To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Silnik i osprzęt - Falowanie obrotów na zimnym silniku Corsa 1.5D

Anonymous - 6 Listopad 2009, 21:39
Temat postu: Falowanie obrotów na zimnym silniku Corsa 1.5D
Witam,

jak w temacie. Corsa na zimnym silniku kuleje. Zupełnie tak, jakby nierówno odpalały się cylindry. Zaczęło się to wraz z przymrozkami. Po rozgrzaniu silnika wszystko wraca do normy. Mowa o zwykłym 1.5D wolnossącym.

Anonymous - 6 Listopad 2009, 22:10

Standart: zacznij od wymiany świec i przewodów
maciu1922 - 6 Listopad 2009, 23:25

U mnie w TDku też lubi sobie nie przypalić na wszystkie gary. Ale po minucie jak się troszkę rozgrzeje jest już wszystko ok. Świece wymieniałem na wiosnę, ale od Iskier wiele nie oczekuje.
Andi - 6 Listopad 2009, 23:56

Taki urok dieisla :) Zrób tak: przekrec kluczyk w stacyjce na 1 niech rozgrzeje świece, potem wróć na 0 i ponownie rozgrzej świece i zapalaj.
Powinno pomóc w extremalnych sytuacjach gdy temperatura jest ujemna. Akumulator dostaje podówjnie w dupsko na starcie. Jak masz sprawny alternator to spokojnie nie masz sie czym martwić. Wymiana świec powinna pomóc. No i na zime warto wymienić filtr paliwa i oleju.

maciu1922 - 7 Listopad 2009, 10:24

Generalnie wymiana świec, ale na jakieś lepsze, a nie jak ja zrobiłem na iskry. Rozgrzewam świece 3-4 razy, olej i filtry wymieniałem 1 tydzień temu, alternator po wymianie szczotek, ako sprawne... auto pali na dotyk czy to na zimnym po nocy na dworze, czy na ciepłym (wogóle nie ma problemu, żeby się dusił przy zapalaniu). Jedynie świece do wymiany, ale wcześniej lepiej przeczyścić stare i zobaczyć czy będzie lepiej - u mnie pomagało.
Anonymous - 7 Listopad 2009, 20:54

Alternator był wymieniany dosłownie tydzień temu. Z tymi świecami też podejrzewałem że któraś tam nie grzeje, bo zaraz po odpaleniu auto puszcza sporo dymu. W sumie typowe objawy uszkodzonej świecy/świec. Olej i filtry też trzeba będzie wymienić, bo co prawda auto przejchało na nim jakieś 8 tys km, ale ma 2 lata (tak, to auto tak mało jeździ. jest to auto mojej Dziewczyny która dopiero teraz zaczęła dłuższe trasy do szkoły. ale tak to miała 3 km do pracy i spowrotem:D) Myślałem że to może jakiś silniczek krokowy (o ile tam jest), albo przepływomierz, ale najrozsądniej byłoby sprawdzić świece.

Dzięki za pomysły.


P.S.

"taki urok diesla" - mam jeszcze Volvo V70tdi i Mercedesa W210 2.2D i np w mercedesie po odpaleniu na kompletnie zimnym silniku na kierownicy nie czuć nawet najmniejszych drgań:) W volvo trochę gorzej, bo to TDI od VW. Ale Corsy nic nie przebije - to jest dopiero traktorek mały :)

holek2008 - 8 Listopad 2009, 19:59

to będą świece ja mam tylko 3 dobre a 4 urwana ale nie będę tego robil bo mam 2całą na części tylko ze tam jest motor 1.2 w bęzynie jak odpale auto rano to obroty skaczą od 650 do 800 obrotów tylko przez minute potem moge jechać
MikuL_1986 - 17 Grudzień 2009, 17:40

Sprawdź kolego jeszcze bezpiecznik przekaźnika świec żarowych, u mnie to było przepalone i była masakra przy odpalaniu nawet PO wymianie świec. Jak już odpalił to dym z rury szedł i obroty skakały że trzeba było mu trochę gazu dać.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group