To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Tuning optyczny i mechaniczny - monowtrysk zamiana 1,4 na 1,6

emilib - 15 Listopad 2009, 22:29
Temat postu: monowtrysk zamiana 1,4 na 1,6
Witam
Mam pytanie.
Czy jest jakaś różnica i możliwość założenia monowtrysku od 1,6 8v do silnika 1,4 8v. Czy poprawiają się jakieś parametry choć trochę prócz samopoczucia i zużycia paliwa.
A może będzie lepsze z 1,8L 8v
Czy potrzebny byłby do tego kolektor dolotowy od danego modelu.
Jestem zupełnym laikiem w tej dziedzinie proszę o podpowiedź aby zwiększyć trochę moc silnika mojej corsy, bez wymiany silnika oczywiście

Anonymous - 15 Listopad 2009, 22:35

na wtryskiwaczu z 1,6 i przepustnicy poprawia się elastyczność, lepiej się wkręca na obroty- lecz jeżeli wciśniesz od razu gaz do podłogi może ci przylać silnik, odradzam wtrysk z 1,8 i przepustnicę bo od razu będzie zalewać ci silnik,
można zmienić kolektor ssący na ten z c16nz bo pasuje

emilib - 16 Listopad 2009, 14:01

monowtrysk zakupiony teraz go tylko odrestaurować i do auta :piwo:

[ Dodano: 18 Listopad 2009, 08:46 ]
Założony serio chodzi lepiej. Zawsze to większa paliwa dostarczona do silnika

Cichy18 - 13 Grudzień 2009, 23:12

Ja się podepnę do tematu. A jak by z 1,4 8v dać monowtrysk do 1,2 8v dało by coś? dorzucić bym mógł jeszcze stożek i kolektor.
Anonymous - 14 Grudzień 2009, 11:08

To będzie to samo co z 1.6 na 1.4 - na chłopski rozum. :nocom:
Cichy18 - 14 Grudzień 2009, 11:54

Ale czy to da jakaś odczuwalna różnice wraz ze stożkiem? Trzeba wymieniać kolektor?
spidan - 14 Grudzień 2009, 12:20

Cichy poszukaj na forum bo temat o stożku był już poruszony.
Anonymous - 14 Grudzień 2009, 12:20

Cytat:
[ Dodano: 18 Listopad 2009, 08:46 ]
Założony serio chodzi lepiej. Zawsze to większa paliwa dostarczona do silnika


Cytat:
na wtryskiwaczu z 1,6 i przepustnicy poprawia się elastyczność, lepiej się wkręca na obroty- lecz jeżeli wciśniesz od razu gaz do podłogi może ci przylać silnik, odradzam wtrysk z 1,8 i przepustnicę bo od razu będzie zalewać ci silnik,
można zmienić kolektor ssący na ten z c16nz bo pasuje
:lolo:
klapek - 14 Grudzień 2009, 12:21

Cichy18, stożek to nigdy nikomu nic nie dał poza samopoczuciem i dźwiękiem lepiej zostawić oryginalną puchę i dobrą wkładkę zastosować :)
cwirus88 - 17 Grudzień 2009, 17:39

Cichy18 napisał/a:
Ja się podepnę do tematu. A jak by z 1,4 8v dać monowtrysk do 1,2 8v dało by coś? dorzucić bym mógł jeszcze stożek i kolektor.


Do 1.2 możesz spokojnie wrzucać wtrysk z 1.6 (c16nz). Nie będzie nic się zalewać. Kolektor jedynie trzeba troche rozwiercić, ale to raczej kosmetyczny zabieg.

Co do stożka - tematów było tysiąc, ale jeszcze raz powtórze. Sam stożek guzik da, poza dźwiękiem i może jakiś 0,3 KM więcej. Robi się cały dolot customowy, tj dobierany do konkretnego silnika i jego parametrów wraz ze stożkiem, najlpiej Cold Air Intake. Wtedy można mówić o jakiś konkretnych wynikach. Natomiast w przypadku silnika 1.2, gdzie seryjna moc w oscyluje w granicach 45 KM, i pewnie tych koni już z 10-20% ubyło przyrost będzie nieodczuwalny wogóle...

Anonymous - 22 Grudzień 2009, 06:44

czytałem testy stożków 6-ciu firm, testowanych na 12 samochodach typowo sportowych z mocą w przedziale 180-320 koni - tylko 1 stożek dal wynik na + i to też tylko w 2 autach przyrost mocy byl w jakiejść toyocie o 3konie i w czymś jeszcze o 5koników . W pozostałtych spadek był nawet o 15 koni.

Naprawde filtry stożkowe są przeznaczone dla pionierów modyfikacji w nietypowych projektach gdzie niema miejsca na nic innego, albo dla wyglądu/dzwięku w seryjnich bryczkach. (oraz dla idiotów którzy sprzedają na alegro auta i wyliczają w opisie ile to ono niema koni bo ma -chipa za 9.99 . Sportowy filtr stożkowy, czy wyciętego kata)

Anonymous - 22 Grudzień 2009, 14:53

Na temat stosowania stożka istnieją już tematy na forum! Ten team dotyczy zupełnie innej rzeczy!
Anonymous - 22 Grudzień 2009, 15:08

Cichy18, ta zmiana o której piszesz czyli mono wtrysk z 1,4 8v nie da za dużo lepiej jak byś załatwił kolektor ssący z 1,6 8v i wtryskiwacz z 1,4 8v, ponieważ 1,2 i 1,4 8v mają takie same kolektory ssące to wtedy powinna być poprawa.
Cichy18 - 22 Grudzień 2009, 21:31

No nie wiem pomyślimy. Jak już będę miał na to $$ na pewno się odezwę ;) Wogole zastanawiam się czy przerabiać coś w tym silniku(ma on już 200tys km)
Anonymous - 23 Grudzień 2009, 09:03

Silnik w mojej corsie według licznika ma 186 tys. km przejechane lecz pewności nie mam i trochę go przerobiłem i nie mam powodu do narzekania :)
Cichy18 - 23 Grudzień 2009, 13:44

Ja tez nie narzekam. Ale teraz nasuwa się pytanie czy warto? Lepiej wrzucić jakiś silnik( ale to w innym temacie:P)
Anonymous - 24 Grudzień 2009, 23:00

Gdybym mieszkał w dużym mieście to bym miał 2,0 16v w corsie... ale nie mieszkam, więc kombinuje z tym silnikiem jaki mam, czyli najpierw w moim 1,4 zagościł kolektor ssący z c16nz oraz wtrysk, a na początku listopada mam mix pod maską czyli głowice i kolektory: ssący i wydechowy z kadeta 1,3 oraz wtrysk z 1,6 a jak znajdę czas to poskładam przepustnice z c18nz i zamontuję.
Cichy18 - 25 Grudzień 2009, 05:34

A co do tego ma duże miasto?
Anonymous - 25 Grudzień 2009, 21:41

Ma jak miałem silnik 2,0 16v i chciałem żeby mi ktoś zamontował to nie znalazłem mechanika który by chciał się podjąć swapa mówi się trudno i mam to co mam :(
Cichy18 - 25 Grudzień 2009, 21:46

A no chyba ze tylko to. Ale miasto w połączeniu z 2,0 16v równa się sporo kaski


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group