To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Oświetlenie - Kierunki nie świecą przy centralnym.

Anonymous - 8 Wrzesień 2009, 09:20
Temat postu: Kierunki nie świecą przy centralnym.
Tak jak w temacie mam problem z kierunkami.Kupiłem Corse już z centralnym. jak usiąde w środku i zamknę lub otworzę z pilota słychać cykanie przerywacza ale kierunki się nie świecą.
Co mam zrobić co radzicie? Czego to może być powodem?.

Próbowałem już szukać schematu i opisu kabli które idą od centralki żeby wiedzieć w jaki sposób połączona jest ona z kierunkami ale nie widzę nigdzie takiego opisu.

Pomóżcie proszę!:)

Anonymous - 8 Wrzesień 2009, 10:21

Z tego co napisałeś to wydaje mi się ze nie masz oryginalnego centralnego zamka tylko jakiś uniwersalny, możliwości jest pare np. nie zastosowanie diody prostowniczej lub poprostu nie podłączenie, ewentualnie zastosowanie odwrotnie diody co powoduje ze nie przepływa przez nią prąd musisz zobaczyc jaka to jest centralka nazwa itp. wtedy będzie można coś pokombinować.
lukbud - 8 Wrzesień 2009, 10:26

Gdy ja montowałem centralny zamek z kierunkami to podpinałem się do przewodów, które idą w wiązce pod lewą maskownicą progu (przy fotelu kierowcy) Nie pamiętam, które to były kable, ale instrukcje znalazłem na necie (montaż w Astrze F, ale Corsa ma takie same przewody) Może u Ciebie też są tam podłączone (lub w ogóle ktoś nie podłączył przewodów do kierunków) :ok:
Anonymous - 8 Wrzesień 2009, 14:02

marek-rz napisał/a:
diody prostowniczej


A możesz mi wytłumaczyć poco dioda prostownicza przy podłączeniu kierunków do centralnego? Diodę prostownicza jak sama nazwa mówi "prostuje" prąd czyli zamienia przemienny na zmienny (zmienny! nie stały) a z tego co ja wiem, no chyba że sie mylę to w instalacji auta jest prąd stały. wiec po co ta dioda? :dontgetit:

A co do problemu to mi się też wydaje ze poprostu nie masz podłączonych kierunków, a to cykanie to może nie przerywacz tylko poprostu jakis przekażnik od centralnego.

Anonymous - 8 Wrzesień 2009, 14:20

Nie wiem czy wiesz ale ta dioda jest po to żeby prąd płynął tylko w jedna stronę i się nie wracał powrót prądu może spowodować spalenie się centralnego. :krzeslem:
dudu - 8 Wrzesień 2009, 14:27

Finos napisał/a:
możesz mi wytłumaczyć poco dioda prostownicza przy podłączeniu kierunków do centralnego?

Otóż dioda oprócz właściwości prostowniczych ( oczywiście mowa o mostku graetza) posiada właściwości odpowiedniej polaryzacji, czyli przyjmijmy, że tylko w jedną stronę "puszcza" prąd ( choć finos wiesz, że jest jeszcze taki parametr jak prąd wsteczny). A dlaczego prostownicza? Bo posiadają one najlepsze parametry do takich funkcji i przy tym są one na duże prądy.

Co do jej zastosowania to jest ona bardzo ważna, gdyż uniemożliwia ona cofanie się napięcia do sterownika centralki. Po co? Wyobraź sobie, że włączasz migacz, a centralka uzna to za sygnał i zacznie zamykać drzwi.

Wracając do tematu:
lukbud napisał/a:
Nie pamiętam, które to były kable, ale instrukcje znalazłem na necie

jak pamiętam to są to przewody : czarno-biały i czarno-żółty.
pawler90 napisał/a:
Tak jak w temacie mam problem z kierunkami.Kupiłem Corse już z centralnym. jak usiąde w środku i zamknę lub otworzę z pilota słychać cykanie przerywacza ale kierunki się nie świecą.
Co mam zrobić co radzicie? Czego to może być powodem?.

Czy wcześniej świeciły a teraz przestały? Jeśli tak, czyli jakaś wada. Jeśli nie, to poprostu trzeba podpiąć kierunki.
Co do tego "przerywacza" tak naprawde nazywanego przekaźnikiem to czy przy zamykaniu słyszysz jedno "cyknięcie" a przy otwieraniu dwa??

Anonymous - 8 Wrzesień 2009, 15:00

Tak, dokładnie tak jak mówisz dudu.Przy zamykaniu słychać jedno cyknięcie a przy otwieraniu dwa.
A czy kierunki wcześniej świeciły to muszę zapytać poprzedniego właściciela.

dudu - 8 Wrzesień 2009, 15:09

Czyli masz w centralce możliwość podłączenia kierunków. Więc nie musisz martwić się o diody, bo już je masz w środku. Więc tylko pozostaje ci podłączenie kierunków.
Anonymous - 8 Wrzesień 2009, 15:44

Pierwszy raz będę robił coś takiego. Mógłbyś w skrócie powiedzieć jak po kolei się za to zabrać....pod Jakie kable się podpiąć i w jaki sposób. Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc.
dudu - 8 Wrzesień 2009, 21:41

Nie mogę znaleźć, więc postaram się to ci opisać najprościej jak potrafię.
Obok pedałów po lewej stronie (pod bezpiecznikami) masz taki plastk:

pod nim masz sterownik centralki i dwie duże kostki, takie jak te:

wypinasz tą od lewej, bo w niej są kable od kierunkowskazów.
Będziesz tam miał w niej 3 rzędy wtyków (czyli pinów).
mniej więcej coś takiego:

teraz te dwa skrajne piny środkowego rzędu są od kierunków ( oznaczone na czerwono). ( będą to kable: czarno-biały i (chyba) czarno-żółty).
Dla pewności bierzesz miernik/żarówkę do łapy, jeden przewód do masy. drugi do pinu, przekręcasz kluczyk i włączasz migacz. Chyba dalej wiesz co robić.

Jak już będziesz pewien, które przewody są od kierunków, to teraz tylko podłączasz przewody z centralki do tych kabli z owych dwóch pinów. Jeśli nie wiesz które kable z centralki są od migaczy to zrób zdjęcie centralki ( zdjęcie płytki) to ci powiem które to są.

Anonymous - 9 Wrzesień 2009, 21:19

Było już za ciemno więc nie zrobiłem zdjęć ale znalazłem niemiecka stronę gdzie jest dokładnie ta sama centralka którą ja mam w Corsie (Waeco ML-22) Jest tam schemat instalacji i zdjęcia wtyków oraz kabli(pierwsze zdjęcie).
Potrafisz po tym określić mi które kable mam poprowadzić do kierunków??

dudu - 9 Wrzesień 2009, 23:13

Nie podałeś żadnych zdjęć. Ale ja znalazłem coś takiego:
http://www.carhifi-extrem...r/FZV/ML-22.jpg
ale tu nie widać podłączenia migaczy. Gdybyś mógł ją rozebrać i zrobić zdjęcie to bym bardziej pomógł

Ale znowu tu coś jest:
http://www.carhifi-extrem.../Main_Masse.jpg
Napisy "blinker rechts" i "blinker links" to oznacza migacz prawy i migacz lewy.
ale nie mogę tego dokładnie rozszyfrować.
Może ktoś jeszcze pomoże??

A mam jeszcze pytanie: czy w tej centralce masz przewody: czarno-biały i czarno-zielony? Do czego są one podłączone??

Albo jak chcesz próbować sam, to musisz zmierzyć miernikiem / sprawdzić probówką czy na pinach, które nie cą do niczego podpięte występuje 12V przy zamykaniu/otwieraniu (minus to masa w aucie). Jeśli są takie dwa, to już wiesz o co kaman....

Anonymous - 10 Wrzesień 2009, 07:52

Sory, zapomniałem o stronie.

http://images.google.pl/i...sa%3DN%26um%3D1

dudu - 10 Wrzesień 2009, 13:53

przeczytaj jeszcze raz mój post wyżej i odpowiedz na pytania.

A jak nie to musisz zrobić:
Cytat:
musisz zmierzyć miernikiem / sprawdzić probówką czy na pinach, które nie cą do niczego podpięte występuje 12V przy zamykaniu/otwieraniu (minus to masa w aucie). Jeśli są takie dwa, to już wiesz o co kaman...

Anonymous - 10 Wrzesień 2009, 22:20

Problem rozwiązany.

Znalazłem na kostce od centralki dwa kable(lewy i prawy kierunek) i podpiąłem je do kabli od kierunków.
Wszystko pięknie działa:)

dudu - 10 Wrzesień 2009, 22:48

No i super....


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group