To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Silnik i osprzęt - Corsa C 2001 1,7 diesel 2001r - czarny dym z wydechu

qiub - 24 Październik 2009, 17:02
Temat postu: Corsa C 2001 1,7 diesel 2001r - czarny dym z wydechu
Witam,
Byłem dziś oglądać corsę (jak w temacie)
ogólnie było nieźle, ale stanęliśmy, koleś przygazował i po puszczeniu gazu leciał CZARNY dym z wydechu, wręcz sadza (gazowane w ten sposób było kilka razy i kilka razy sie sytuacja powtarzała - czarny dym)
i teraz pytanie:
Jaki może być tego powód (możliwe opcje i co się ewentualnie opłaca naprawiać a co nie)?
i czy w ogóle jest sens sprawdzać auto u mechanika/z podpinaniem do komputera czy sobie darować.
Domyślam się że wśród przypuszczalnych powodów jakiś z nich może dyskwalifikować jeśli chodzi o zakup.
Pozdrawiam.
Aha sprawdzałem tematy w dziale silnik i porady - przejrzałem wszystkie tematy, plus wyszukiwanie i nic podobnego nie znalazłem
Proszę o pomoc.

lukbud - 24 Październik 2009, 17:37

Z tego co widziałem na drodze i czytałem, to diesel musi dymić- szczególnie przy redukcji biegu, wysokich obrotach, po prostu duża ilość sadzy musi zostać "wywalona" z wydechu.
Być może coś jest uszkodzone, ale wg mnie kopcenie podczas "gazowania" jest normalne, gorzej jak auto kopci czarnym dymem podczas normalnej jazdy...

Nadhira - 24 Październik 2009, 17:42

To fakt, u diesla to normalne że po przygazowaniu kopci na czarno - w końcu wtedy ropa leje mu się strumieniami ;)
qiub - 24 Październik 2009, 18:17

jeszcze trochę uściślę bo może to ma znaczenie
Koleś przygazował , odpuścił gaz i po ułamku sekundy leci tyle czarnego dymy/sadzy(?) że zostaje czarna spora "plama" na ziemi, czy tak powinno być? i czy to normalne? :)

lukbud - 24 Październik 2009, 18:23

tak, plama na asfalcie z sadzy to normalne po przegazowaniu diesla. Często na trasie, gdy przed nami wyprzedza diesel z redukcją zostaje na asfalcie koło z sadzy. Wg mnie to norma.
Ale warto podpytać mechanika o poradę ;)

MIXTERek - 25 Październik 2009, 21:44

moja corsa 1,5 diesel nie zostawia czarnej sadzy(przejechane 80tys przez 9lat) jednak faktem jest że może szczególnie w tak starych silnikach które sporo przejechały
Anonymous - 8 Listopad 2009, 17:41

ja mogę powiedzieć że w naszym mercedesie c220 z 2000 roku o przebiegu 140000 jest podobnie.niedawno jak w zakopanem spadł śnieg a mesio sie zakopał to byłą taka olbrzymia czarna plama na śniegu...i to normalne...
mily999 - 16 Listopad 2009, 09:46

Najlepiej jak byś podał jeszcze rocznik i ilość km. Ja we wrześniu tego roku kupiłem także corsę C z 2004 roku, 100 tys. przebiegu, silnik 1,7 DTi i miałem to samo. Problem w tym że ludzie od których kupiłem auto nie dbali o nie, ani też specjalnie go nie zajeżdżali. Generalnie wymieniłem olej, kupiłem na stacji benzynowej taka mieszankę do diesli (wlewasz 200 ml na 40l ropy) i sytuacja się poprawiła. Sprawdź czy auto jest wystarczająco elastyczne, bo diesel musi taki być, ważne czy jak będziesz nim jechał że jak kopci żeby nadmiernie nie śmierdziało i nie ma większych obaw, jeśli będziesz czuł że auto ma moc.
zatorek - 25 Styczeń 2010, 17:55

mily999 napisał/a:
kupiłem także corsę C z 2004 roku, 100 tys. przebiegu, silnik 1,7 DTi i miałem to samo.


Też mam ten silnik tylko ze 03 i 89kkm przebiegu. Przy wkręcaniu na obrty na wolnym to lekki tylko zakopca przy odpuszczaniu.
Na trasie tylko czasem bąknie dymkiem :)
Wydeje mi się że nadmierne dymienie w tych silnikach nie wróży dobrze, ponieważ słyszałem że jeśli dobre paliwo się leje i dobra o płyny to nie do zajechania :)

ps
to prawda żę 1.7 dti pochodzi z Isuzu?

mily999 - 25 Styczeń 2010, 21:30

Dokładnie jest to silnik z isuzu, zresztą jest napisane na silniku, na obudowie silnika jest napisane OPEL i ecotec w przypadku silnikach opel. niektórz mechanicy będą mówić że źle zrobiłeś kupując auto z silnikiem japońskim bo droga naprawa, inni że to dobry silnik, generalnie to są dobre silniki i większych problemów z nimi nie ma, ale jak pompa paliwa czy turbina się posypie czy coś większego to trzeba się zastanowić czy sprzedać auto, bo naprawa może być nieopłacalna.
zatorek - 25 Styczeń 2010, 23:05

A powiedz mi kolego ile Twój potrzebuje do pełnego nagrzania, zimową porą? Np jadąc na trasie?
pimpurdan - 25 Styczeń 2010, 23:10

Moja Corsina 1,7 dti długo się grzeje kiedyś myślałem że to problem ale to norma przy tym silniku. Do pracy mam około 5km po mieście i wg wskazówki dojeżdżam na zimnym silniku.
zatorek - 25 Styczeń 2010, 23:16

pimpurdan napisał/a:
Moja Corsina 1,7 dti długo się grzeje kiedyś myślałem że to problem ale to norma przy tym silniku. Do pracy mam około 5km po mieście i wg wskazówki dojeżdżam na zimnym silniku.

no dokładnie, przy mrozach ok -15 na trasie przejechałem ok 40km i dopiero był ciepły jak trzeba, ale i tak nie trzymał..
aż czasem mnie to martwi, ale auto wykorzystuje w trasie bardziej to ma okazje się nagrzać :)

luki788 - 19 Luty 2011, 08:45

Po 1 każdy diesel przy obciążeniu kopci i jest to normalne chyba że na niebiesko to już lipa (zobaczcie sobie na traktory lub tiry jak mają obciążenie to kopcą na czarno a na wolnych obrotach z rury nic nie widać)
Po 2 diesle są zimne dlatego w lecie lub na długich trasach nie łapią takiej temperatury jak benzyniaki (nieraz na drogach w zimie diesle mają kartonem zakryte wloty na chłodnice, co to daje ano chłodnica od zimnego powietrza nie wystudza się tak)
Po 3 nie ma różnicy czy jeździ się delikatnie to wtedy auto się nie psuje jest na odwrót i nie mówię tu o jeżdżeniu na 5 tys. obr non stop, a raczej od czasu do czasu trzeba silnik przegonić ażeby wydmuchać mu dziadostwo
Po 4 samochód ma prawo się psuć nic nie jest na wieki

Daro Wsky - 7 Sierpień 2016, 22:24

Czesc. Odrzewam kotleta. Opel Corsa C 2003r 1,7 DI (slabszy silnik) Problem polega na tym ze swieci sie kontrolka od silnika. Auto jedzie i przyspiesza normalnie ale przy dodawaniu gazu od okolo 2,5tys obrotow kopci na czarno. Przewody podcisnieniowe przejrzane, czujniki sterowania turbina (sa dwa jeden na gorze sinlika jeden na dole z tylu sprawdzone) czujnik sensor MAP sprawdzony, przeplywomierz tez... Komputer pokazuje blad P0105. Koledzy gdzie dalej szukac przyczyny tego dymienia i bledu?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group