To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Inne - Corsa B Automat kilka pytań

Anonymous - 2 Czerwiec 2009, 21:21
Temat postu: Corsa B Automat kilka pytań
Witam wszystkich
Kilka dni temu kupiłem Corse w automacie i mam kilka pytań:
1) odczytałem błędy, pokazuje 24 czyli czujnik prędkości lub jego obwód- prędkościomierz działa normalnie- co ten błąd może oznaczać?

2) rano samochód na jedynce jest strasznie mułowaty,ledwo co rusza z miejsca-jak sie nagrzeje wszystko jest Ok-czego to może być przyczyna, na neutralu normalnie wchodzi na obroty

3) jadąc ok 120-130km/h w momencie gdy zdejmuje sie noge z gazu i chwile tak toczy zapala sie chec engine i gasnie dopiero po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu

Panowie macie jakieś propozycje co może być przyczyną i dlaczego tak sie dzieje?

Anonymous - 2 Czerwiec 2009, 22:05

Cześć też mam cosiare w automacie miałem podobny problem sprawdz poziom oleju w skrzyni biegów, kiedy olej wymieniałeś olej w skrzyni , ja zaniedbałem wymiany oleju w skrzyni kosztwało mnie to 2000 zł
Anonymous - 2 Czerwiec 2009, 22:22

Właśnie na dniach mam zmienić.
Jaki wlałeś Dexrona II czy III i ile wchodzi?

A o czym może świadczyć zapalający się check bądź błąd 24?

Anonymous - 2 Czerwiec 2009, 22:28

no to chyba rozwiązaliście mój problem. w piątek nabyłem corse w automacie i zachowuje się tak samo. a muł na jedynce STRASZNY! szybciej rowerem przyspieszam... no ale faktem jest że poprzedni właściciel nawet nie wiedział że w skrzyni jest olej a jego poziom jest drastycznie poniżej minimum. jutro kupię dextrona II czy tam VI. Wg książki 'sam naprawiam' wchodzi tam 3-3,5litra. a jak jest ze spuszczaniem oleju w skrzyni? łatwo czy trudno? bo jeszcze nie patrzyłem :)
Anonymous - 2 Czerwiec 2009, 22:40

wlałem olej dexron 2 corsa rocznik 95 wlałem około 3litry
Anonymous - 2 Czerwiec 2009, 23:06

u mnie jest max a muł tylko na zimnym silniku wiec za bardzo nei wiem o co chodzi i czy olej pomoze :(

Panowie a co sądzicie z błędem 24 i z tym checkiem- jak sobie z tym poradzić?

Anonymous - 2 Czerwiec 2009, 23:15

spróbuj odłączyć akumulator na30 nim. żebu zresytować kompurer może pomóc
Anonymous - 3 Czerwiec 2009, 23:24

niestety nie pomaga :zalamany:
mumei - 12 Październik 2009, 20:06

Witam, mam podobne pytania w tym temacie. Ktoś już może osobiście i własnoręcznie wymieniał olej w skrzyni? Jak to się robi i ile kosztuje olej w przybliżeniu? Dochodzi do tego jakiś filtr? Jeszcze jedno, czy mieliście do czynienia z czujnikiem multifunkcyjnym skrzyni?
Anonymous - 21 Luty 2010, 21:17

Witam.
U mnie też w automacie problem z pomarańczową kontrolką. Ale u mnie zapala się dopiero nie odrazu po włączeniu zapłonu, ale dopiero po wrzuceniu jakiegoś biegu (trybu) np R lub D.

Jeździ normalnie, nie jest mułowaty, ale na postoju z nogą na hamulcu silnik chodzi nierówno i buja samochodem. Po wyłączeniu silnika bywają też problemy z zapaleniem auta.

Anonymous - 21 Luty 2010, 21:26

Po pierwsze trzeba podpiąć samochód pod komputer, albo z czytać błędy samodzielnie. Opis, tzw metodą drucikową znajduje się na forum. Jak będzie wiadomo jaki jest błąd to wtedy można stwierdzić co go powoduje. Bo inaczej jest to zabawa w ciemno.
Anonymous - 28 Luty 2010, 11:13

Wróciłem wczoraj od mechanika. Podpiął pod komputer, wyskoczył błąd P1405, czyli zawór EGR, ten od recyrkulacjki spali. Facet go przeczyścił (choć miał problemy z jegio wyjęciem, bpo strasznie głęboko siedzi w X14XE) i auto jest jak nowo narodzone. Kontrolka zgasła, auto chodzi cichutko, ma płynne obroty i nie wyrywa już na postoju). Zapłaciłem w sumie 120zł.
pers1 - 4 Styczeń 2013, 22:10
Temat postu: Podepnę się pod temat
Witam.
Żeby nie zaczynać nowego tematu, podepnę się.
Mało jest tematów o automatycznych skrzyniach w corsie B.
Od dwóch tygodni jestem posiadaczem takowej 1.4 z 1993r.
Ogólnie autko jeździ ok, ale dzisiaj jak ruszałem po całej dobie postoju samochodu na parkingu ( 5 stopni C na dworze) to trochę muliła na starcie i co mnie zaniepokoiło przy dodaniu gazu zamiast się zebrać coś zaczęło bulgotać , taki wrażenie jakby olej się kotłował. Na pewno nie był to dźwięk metaliczny ale płynne bulgotanie. Za chwile przestało i auto przyspieszyło. Trzy razy się sytuacja powtórzyła i dalej był już spokój.
Ciekawi mnie czy ktoś z szanownych forumowiczów miał podobny problem?
Jutro będę wymieniał olej w tej skrzyni bo nie wiem kiedy było to robione ostatnio.

Fajnie by było utworzyć jakiś wątek z problemami o automatach bo ciężko coś w szukaczu znaleźć..

Czekam na wasze wnioski .

jedras21xxx - 4 Styczeń 2013, 22:42

No zacznij od wymiany oleju bo w automatach tego trzeba pilnować.
dzyna2000 - 5 Styczeń 2013, 08:10

Wymiana oleju nic nie da ,jak nie wymienisz filtra.
Pamiętaj o tym.

pers1 - 6 Styczeń 2013, 12:43

Olej wymieniłem i wszystko wskazuje na to że problem pozostał.
Niestety w tych skrzyniach albo filtra nie ma albo jest w środku więc wymiana jest możliwa tylko w przypadku poważniejszego serwisowania.
Puki co będę delikatniej jeździł na nie rozgrzanej przekładni i zobaczę jak się będzie sprawowała. Szkoda w aucie z 1993 roku pakować się w większe koszta.

Jeśli ktoś z forumowiczów ma jakieś pomysły lub sugestie to zapraszam do podzielenia się nimi.

mumei - 7 Styczeń 2013, 09:49

Od lat jeżdżę tylko automatami i muszę Ci przyznać, że w przypadku takich skrzyń wszelkie eksperymenty lub zwlekanie to niemal pewne narażanie się na jeszcze większe koszty. Poza tym czy samochodzik jest z 93-go czy młodszy to i tak wymaga opieki jeśli chcesz nim jeździć... Jednym słowem pewny a niedrogi mechanik załatwi kwestię.
michaslaska - 27 Luty 2014, 23:28

Witam. Ja też jestem szczęśliwym posiadaczem "Szerszenia" z 96' 1,4 benzynka w automacie. Ostatnio zauważyłem niepokojący problem a mianowicie jeśli na parkingu wrzucę wsteczny i dodam gazu aby wycofać to .... pedał gazu się zawiesza i silnik zaczyna wyć. Nie mam takiego problemu jeśli ruszam do przodu. Na początku myślałem że może to coś być z mechaniką, coś się zatarło (2 miesiące stał bez jazdy) lub linka może się postrzępiła. Oddałem autko do mechaniora. Porobił wszystko, posmarował i sprawdził linkę. Niestety to nie pomogło :( . Dodam jeszcze że wciśnięty pedał gazu odpuszcza jak wrzucę wajchę na parking i kilkukrotnie pozapalam silnik. Wtedy wszystko wraca do normy. Mieliście może koledzy podobny problem lub może słyszeliście o nim ?

[ Dodano: 8 Styczeń 2015, 21:52 ]
Witam ponownie. Przyszła zima i znowu problem się pojawił z zacięciem pedału gazu :( . Zauważyłem że jak postoi troszkę mój szerszeń i pojadę nim gdzieś (niezależnie ile) to nie ma wtedy problemu. Problem się pojawia gdy ponownie go odpalę i ruszę i wtedy pedał gazu zostaje. Wystarczy wtedy zjechać na pobocze i przytrzymać go na hamulcu i po kilku sekundach odpuszcza. I już tego dnia problem się nie pojawia. W lecie wogóle nie było tego typu problemu. Chcę nadmienić że wszystko było rozbierane i nic mechanior nie stwierdził. Ale ostatnio przyszło mi do głowy że przyczyną tego może być regulator ciśnienia paliwa lub jakiś zawór ciśnieniowy. Spotkaliście się może z takim przypadkiem ?? Czy może tak ma już być ? Poprostu jakaś usterka sezonowa.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group