Corsa C - Kupno Corsy C- najczęstsze pytania
lukbud - 22 Kwiecień 2009, 23:08 Temat postu: Kupno Corsy C- najczęstsze pytania Z racji tego, że wiele osób pyta o wady i zalety modelu Corsy- C, postanowiłem założyć ogólny temat o tym autku- temat dostępny dla wszystkich!!
Na początek krótkie wprowadzenie, czyli Wszystko o Corsie C- z tygodnika Auto- Świat
Co bym doradził osobiście... omijać szerokim łukiem silnik 1,0 12v. Wybrać albo 1.2 16v (75KM), albo jakiegoś niezajechanego diesela. Silnik 1.2 przemawia do siebie długimi okresami między przeglądowymi- 30.000km, co zmniejsza koszty eksploatacji, 75KM daje sobie spokojnie radę z tym autkiem (ok. 12-13 sek do 100km/h. Spalanie średnio 6l/100km)
Co do usterkowości- sprawdzić mechanizm zmiany biegów (wybierak)- jak wchodzi 1 i 2 bieg- czy lekko czy haczy, zgrzyta i nie można go wrzucić. Wersję C z początku produkcji miały z tym problemy (wybierak był plastikowy i zbyt szybko się wyrabiał).
Co jeszcze... przednie zawieszenie- maglownica! Szybko się zużywa, przy pełnym skręcie słychać jej przeskakiwanie i pukanie. Końcowy tłumik lubi się szybko pokryć rudą. Czasem przednie klosze lamp zachodzą jakimś dymem z instalacji. Z rdzą nadwozia nie powinno być problemu bo autko ma 12 lat gwarancji na perforację- jak się pojawia, to pewnie było stuknięte i tanio naprawione. Corsa C moich rodziców miała od nowości w 5 lat nalatane 200.000km i poza wymianą wybieraka skrzyni biegów nic się nie zepsuło!!!!!!
W wersji przed liftingiem na tylnej klapie- kolejno OPEL (po lewej) Corsa i pojemność (od 1.2) po prawej
Kolega Broneq dodał: Wersja po lifcie miała napis CORSA po lewej - pojemność po prawej.
Jeżeli ktoś może dodać coś do tego to proszę- ale tylko konkrety a nie domniemania!!
Zróbmy jakiś profesjonalny poradnik, żeby można było można od razu wklejać temat.
pozdro / lukbud
Anonymous - 23 Kwiecień 2009, 17:04
Małe sprostowanie!
Sam napis CORSA po lewej i oznaczenie pojemności po prawej miały już wersje przed liftem (nie wiem dokładnie od kiedy, bo w 2003 na 100%, może od roku modelowego '03 czyli od sierpnia 2002).
Z wad:
- w moim sterowanie ciepłym powietrzem tak jakby nie do końca się przekręca na ciepłe. Mimo iż końcówka cięgna dochodzi do końca (wlazłem pod deskę i sprawdziłem).
- marnym pomysłem były też pedały sprzęgła wykonane z tworzywa bez gumki na nich. Gdy się wycierają nie da się ich wymienić, a cały pedał kosztuje w ASO 247pln... :zdegustowany:
birkovv - 15 Czerwiec 2009, 21:28
To jeszcze podsumowanie Corsy C z "AutoŚwiat - Katalog - Kwiecień 2009"
|
|
|