregor_bs - 28 Listopad 2009, 10:09

west napisał/a:
coś więcej? zdjęcia? plany?


Na pewno halogeny. Staram się takie dostać, myślałem też o kołach 16' oryginał z opla.
I muszę rozwiązać jeden prolem w tym samochodzie, póki jest jeszcze na gwarancji.

Anonymous - 28 Listopad 2009, 11:52

Hej, corsiana D mile widziana, może jakieś fotki ze środka?
Co to za problem ci dokucza?

gregor_bs - 28 Listopad 2009, 12:29

nati napisał/a:
Hej, corsiana D mile widziana, może jakieś fotki ze środka?
Co to za problem ci dokucza?


Jak umuje samochód, to zrobie zdjęcia środka, ale wszystko jest standardowe.
A problem polega na tym , że od momentu wymiany turbiny (nie wiem moze to nei ejst z tym powiązane) przy przyśpieszaniu, ok 3 tys obrotów po naciśnieciu sprzęgła słychac taki syk, grzechot, szmer. Pojechałem z tym z powrotem to facet w ASO mówi ze nie wie co to jest, ale jest na tą turbine gwarancja i jakby się coś działo to bedę robić z powrtoem. Natomiast zastanawiam się czemu to akurat się dzieje po naciśnięciu sprzęgła?

Anonymous - 28 Listopad 2009, 13:20

No to ciekawa sprawa, może zwykły zbieg okoliczności i coś innego siadło, ups..............oby nie!!!!!!!!!!
Bo co ma turbina dlo sprzęgła, hym???????????

Anonymous - 28 Listopad 2009, 13:34

Auto fajne ale już Ci turbina padła?
gregor_bs - 28 Listopad 2009, 13:39

mojo napisał/a:
Auto fajne ale już Ci turbina padła?


sama nei padła ;) . Jak kupowałem auto to diagnosta na oględzinach mówił zeby poki auto jest na gwarancji obejrzec turbine bo na wężu od intercoolera zbierał się olej - na jednym z łączeniu. Kupiłem to auto bo wydawało się być jednak ok, mocy nie brakowało ale cały czas miałem w pamięci te słowa diagnosty. Więc pojechałem do najblższego aso w mojej miejscowosci i mówi co jest grane, ze jest ten olej itd. Za godzine facet dzwoni i mówi że turbina jest do wymiany. Ja mówie no to ok - lepiej nowa niz taka po 30 tys :) . No i od tego czasu sie zaczeło to co pisze.

mauro - 28 Listopad 2009, 19:45

Ja jak kupowałem swoją to też zbierał się olej na intrcoolerze, ale okazało się że po prostu się rozszczelnił na uszczelce (ktoś wcześniej źle złożył), bo auto było po dzwonku, ale jak narazie mam jeszcze 5 dni gwarancji i jest ok, mam nadzieje że się nie zmieni. Pozdro
Anonymous - 30 Listopad 2009, 14:39

zwróć uwagę na szczelność. Może gdy turbina jest "zwalniana" z pracy to pojawia się nieszczelność albo luz który akurat w takim przypadku słychać. Nie jestem fachowcem to tylko moja rada.

No i ciesze się że kolejna CD zawitała do naszego grona;]

klapek - 2 Grudzień 2009, 20:37

ładniutka :)
HaZeT - 4 Grudzień 2009, 17:45

Trzeba być dobrej myśli ,i że w tym aso normalni ludzie pracują. 8 poduszek w takim małym autku to jest już coś.
gregor_bs - 20 Lipiec 2013, 19:27

Witam po 4 latach :-)
Corsa ma się dobrze. Jej aktualny przebieg to 114 tyś km. Z rzeczy które udało mi się w niej zrobić to przede wszystkim halogeny. Niestety nie udało się zrobić jak w fabryce ponieważ auto komunikuje się przez CAN i bez wymiany komputera nie da rady tego zrobić poprzez oryginalny włącznik. Dlatego została pociągnięta instalacja od bezpieczników do kabiny i tam mam pstryczek ukryty w schowku pod włącznikiem świateł. Instalacja od bezpieczników do świateł była podciągnięta fabrycznie wiec wystarczyło zamontować nowe halogeny i włożyć maskownice.
Ponadto auto dostało nowe odboje z tyłu po małych perypetiach z głuchymi odgłosami na dziurach. Problem bardzo dobrze znany z grande punto. W aucie zainstalowane są też gumowe nakładki (oryginał ASO) na pierwszy zwój sprężyny. Dzięki temu wyeliminowałem chrobot w wilgotne dni jaki dochodził z tego miejsca (lektura z forum Vectry). W aucie regularnie wymieniałem olej co 10-15 tyś oryginał OPEL DEXOS 2, filtry i zostały wymienione poduszki amortyzatora (oryginał Lemforder z Fiata - te same poduszki a o połowę tańsze niż w Oplu). Gumy stabilizatora z drążkiem (na gwarancji w ASO - ASO nie wymienia samych gum tylko cały komplet - masakra ale tym lepiej dla mnie bo mam nowy drążek). Oczywiście była zainstalowana nowa turbina o czym pisałem w 2009 roku i do teraz nie mam żadnych problemów. Ponadto zmieniłem 3 razy łączniki stabilizatora (Febi, Mogg, teraz JGR - rzemiosło ale bardzo solidne o czym dowiedziałem się z forum Mazdy. Faktycznie są bardzo solidne do teraz luzu nie wyczuwam a kosztowały coś 50 zł za komplet). Po drodze przy ok 60 tys piszczał pasek - wymiana na Contitech 6PK1318 załatwiła sprawę do dnia dzisiejszego jak makiem zasiał. Auto dostało nowe opony w 2012 roku Hankook Kinergy Eco 185/60/15. Pięknie chodzą żadnych dziwnych odgłosów. W tym roku w maju corsa dostała nowe tarcze hamulcowe i klocki. Oczywiście załapała się również na komplet olej+filtry. Przy 100 tys został zmieniony olej w skrzyni biegów. Niby się nie wymienia ale postanowiłem to zrobić. Kolor był mętny, taki lekko brązowy (mechanik mi pokazywał), ale po wymianie żadnej różnicy nie odczułem. Jedynie komfort psychiczny :-)
Pewnie po drodze było jeszcze pare innych pierdół o czym nie pamiętam. W każdym razie jedno jest pewne. Ani razu mnie nie zawiodła a na dzień dzisiejszy wygląda tak:














DAMIAN1991 - 21 Lipiec 2013, 13:28

Obszerna Lektura 4 lat użytkowania wydaje się raczej bez większych Problemów a z Podstawowymi usterkami i przemijającym czasem :)

Corsa wygląda sympatycznie a co do Halogenów koniecznie musi być to Komputer ? Nie ma tam jakiś dodatkowych modułów ? Czy coś ?


Swoją Drogą zapraszam na Spoty ;)

gregor_bs - 21 Lipiec 2013, 15:37

DAMIAN1991 napisał/a:
Obszerna Lektura 4 lat użytkowania wydaje się raczej bez większych Problemów a z Podstawowymi usterkami i przemijającym czasem :)

Corsa wygląda sympatycznie a co do Halogenów koniecznie musi być to Komputer ? Nie ma tam jakiś dodatkowych modułów ? Czy coś ?


Swoją Drogą zapraszam na Spoty ;)


Dzieki:-)
Pytałem nawet w ASO o możliwość dołożenia halogenów fabrycznie (nie da rady bez zmiany komputera). Oddałem też elektronikowi, który odpalił koledze fabrycznie halogeny w Corsie C, ale w mojej się poddał. Miałem kiedyś na wypożycznie OP-COMa i niestety nie ma tam modułu do odpalenia halogenów. Ktoś kiedyś pisał że mu się udało ale być może była to sytuacja że halogeny były w oryginale, po drodze była stłuczka i założony zderzak z zaślepkami.

DAMIAN1991 - 22 Lipiec 2013, 16:31

Hmm No to straszna Lipa... Szkoda że nie jest to tak rozwiązane że każda dostaje pełny dostęp dokłada się uaktywnia zmienia panel do włączania lamp i śmiga...

Co do Aso Oni zawsze że się nie da prosto bo było by to zbyt Tanie.. Ważne że sobie poradziłeś.. szkoda że nie da się Tych Halo chociaż na Krótko podłączyć do Oryginalnego włącznika żeby wyglądało jak trzeba.

Może kiedyś dopadniesz w dobrej Cenie taki Komputer to sobie zmienisz ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group