To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

SWAP - zmiany i modyfikacje silników - [ Corsa B] Corsa GSI czy swap corsy B ?

Anonymous - 17 Sierpień 2009, 15:35
Temat postu: [ Corsa B] Corsa GSI czy swap corsy B ?
Już od dawna myślę o jakimś małym szatanku, ale wciąż nie mogę się zdecydować czy sprzedać wygłaskaną corsinke 1.4 troszkę poprawiony, do której mam ogromny sentyment i sporo w niej zrobiłem(szyby ciemne, felgi, rozpórka, obrotomierz, itd) i robić dalej, amorki,hamulce 256x24 a do tego 1.6 16V poprawiony i wzmocniony, czy jednak kupić Corse B GSI ?
A co wy myślicie na ten temat? Jakieś porady, bądź za lub przeciw?

vicek - 18 Sierpień 2009, 23:14

Jak dla mnie. Dbałeś o corse? Nie gnije?

Powiem tak może się mylę ale musiałeś swoje w corsę wsadzić (blacha, hamulce, amorki).
Jak masz kasę zrobiłbym big block 2.0 12v a jak nie to szukaj zadbanej GSI (życzę powodzenia).

Anonymous - 18 Sierpień 2009, 23:26

vicek napisał/a:
a jak nie to szukaj zadbanej GSI (życzę powodzenia).

ja mam nawet w dobrym stanie :P

Gnejsik - 19 Sierpień 2009, 07:52

Bardziej sie opłaca sprzedac i kupic GSI ... swap jest nieopłacalny zwłaszcza jak zmieniasz na 1.6 ... na 2.0 i w góre czyli na big blocki to sie opłaca bo to jest coś czego nie było seryjnie w corsie ;)
cwirus88 - 19 Sierpień 2009, 08:41

Swap na 2.0. tylko :hyhy:
Gnejsik - 19 Sierpień 2009, 11:05

jeszcze wchodzi w gre 3.0 :P lub 2.5 v6
Anonymous - 19 Sierpień 2009, 14:20

Dzieki za info, 3.0 lub 2.5 raczej nie wchodzi w gre ale 2.0 zaczołem sie poważnie zastanawiać a tym bardziej jak słusznie zauważył Vicek(a jak nie to szukaj zadbanej GSI (życzę powodzenia).) Chyba będzie trudno, jak ktoś będzie chciał sprzedać to pewnie padaka a jak ma dobra to nie na sprzedaż. Więc myślę nad 2.0 , no chyba że jakiś rodzynek się trafi GSI
Ile ma fabryczne GSI a ile 2.0? Ktoś wie?

Gnejsik - 19 Sierpień 2009, 22:39

GSI (x16xe, c16xe) - 109 lub 106 KM, 2.0 16V (c20xe) - 150KM, 2.0 8V (c20ne), 2.0 16V ale ecotec (c20xev jesli sie niemyle) - 136KM, no i jest jeszcze 2.0 16V turbo (c20let - aczkolwiek cena samego silnika Cie powali z nóg :D ) - 204KM, 2,5 V6 (x25xe czy c25xe) ma ok 170, a 3.0 (x30xe) 211KM
vicek - 19 Sierpień 2009, 22:57

Znalezienie Corsy GSI w dobrym stanie i na sprzedaż wydaje mi się okazja trafiającą się raz na rok (w przybliżeniu ;D ). Sam się zastanawiam nad 2.0 16v ;) a jak będzie kasiora to 2.0 turbo ;)
Anonymous - 20 Sierpień 2009, 07:29

"a jak będzie kasiora to 2.0 turbo " a no właśnie i tu jest cały szkopuł-kasiora!!!! Jak bym jej miał dużo bez zastanowienia wiedział bym co zrobić.
Niestety licząc sie z budrzetem, trzeba kombinować.
Coraz poważniej zaczynam się zastanawiac nad 2.0 16V (c20xe)
Gnejsik, dzieki za pomoc to rozjasniło mi w główce.
Ale pytanie rodzi pytanie.
Jaka skrzynia i czy pasują mocowania silnika, bo z tego co wiem coś trzeba przespawać i dać inną łapę???

cwirus88 - 20 Sierpień 2009, 07:54

max1975 napisał/a:
"a jak będzie kasiora to 2.0 turbo " a no właśnie i tu jest cały szkopuł-kasiora!!!! Jak bym jej miał dużo bez zastanowienia wiedział bym co zrobić.
Niestety licząc sie z budrzetem, trzeba kombinować.


ja z perspektywy czasu i tego co nagrzebałem w aucie dochodzę do wniosku, że jakby była kasiora to by był albo jakiś civic type R VII Gen, albo subaryn, albo evo. szkoda czasu na grzebanie jak można mieć fun 300 razy większy z tych aut, tym bardziej jeżeli corsa b z c20xe nie będzie nidgy tak dobrze jeździć jak jakiś seryjny mega sportowiec. ot, takie moje zdanie...

Anonymous - 20 Sierpień 2009, 08:33

cwirus88, Masz rację ale ile przyjemności z grzebania i jaka satysfakcja kiedy objedziesz jakiegoś drecha w BMW taką żaba!!!
A do tego jeszcze dochodzi to że lubię ten model auta, porostu dobrze się czuje w nim. Śmigałem rożnymi modelami i nic nie da takiej przyjemności jak seryjna "sportówka" z zapasem mocy pod machą!!! Ale, właśnie jest te ale lubię swoje auto.

cwirus88 - 20 Sierpień 2009, 09:24

max1975 napisał/a:
Masz rację ale ile przyjemności z grzebania i jaka satysfakcja kiedy objedziesz jakiegoś drecha w BMW taką żaba!!!


Owszem, pewnie znasz mój topic o Corsie i też się nagrzebałem sporo i nigdy nie powiem że to był stracony czas! A co do objeżdżania drecha w corsie fakt, jest to swego rodzaju zonk dla objeżdżanego :hyhy:

Gnejsik - 20 Sierpień 2009, 09:38

cwirus zalezy kto co lubi... jedni wola prezyc muskuły w typowo sportowym aucie a inni pomykac w skromnym swapowanym autku - proste.

a co do pytania o kase... to swap tani nie jest zwykle wychodzi gdzies w okolicach 4-5tys bez remontu (licze juz wydech), z remontem silnika +3tys zł. A tam ktoś pisał o 2.0 turbo... masz 6-7tysi na silnik? :oczami:

Przy swapie na c20xe potrzebna jest do zrobienia prawa łapa i trzeba przerobic dolną łape pod skrzynie, skrzynia - f16 lub f20 ... półosie z vectry A, piasty trzeba przetoczyc odpowiednio, chłodzenie też ważna rzecz - czyli zimniejszy termostat, dobry płyn, odpowiednia chłodnica. Potem jeszcze powercup trza kupic, jakis dolot zrobic... troche tego jest :D

Anonymous - 20 Sierpień 2009, 09:51

Gnejsik napisał/a:
Potem jeszcze powercup trza kupic,

Jestem zielony co to jest?
Jest, jest tego troszkę. Wiec naj sam przód, zebrac informacje w miare dokladne, zrobic spis potrzebnych czesci. Potem za glowe sie zlapac(koszta) i do dzila.
Jezeli macie jakies info ktore pomoze prosze pisac, mowimy o silniku 2.0 16V (c20xe)



→→→→→→→→→→→→



1) czerwono
2) :ott:
3) do moderacji

west!

[ Dodano: 20 Sierpień 2009, 10:14 ]
Oczywicie w gre wchodzi remont tego silnika.

west! ?????
Pytanie jest zwizane z moim tematem, nie bardzo kumam?

west - 20 Sierpień 2009, 10:18

4. Na forum należy bezwzględnie używać polskich znaków diakrytycznych (ą, ę, ć, ż itp). Poprawia to czytelność i umożliwia szybsze rozwiązanie problemu.
W przypadku złamania punktu:
- pierwszy raz - moderator podkreśla błędy na czerwono oraz upomina na pw
- po raz drugi - podkreślenie błędów na czerwono oraz ostrzeżenie stopnia drugiego
- po raz trzeci - podkreślenie błędów na czerwono oraz blokada pisana na okres 7 dni ( ostrzeżenie stopnia trzeciego)
- po okresie 7 dni od otrzymania blokady pisania kolejne złamanie tego punktu użytkownik zostaje usunięty z listy userów
W każdym z przypadków po otrzymaniu ostrzeżenia / upomnienia użytkownik ma obowiązek poprawić swoje błędy

to jest odpowiedni dział do tego typu tematów

Anonymous - 20 Sierpień 2009, 10:26

west, od razu tak na strachy, łobuz z ciebie. :P Cos nie mogę sobie poradzić z polskimi znakami. Komp mi się zbuntował. a żeby pisać tak jak teraz, bardzo do okola.
Ale pracuje nad tym. :cisza:

west - 20 Sierpień 2009, 10:32

ok!
temat przeniosę do odpowiedniego działu! a znaki finosik poprawi;p to jego dział! najwyżej on się wyżyje na Tobie pozdrawiam! :zawstydzony:

Anonymous - 20 Sierpień 2009, 10:34

ok, dzięki i pozdrawiam.

[ Dodano: 21 Sierpień 2009, 13:16 ]
max1975 napisał/a:
Potem jeszcze powercup trza kupic,

Czy ktoś może małe słowo wyjaśnienia????

Anonymous - 3 Październik 2009, 11:54

ja bym kupiła rozbitka GSI i przełożyła silnik, w ten sposób zostaniesz przy swoim małym sentymencie z nowym mocniejszym serduchem...
sama planuje to zrobić ; ]
powodzenia



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group