Wyposażenie wnętrza - Problem!! Podświetlenie w panelu środkowym
barmar - 23 Maj 2009, 23:35 Temat postu: Problem!! Podświetlenie w panelu środkowym Witam.Zakupiłem sobie żarówki:
AUKCJA Kod: http://www.allegro.pl/item636640709_dioda_led_12v_r5_t5_kolory_xenon_t5_1w_zegary.html |
KOLOR ZIELONY :hyhy:
Mój problem polega na tym że często mi się one przepalają. Zużyłem ich już chyba z 10!
Mam je zamontowane w panelu środkowym w podświetleniu pokręteł nawiewu.
Auto to: Corsa C 1.0 12V 2002r.
Moje pytanie więc jest takie dlaczego się tak dzieje??
Czekam na wasze porady.
Anonymous - 23 Maj 2009, 23:50
Czy wszystkie żarówki były od jednego sprzedawcy? Jeśli tak to odpowiedz jest tylko jedna - lipne żarówki. A dlaczego? Bo to są diody w oprawkach od żarówek, ktoś kto je montował to wcisnął takim rezystor nie na 14V, jak to powinno być (jak wiadomo w instalacji samochodowej wcale nie płynie cały czas 12V) tylko na 12V, przez co podawany jest za duży prąd i diody sie przepalają.
barmar - 24 Maj 2009, 10:39
kupiłem też te
AUKCJA Kod: http://allegro.pl/item636542325_r5_t5_zarowka_diodowa_led_do_zegarow_tuning_2_19.html |
Ale gdy je włożę to gaśnie mi całkowicie podświetlenie zegarów i TID-a. One mają zalane w środku rezystor i jeszcze do tego diodę prostowniczą.
Nie mam już pomysłów co mogę jeszcze zrobić. Czekam na wasze porady
dudu - 24 Maj 2009, 13:23
barmar napisał/a: | Ale gdy je włożę to gaśnie mi całkowicie podświetlenie zegarów i TID-a. One mają zalane w środku rezystor i jeszcze do tego diodę prostowniczą.
|
dokładnie to diodę zenera, która zabezpiecza diodę LED przed spaleniem ( zamiast diody LED przy zbyt wysokim napięciu spali się dioda zenera - mają taki fajny parametr jak max napięcie przewodzenia, np. 6,3V - powyżej tej wartości dioda przepala się)
Czemu gaśnie - może robi zwarcie, lub zbyt mocno obciąża instalacje.
Bezpiecznik nie pada, bo nie przekracza amperażu bezpiecznika
Fahoo - 27 Maj 2009, 17:50
a czy napewno spolaryzowano dobrze diody?
barmar - 17 Czerwiec 2009, 22:22
Fahoo napisał/a: | a czy napewno spolaryzowano dobrze diody? |
tak na 100%
Niewiem może spróbuje zmienić rezystor na 14V w tych co jeszcze mam i zobaczę czy dalej będzie się tak dziać Dzięki wielkie wszystkim za podpowiedzi :padam:
barmar - 19 Czerwiec 2009, 18:48
oki Jak wstawię nowe z tymi rezystorami to dam znać czy pomogło
Anonymous - 21 Czerwiec 2009, 12:32
Panowie zaczym, zaczniecie sie kłócić - poczekajcie niech kolega napisze nam jakiego koloru są to diody? Bo nie widzę żeby było to gdzieś podane w temacie, więc nie ma sensu zakładać na ile V są diody.
W ramach ścisłości:
kalkulator zebyście sie nie męczyli w swoich oliczeniach:
LINK
a tu tabela dla diód:
KOLOR Długość fali Napięcie
CZERWONA 630nm 2,0V-2,3V
ŻÓŁTO-ZIELONA 560-570nm 2,2V-2,4V
ZIELONA 525nm 3,2V-3,6V
NIEBIESKA 470nm 3,2V-3,6V
UV 405nm 3,2V-3,6V
BIAŁA - 3,2V-3,6V
Napiecie instalacji samochodowej proszę przyjąć 14,4 V
Natomiast prąd pobierany przez diodę 20mA.
barmar - 21 Czerwiec 2009, 17:35
Finos kolor diód to zielony :hyhy:
Montaż w Corsie myślę że zacznę jeszcze w tym tygodniu bo czekam jeszcze za przesyłką z moimi zielonymi LEDkami. Jak skończę to poinformuje was o wynikach mojej pracy i zapodam foty
Serdecznie dzięki wszystkim za pomoc i zaangażowanie :padam: :padam:
Anonymous - 21 Czerwiec 2009, 19:32
Czyli dla diody zielonej 620 om +/-50 om (z obliczeń wychodzi 610, ale rezytory wytwarzane są według szeregów i rezytor 620 om bedzie tańszy od 610 bo jest z niszego szeregu)
edit: Usunąłem posty i proszę więcej bez kłótni.
Spaniel - 25 Styczeń 2016, 19:04
Witam
Mam pytanie do podświetlenia TID. Spaliła mi sie tam jedna z 2 żarówek a że spaliła sie też jedna z podświetlenia zegarów postanowiłem wymienić wszystkie. Kupiłem LEDy białe. Wymieniłem w zegarach i wszystko gra. Zaś w TID LEDy nie chciały działać.
Sprawdzałem styki wydają się łączyć. Macie pomysł co może być przyczyną? Będę wdzięczny za wskazówki.
dudu - 26 Styczeń 2016, 00:27
polaryzacja? Dla diody ważne, gdzie plus, gdzie minus.
Sprawdź jakąś żarówką, lub miernikiem, czy na stykach czy jest zasilanie
|
|
|