To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Układ kierowniczy - Sterowanie radia z kierownicy

Paweu - 25 Styczeń 2013, 11:56

Po wymianie kierownicy na taką ze sterowaniem gdzie nie było wcześniej sterowania trzeba ją oczywiście aktywować techem, ale dodatkowo też należy dołożyć 2 przewody zgodnie ze schematem elektrycznym. Prawy przycisk sterowania działa zawsze po aktywowaniu, bo jest obsługiwany na tych samych przewodach, co klakson (sterowanie różnymi wartościami oporu), lewy nie, wtedy też nie działa podświetlenie przycisków. Należy wtedy dołożyć przewody zgodnie ze schematem, który znajduje się w książce sam naprawiam. Po zrobieniu brakującej instalacji elektrycznej wszystko działa nawet na radiu CD30.
jjurgiel - 26 Styczeń 2013, 14:46

o to mnie zainteresowałeś tą informacją niestety nie mam tej książki ale może jakieś szczegóły odnośnie tych kabelków co z czym połączyć? dzięki
Paweu - 1 Luty 2013, 12:49

Tego, które dokładnie to są piny we wtyczkach jeszcze nie rozkminiłem. Aktualnie rozgrzebałem deskę rozdzielczą, bo muszę podłączyć tylne głośniki, aux i głośniczek komputera, bo wymieniłem CD30 na CD30 MP3 + GID i brakuje mi teraz trochę kabli w instalacji. Jak się z tym uporam to opiszę dokładnie, co, do czego i gdzie podłączyć.
jjurgiel - 1 Luty 2013, 18:53

czekam z niecierpliwością na to info tylne głośniki i aux też oczywiście mile widziane pozdrawiam i życzę owocnej pracy
Paweu - 1 Luty 2013, 21:36

Kierownica podłączona, trochę rozbierania i akrobacji było, ale ostatecznie wszystko działa pięknie. Opis z lokalizacją wtyczek i co, do czego podłączyć zrobię jak ogarnę jeszcze tylne głośniki. Ogólnie fajny efekt po dodaniu głośnika centralnego, lepiej słychać wiadomości w radiu :D
jjurgiel - 2 Luty 2013, 00:42

pewnie za wiele bym chciał ale może jakiś komiks z fotkami?
Paweu - 6 Luty 2013, 15:51

Filmików i fotek nie potrzeba, wystarczą 2 kabelki, lutownica, torx do rozkręcenia deski i schematy :) Przydadzą się też piny z wtyczki od opla, ja kabelki z pinami wydobyłem z wiązki od omegi więc jest jak w fabryce. Jak będę miał więcej czasu to opiszę dokładnie co i jak.
jjurgiel - 19 Październik 2013, 20:43

kolego Pawle czy masz może trochę czasu na opisanie tych swoich modyfikacji? Oczywiście zdjęcia odpuszczę ale jakiś skromny opis to poproszę przynajmniej te kabelki do sterowania radia z kierownicy. Dzięki
kajus221 - 18 Styczeń 2014, 11:09

Koledzy, serdecznie proszę o pomoc. Potrzebuję schematu instalacji i porad jak zainstalować kierownicę multifunkcyjną do corsy D, czy można ją aktywować opcomem?
pardos - 17 Czerwiec 2014, 17:35

kajus221 napisał/a:
Koledzy, serdecznie proszę o pomoc. Potrzebuję schematu instalacji i porad jak zainstalować kierownicę multifunkcyjną do corsy D, czy można ją aktywować opcomem?

witam Panowie!
Chciałbym sie podpiąć pod pytanie kolegi.
Posiadam Radyjko CD30, zmieniłem zwykłą kierę na tą z multifunkcją. Chciałem aktywować op comem ale nie mogę znaleźć takiej możliwości.
Czy ktoś może pomóc?

ysebulba - 30 Lipiec 2015, 22:11

Samo przełożenie jest proste. Opisał je Paweu. Jednak na forum nikt nie napisał gdzie pdłączyć dwa brakujące przewody. Pierwszy to podświetlenie przycisków. Wyprowadzasz go z pinu nr 7 wtyczki która wchodzi z tylu modułu CIM ( to ten z przełącznikami wycieraczek ikierunków ) i z tego co wywnioskowałem ze schematu wchodzi do PINu drugiego 60ciopinowej wtyczki która znajduje sie z tylu modułu comfortu ( tam jest tylko jedna wtyczka i jest trudno dostępna ). Ja podłączyłem do podświetlania
Pokręteł ogrzewania. Drugi ważniejszy pin to pin miedzy tymi samymi kostkami tylko łączy 6 pin pod kierownicą z 50 pinem kostki modułu komfortu. potem jeszcze kodowanie ( wystarczy opcomem ) i wszystko działa.

Wojtenio - 17 Sierpień 2015, 08:58

Poprawie trochę kolegę z postu wyżej , co do kostek w BCM to są z tyłu dwie, ta wyżej to XI5 i ta nas nie interesuje a ta niżej to XI3 i w tą będziemy ciągnąć nasze dwa kabelki .
Pierwszy kabel kostka XC46 ta przy kierownicy pin 6 do XI3 ( ta dolna ) pin 50 i drugi kabel kostka XC46 pin 7 do XI3 pin 14 ( oświetlenie ) .
Pozostałe dwa przewody od sterowania kierownicy już są podłączone .

Jak zdemontować BCM ( bo bez tego będzie ciężko podłączyć nasze kabelki ) , mamy tutaj :
http://klubcorsa.pl/forum...p?p=64430#64430

Resztę załatwia kodowanie ( czyli aktywacja ) .
https://www.youtube.com/watch?v=RPtLyeDrj-0


A jak zdemontować kierownicę do wymiany to jest tu :
https://www.youtube.com/watch?v=_FUg3e9v7VA

I nie trzeba robić żadnych dziur , jak to jest na tym filmiku :
https://www.youtube.com/watch?v=JCcwXtreLPQ
( link też podwieszony w naszych manualach ) i nie trzeba demontować osłon licznika , ani samego licznika i osłon kierownicy jak zalecano na filmie z pierwszego linku .

Klucz do jej odkręcenia to Torx 50 , a moment dokręcenia śruby kierownicy to 30 Nm i zalecane jest użyć masy uszczelniającej gwint śruby .
Przy montażu kierownicy zwrócić też uwagę na znaki jakie znajdują się na kierownicy i przekładni , muszą się pokrywać .


Jak ktoś już zakłada sobie sterowanie na kierownicy to warto się pokusić o kierownicę z ogrzewaniem i sterowaniem czyli dwa w jednym ( wtedy trzeba szukać kierownicy z 6 kablami w dużej czarnej wtyczce ) bez ogrzewania mają tylko cztery kabelki , oczywiście będą tylko skórzane i nie ma ich za dużo ale warto .

Nasze Corsy D są już wyposażone w odpowiednie wtyki w taśmie kierownicy i trzeba tylko pociągnąć dwa kable do zasilenia ogrzewania i wszystko będzie działać :
Pierwszy to + ( plus) , i tu wykorzystujemy swój BCM ( zabezpieczenie 3A bezpiecznik pozycja nr 13 w BCM ) kostka przy kierownicy XC46 pin 8 do BCM z tyłu kostka górna XI5 pin 7 , a drugi kabel to minus kostka XC46 pin 4 , i tu jest dowolna możliwość po dowolnym dołożonym włączniku i przekaźniku z masy , no i jakaś kontrolka by było widać czy włączone czy nie , np dioda LED .
Plus do zasilenia przekaźnika można podłączyć do tego samego pinu co plus ogrzewania kierownicy bo jest on po zapłonie , natomiast minus sterujący przekaźnikiem po włączniku do masy , no i główne dwa zwierne styki przekaźnika to jeden masa nadwozia a drugi do kierownicy na pin 4 kostka XC46 , kontrolkę podpiąć na wyjścia + i - do kierownicy .

Nie trzeba wykorzystywać oryginalnego panelu do włączania ogrzewania kierownicy a co najlepsze nic nie trzeba kodować i przy takim podłączeniu moduł BCM nie zgłasza błędów .

Działające ogrzewanie kierownicy w zimie bezcenne :powodzenia: .

arti-mz - 6 Styczeń 2016, 22:49

Witam, jutro zabieram się za montaż podgrzewanej kierownicy i sterowania radiem - multifunkcja. Zastanawiam się czy jest ktoś na forum z okolic Kościana, kto pomógłby mi w zaprogramowaniu tych funkcji?
Roni - 1 Luty 2016, 22:53

I jsk udało sie ? :)
Masz moze jakies fotki z montazu ;)

Robik - 2 Maj 2018, 02:04

Witam, jakie kolory przewodów znajdujące się w kostce wpinanej do radia, które odpowiadają za sterowanie radiem w Carsie przed liftem
yacoos - 3 Październik 2018, 22:34

Witam wszystkich
Niedawno 'nadobyłem' okazyjnie corsę d. Ma dołożoną kierownicę multifunkcyjną, ale nie działa w niej oświetlenie klawiszy.
Sprawdziłem kostkę xc46 ( zgodnie z informacjami z forum) i pin 7 jest wolny.
Pytanie: gdzie można by najprościej podpiąć pin oświetlenia, żeby nie wyciągać i nie grzebać we wtyczce XI3?
Może jakiś inny kabel oświetlenia po włączeniu świateł? Tylko jakie napięcie tam przychodzi? +12 po włączeniu świateł?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group