To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Tuning optyczny i mechaniczny - wymiana hamulcy

Anonymous - 1 Wrzesień 2009, 12:39
Temat postu: wymiana hamulcy
Tak było przed

i po

ciąg dalszy,czyli w trakcie

i jeszcze jedno


Podoba się wam ?

[ Dodano: 1 Wrzesień 2009, 12:41 ]
To są dwa pełne dni ciężkiej pracy, największy problem był doczyścić zaciski.

Anonymous - 2 Wrzesień 2009, 19:57

podoba sie :]
wpadnij w czwartek pochwalisz się jak to hamuje ;)

Anonymous - 2 Wrzesień 2009, 20:40

kruszyn1, chętnie się pochwale ale w ten czwartek pracuje i jakoś ostatnio w czwartki zmiany wypadają mi na popołudnia. Chyba majster wie że mam spoty :zly:

[ Dodano: 2 Wrzesień 2009, 20:41 ]
Ale jak chcesz to wpadnij do mnie do roboty na małą prezentację?

Anonymous - 2 Wrzesień 2009, 21:21

Witaj max1975 mam pytanie odnośnie tarcz które założyłeś. Czy te tarcze pasują pod seryjne zaciski? Czy zaciski również zmieniałeś?
Anonymous - 2 Wrzesień 2009, 21:37

skawskijozef, Zaciski są od opla calibry 2.0 V8 oczywiście do tego klocki. Wężyk hamulcowy pasuje od starych zacisków. Wszystkie śruby (dwie) jarzma też te same. A tarcze mają wymiar 256x24 a poprzednie(czyli fabryka) 236x12.

[ Dodano: 2 Wrzesień 2009, 21:38 ]
Zacisk fabryka nie pasuje do tych tarcz.

Anonymous - 2 Wrzesień 2009, 22:00

max1975 Dziękuje z odpowiedź. Sam zamierzam doinwestować układ hamulcowy.
Pozdrawiam

cwirus88 - 3 Wrzesień 2009, 05:49

kruszyn1 napisał/a:
wpadnij w czwartek pochwalisz się jak to hamuje ;)


można sie zabić o przednią szybę :rotfl:

Anonymous - 3 Wrzesień 2009, 11:58

To pasy sie zapina. Btw jaki koszt takiej wymiany (kompletnej)?
cwirus88 - 3 Wrzesień 2009, 13:12

Periusz napisał/a:
To pasy sie zapina. Btw jaki koszt takiej wymiany (kompletnej)?


Zapinałem. Szelki 4pktowe :hyhy:

Koszt - zależy od hamulców - pominę koszt tarcz i klocków. Zakup zacisków ok 100 zł, zestaw regeneracji ok 40 dyszki na dwa zaciski.

Anonymous - 3 Wrzesień 2009, 15:14

Periusz napisał/a:
Btw jaki koszt takiej wymiany (kompletnej)?
cwirus88 napisał/a:
Zakup zacisków ok 100 zł, zestaw regeneracji ok 40 dyszki na dwa zaciski


Tak jak pisze cwirus88, zaciski kupisz od 80 d0 120 za komplet plus reperaturki 18zł jedno opakowanie.(do sklepu weż zacisk ze sobą niech zmierza tłoczek) Do tego tarcze jakieś 200 do 300 za dwie(mogą być dużo droższe jak chcesz)
Do tego mały woreczek specjalnego smaru do zacisków, farba około 25zł
Trochę papieru ściernego(3zł), szczotka na wiertarkę jakieś 8zł. Płyn hamulcowy bo warto wymienić(stary może się zagotować) 14zł butelka 0.5litra potrzebujesz 2 góra 3. Do tego szczypta chęci odrobina czasu i gotowe.

Anonymous - 3 Wrzesień 2009, 22:14

w pracy nie będę przeszkadzał ;) kiedyś wpadniesz to się potestuje różnice ;)
Anonymous - 4 Wrzesień 2009, 23:11

max1975 a co sądzisz o tym zestawie warty tej ceny?



http://www.allegro.pl/ite...stra_corsa.html

cwirus88 - 5 Wrzesień 2009, 08:00

skawskijozef, pytanie nie do mnie ale sie wypowiem. To jest szit. Jak nie chcesz wydać masakrycznej kasy, to lepiej będzie jeżeli kupić wspomniane wcześniej ATM Mikoda. I do tego klocki Ferodo.
spidan - 5 Wrzesień 2009, 11:09

cwirus88 napisał/a:
skawskijozef, pytanie nie do mnie ale sie wypowiem. To jest szit. Jak nie chcesz wydać masakrycznej kasy, to lepiej będzie jeżeli kupić wspomniane wcześniej ATM Mikoda. I do tego klocki Ferodo.


cwirek dobrze pisze. Jeżeli chcesz porawić hamulce w aucie to trzeba zmienić niektóre parametry czyli większa średnica tarczy, grubsza wentylowana i może nawet nawiercana lub nacinana. A ten zestaw z allegro sprawdzi się jako zestaw standard - tarcza 236 i nie wentylowana nie jako tuning.
Z opini znajomych (sam jeszcze nie zdążyłem sprawdzić) Mikoda to dobry produkt. Na stronie producenta (polski) jest opcja zamówienia tarcz tuningowych - czyli nacinanych, nawiercanych i pomalowane krawędzie :)
Jedna z tarcz które moę polecić to ATE Powerdisc, jednak masją swoją cenę :(

cwirus88 - 5 Wrzesień 2009, 11:48

A swoją drogą, to dobre brembo to drogie brembo. np. ORO lub racing.
Anonymous - 5 Wrzesień 2009, 15:55

cwirus88, spidan, Dzięki za analizę tych tarcz :) nie jestem znawcą. To nie tylko w moim przypadku większe tarcze ale i felgi będą potrzebne bo o moich małych 13 to nic większego się nie zmieści.
Anonymous - 2 Październik 2009, 23:21

Widzę sensowną inwestycję
a więc pora założyć mocniejsze hamulce, swoją drogą czy ktoś z Was próbował wymienić tylne bębny na większej średnicy? A może na tarcze? :oczami:

Anonymous - 3 Październik 2009, 01:06

Grzegorz Zając, moje prywatne zdanie -większde bębny!!! bez sensu te będą wystarczające. A jeżeli planujesz jakąś konkretną moc to tak jak piszesz można tarcze ale jak do tej pory nic na ten temat nie słyszałem i nie wiem jak jest z pasowaniem od innych modeli. Napewno sporo będzie trzeba wymienić.
Anonymous - 3 Październik 2009, 07:34

z tyłu nie opłaca się nic tjunować, poprostu załóż nowe części żeby wszystko było sprawne i wystarczy, corsa jest dość lekka z tyłu i seryjne hamulce sobie poradzą

jeśli bardzo chcesz to można założyć tarcze na tył, chyba z vectry pasują, ale to i tak jest spora rzeźba...

emil_Z - 5 Październik 2009, 17:43

Ja wspomniany zestaw Brembo Max+Ferodo zakładałem wprawdzie nie do Corsy tylko do Sejka i w Fiaciku ten zestawik spisywał się bardzo dobrze.Skuteczność hamowania więcej niż wystarczająca :D
Wiadomo - Fiat to nie Opel ale myślę że w Corsie też dawałby radę.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group