To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Tuning optyczny i mechaniczny - Wiecej mocy w corsie 1.4 16v

plucik4 - 26 Czerwiec 2009, 18:15
Temat postu: Wiecej mocy w corsie 1.4 16v
witam, mam Corsę 1.6 16v z 90 konnym silnikiem. Co mógłbym w niej zrobić lub jej dodać aby zwiększyć jej moc o parę kucyków ? hm może nie tak.. co zrobić aby jeździła szybciej? bo sam silnik to nie wszystko przecież. Chipy odpadają, mam już założoną strumienicę. Słabo znam się na mechanice, chodziłoby mi o takie rzeczy raczej proste do zrobienia, albo takie które nie drogo może zrobić mechanik. Pozdrawiam :)
Anonymous - 26 Czerwiec 2009, 19:31

Powiem tak napewno taki temat już jest , OPCJA SZUKAJ !

Ogólnie rzecz biorąc to strumiennica może wszystko posuć ale wstaw teraz filtr stożkowy firmy KN koszt myśle koło 300zł + dolot + osłonka oddzielająca filtr od komory silnika.

Można splanować głowice o jakies 3 mm max jeżeli się nie myle

Odelrzyć tył czyli wywalić wszystko co znajduje się na tyle o ile się na to odwarzysz ( zapraszam do obejrzenia mojego projektu auta )

Pewnie coś jeszcze Ci dorzucą inni

pozdro

Anonymous - 26 Czerwiec 2009, 21:37

Witam. Chcesz zwiększyć moc to musisz się na tym znać. To nie jest taka prosta sprawa. Na przykład, wstawiając nieumiejętnie stożek możesz sobie tylko pogorszyć osiągi. Pamiętaj, że stożek daje cokolwiek dopiero na wysokich obrotach. Na niskich auto trochę zamula. Co najważniejsze to musi mieć dostęp do zimnego powietrza izolując jednocześnie go od ciepła z silnika. Najwięcej odczułem wstawiając kolektor wydechowy. Z ręką na sercu stwierdzam, że corsa jest bardziej żwawa. Niestety tylko z ręką bo na hamowni nie byłem :chytry: Formuły nie zrobisz z tego silnika robiąc tylko kosmetyczne zmiany, ale powodzenia. Możesz też odciążyć auto wyrzucając kanapy, fotel pasażera i pasażera :super:
spidan - 26 Czerwiec 2009, 21:59

chłopaki dobrze radzą, napisałbym to wszystko w jednym poscie ale młodzież sie wykazała :) brawo. Co do zamulania na niskich obrotach ze stożkiem- powód??? Niewłaściwa długość dolotu. Każdy układ jest odpowiednio przeliczony i takie tam ;) trzeba zachować umiar w skaracaniu i dotego obowiązkowo kopletny wydech razem z kolektorem wydechowym. Cała reszta wzorowo opisana. Większe mody okupionę będą ceną i potrzebą fachowego warsztatu.
cwirus88 - 27 Czerwiec 2009, 09:28

marces napisał/a:
Można splanować głowice o jakies 3 mm max jeżeli się nie myle



Jak masz tak doradzać to lepiej nie doradzaj :rotfl: 3 mm to sie planowało głowice w 126p, gdyż planowanie od takiej wartości dawało wyniki.

Nie planuje się na oko bądź tak sobie. Przed planowaniem głowicy musisz obliczyć stopień sprężania. Wzory można znaleźć w internecie. Splanowanie już ponad 1 mm powoduje z reguły podwyższenie stopnia sprężania o 2 jednostki co może być śmiertelne dla silnika - wystąpi spalanie stukowe i tłoki mogą się rozsypać.

plucik4 napisał/a:
mam już założoną strumienicę.


to napewno akurat da ci przyrost całego stada koni.


plucik4 napisał/a:
chodziłoby mi o takie rzeczy raczej proste do zrobienia, albo takie które nie drogo może zrobić mechanik


mechanik nic ci nie stunuje bo tego warsztaty nie robią. Tuningi sie robi z głową. Najprostsze, acz nie najtańsze zmiany to dolot+wylot. Zrobienie dolotu i wydechu liczonego pod silnik (ze stali nierdzewnej, kolektor 421, CAI) to koszt od 2 tysięcy w górę. A przyrost mocy? W granicach 10 KM z wiatrem w żagle. Auto możesz odchudzić, tak ja odchudziłem, ale jest to cholernie nie praktyczne :oczami:

Jeżeli chcesz coś robić i chcesz żeby to miało efekt to zmień silnik. Najlepiej na ten dwulitrowy szesnaście fał. Ale tanio to sie nie da.

Jasioracek - 28 Czerwiec 2009, 16:01

nie mów ,że 90kM to mało na corse:)
Jak chcesz to jest kilka sposobów np szlifowanie tłoków ale to tego musisz miec tokarke rewolwerową:) itd

cwirus88 - 29 Czerwiec 2009, 05:59

Jasioracek, problem w tym że po jakimś czasie 90 KM to za mało, potem 120 to za mało, potem 150 to za mało i tak dalej :hyhy:
plucik4 - 29 Czerwiec 2009, 18:56

jestem zadowolony z tego silniczka ale zastanawiałem się tylko czy można go jeszcze ulepszyć. Odchudzanie autka nie wchodzi w grę. Planowanie itd też nie bardzo bo nie mam aż tyle kasy by iść z tym do firmy tuningowej a sam nie umiem tego zrobić i wolę się za to nie brać. Ale myślę że sprawę z dolotem mógłbym ogarnąć. widziałem już coś takiego i dawało fajny efekt. Pytanie tylko co dokładnie kupić i jak to założyć? Aha wydechu też raczej zmieniać nie będę bo mi się nie opłaca. Dopiero co byłem w warsztacie z Korsiczką i wymieniłem cały wydech bo był zgnity. Od kolektora aż po tłumik końcowy. Mechanicy wywalili katalizator a w zamian za to założyli strumienicę o której właśnie wspominałem wcześniej.
cwirus88 - 29 Czerwiec 2009, 18:59

Home made dolot olej. Sam sie w to bawiłem i szczerze mówiąc kasa wywalona w błoto...
Blade1984 - 1 Lipiec 2009, 10:21

Chłopaki podepnę się pod temat. Mam corse z silnikiem 1,4 16v 90 koni , zmieniłem wydech cały na orginalny od irmschera i dało mi to 8 koni więcej.
I teraz pytanie , chce wrzucić turbine czy dam rade sam i ile koni zyskam?

Anonymous - 1 Lipiec 2009, 10:31

Blade1984 napisał/a:
dało mi to 8 koni więcej

Wychamowałes samochód czy ta wartość z kosmosu?

Blade1984 napisał/a:
chce wrzucić turbine czy dam rade sam

poczytaj sobie tu
http://www.klubcorsa.pl/t...ghlight=turbina

Blade1984 napisał/a:
ile koni zyskam?

tego nikt Ci nie powie, jak założysz i wychamujesz to sie dowiesz.

Anonymous - 1 Lipiec 2009, 11:25

no wiec obojetnie w jakim samochodzie bys chcial taka modyfikacje zrobic musisz sie liczyc z tym ze przed uturbieniem powinienes wymienic wszystkie usczelki oraz doprowadzis silnik do idealu.....co prawda na corsach sie az tak bardzo nie znam ze wzgledu na fakt ze posiadam ja dopiero parenascie dni. ale mam doswiadczenie z innymi autami. i jezeli chcesz w swoim silniku na samym turbo uzyskac okolo 0.5-0.9 bara. jest to cisnienie bezpieczne dla tego silnika (bez zakuwania) to uszczelki musza isc do wymiany. przyros mocy przy doladowaniu np:0.5 bara na turbinie garret to okolo 30KM... co do samodzielnego montazu to jezeli masz zdolnoscie i mozliwosc podpiecia pod ECU to dasz rade. podlaczenie turbiny i wymiana uszczelek to jedno a wystrojenie silnika po przez ECU to drugie... koszt modyfikacji to okolo 5000zl. mowa oczywiscie o kompletnym zestawie turbo i samodzielnym montazu... w warsztatach zycza sobie za takie cos okolo 2000zl na tiptop.
cwirus88 - 1 Lipiec 2009, 11:37

Za cene uturbienia oraz turbokitu kupisz sobie c20let. Wyremontujesz i masz 204+ KM na starcie. A możliwości rozwoju tego silnika sięgają spokojnie 350-400 KM.
Anonymous - 2 Lipiec 2009, 20:44

co do poruszonego tematu - mam takie samo zdanie jak cwirus88,


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group