Układ chłodzenia, ogrzewanie, klimatyzacja - Chłodnia - czy zasłonić ?
soltek225 - 11 Październik 2009, 13:38 Temat postu: Chłodnia - czy zasłonić ? czy warto przesłonić chłodnice w zimę jak się jeździ na krótkich odcinkach. tylko w mieście?????
Zeniu - 11 Październik 2009, 14:35
Bez sensu - auto zanim osiągnie temperaturę roboczą działa na tzw "małym obiegu" = silnik - nagrzewnica - zbiorniczek wyrównawczy, dopiero po osiągnięciu ok 85*C termostat otwiera przejście na chłodnice
Anonymous - 11 Październik 2009, 15:16
nie to jest niekonieczne - i tak chłodnica ma dopiero obieg po przekroczeniu temp ustalonej na termostacie tj. jakieś 87 st.C. dopiero po przekroczeniu tej temp termostat otwiera się i płyn przepływa przez chłodnice ...
Zeniu, ma racje
soltek225, nie stosuj tego ...
Anonymous - 11 Październik 2009, 17:57
No Dobra to poco przy -15' Ludzie jednak zakrywaja tę chłodnice ? po coś to musi być skoro tak się robi
Anonymous - 11 Październik 2009, 18:14
Fotokaczmarek napisał/a: | po coś to musi być skoro tak się robi |
to bądź mądry i napisz dlaczego ....
ktoś sobie tak wymyślił i zostało to rozpowszechnione i każdy tak, nie wiadomo poco to stosuje ...
owszem można tak stosować gdy ma się chłodnice zalaną wodą by przy xx prędkości niezamarzła - ale ludzie kto ma teraz chłodnice zalaną wodą ?
pomyślcie trochę z głową a nie z d...ą
skoro termostat przy niskich temp ma zamknięty obwód przepływu cieczy przez chłodnice ( czyli chłodnica odłączona) to po co ją zasłaniać ?
a jeśli termostat się otworzy to tylko w takim stopniu by utrzymać odpowiednia prace silnika ...
Anonymous - 11 Październik 2009, 18:38
Taki sposób to był dobry w starze, jelczu, żuku i nysce a nie w Corsie.
corsina - 11 Październik 2009, 18:53
A czy to normalne że moja corsa po przejechaniu 60km przy prędkości +-90-95km/h nie złapała 90stopni?
Anonymous - 11 Październik 2009, 18:56
corsina, - jak to mówią kto szuka tamu Pan Bóg wynagradza. Na forum ten team już poruszaliśmy, wystarczy poszukać by znaleźć odpowiedz.
Anonymous - 11 Październik 2009, 19:04
zakrywa się nie tylko wlot do chłodnicy ale bardziej wlot do komory silnika, bo podczas jazdy powietrze chłodzi komore silnika, niekoniecznie w corsie bo "po drodze" jest chłodnica, ale sporo ludzi tak robi żeby był ogólnie mniejszy "przeciąg" pod maską i silnik sam z siebie też się szybciej nagrzeje...
Anonymous - 11 Październik 2009, 21:11
więc zdania podzielone - każdy zrobi jak uważa :luka:
spidan - 11 Październik 2009, 21:25
Finos napisał/a: | Taki sposób to był dobry w starze, jelczu, żuku i nysce a nie w Corsie. |
i Polonezie w corsie mija się to z celem a ponadto chłodnice masz niedogrzaną na całej powierzchni a to może powodować póżniej komplikacje.
west - 11 Październik 2009, 21:30
styczeń 2006 - Poznań noc -28*C - nawet przykrycie chłodnicy nic nie dało! ! zimno jak w (wstaw słowo)
Zyzio - 11 Październik 2009, 21:33
west napisał/a: | zimno jak w (wstaw słowo) | murzyńskiej chacie :rotfl:
Israel88 - 18 Styczeń 2018, 22:18
Moim zdaniem lepiej zabudować. Wtedy nawet lepiej to wygląda.
|
|
|