Koła, felgi i opony - bijące felgi corsa b
plucik4 - 16 Wrzesień 2009, 19:22 Temat postu: bijące felgi corsa b Witam, mam chyba trochę nietypowy problem. Kupiłem felgi, 2 z nich wyprostowałem, wszystkie wyważyłem, i założyłem nowiutkie oponki. Wszystko powinno grać ale przy 85 km/h czuć bicie na kierownicy... Nie mam już pomysłu czemu się tak dzieje. Zauważyłem że moje piętnastki mają troszeczkę szerszy otwór w środku. Kiedy je zakładam to są trochę przyluźne na osi koła. Nie wiem, ale wydaje mi się że to może przez to... No bo tak myśląc logicznie to jak są luźne i je dokręcę to nigdy nie będą idealnie przylegały do bębnów na całym ich okręgu, zawsze będą minimalnie przesunięte.. Może to przez to jest bicie? jak temu zaradzić ? czy są jakiegoś typu dystanse między oś a otwór w feldze? jeśli tak to jak to nazwać i gdzie można szukać?? pomóżcie proszę...
Zyzio - 16 Wrzesień 2009, 19:25
plucik4 napisał/a: | czy są jakiegoś typu dystanse między oś a otwór w feldze | tak są to pierścienie centrujące kupisz je na allegro albo w sklepie motoryzacyjnym
tu masz przykładowy link
http://allegro.pl/item734...ka_wysylka.html
mam nadzieje że pomogłem
spidan - 16 Wrzesień 2009, 19:27
oj plucik4 ten temat już był poruszany i wystarczyło tylko poczytać.
Nie masz pierścieni centrujących!!!!!
szukaj na allegro
plucik4 - 16 Wrzesień 2009, 19:38
dzięki ludziska uratowaliście mnie:D szukałem i szukałem ale nie wiedziałem jak się to nazywa.. wielkie dzięki!!
morhol - 16 Wrzesień 2009, 22:27
A ja też mam bicie na kierownicy od 80 do max, im szybciej tym bardziej się auto trzęsie, tylko że na standardowych 13". Wyważałem je, zamieniałem tył na przód i nic, jak było tak jest. Jakieś inne możliwości? Tarcze raczej to też nie są, bo przy hamowaniu nie ma żadnego bicia.
west - 17 Wrzesień 2009, 07:55
marhol :
1) krzywe wszystkie felgi
2) źle wyważone koła
3) luzy w układzie kierowniczym
4) zbieżność
5) źle dokręcone koła
6) krzywe tarcze hamulcowe
7) szajsowate opony
powodów bicia w kierownicy jest dużo....
Anonymous - 17 Wrzesień 2009, 14:32
West zapomniałeś dodać o dziurach w asfalcie hihi taki bonus !
morhol - 17 Wrzesień 2009, 22:40
west napisał/a: |
1) krzywe wszystkie felgi
2) źle wyważone koła
3) luzy w układzie kierowniczym
4) zbieżność
5) źle dokręcone koła
6) krzywe tarcze hamulcowe
7) szajsowate opony
|
ad 1 i 2 - sprawdzane, wyważane, zamieniane, jak było tak jest
3) tydzień temu przegląd, wszystko ok
4) zbieżność ok, nigdzie nie ściąga
5) cztery razy z rzędu nie mogłem źle dokręcić
6) gdyby były krzywe to moim zdaniem czuć by było przy hamowaniu?
7) opony w stanie idealnym
Jeszcze jakieś pomysły? Jak nie to sprawdzam wszystko od początku
Chycu - 17 Wrzesień 2009, 22:45
u znajomego, co prawda w bmce 318, ale było tak samo... wymienił amortyzatory i sprężyny... z czasem robiło się coraz gorzej- najpierw było 120, potem 100 i tak dalej, aż w końcu przy 60km/h jak przód wpadł w mały wybój, biło kierownicą tak, że się jechać nie dało...
spróbuj deczko mocniej przyhamować jak będą drgania, dociśnie przód i zobacz czy przestanie...
morhol - 17 Wrzesień 2009, 22:50
do 110 jest słabo wyczuwalne, jedynie czuć na kierownicy przy skręcie jak drga, powyżej 110 jest gorzej, cały samochód się trzęsie. Szukam dalej...
arkadiolbn - 27 Wrzesień 2009, 21:17
a może tuleje na wahaczu
kiuik - 12 Kwiecień 2010, 01:28
też mi przy 110 strasznie bije kierownica, może mi ktoś powie czy może to być przez luz w przekładni kierowniczej? chociaż powyżej 140 się uspokaja:P ale przejście od 110 do 130 aż boli
Anonymous - 12 Kwiecień 2010, 10:20
kiuik napisał/a: | też mi przy 110 strasznie bije kierownica, może mi ktoś powie czy może to być przez luz w przekładni kierowniczej? chociaż powyżej 140 się uspokaja:P ale przejście od 110 do 130 aż boli |
Prawdopodobnie masz koła do wyważenia
Unnamed90 - 12 Kwiecień 2010, 16:41
Ja miałem podobnie tylko już od 90km/h, po ustawianiu zbieżności bicia kierownicy ustąpiły
francuz90 - 13 Kwiecień 2010, 00:49
Albo krzywe fele jak w moim przypadku :ojj:
|
|
|