To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

SWAP - zmiany i modyfikacje silników - Krótkie ABC sportowego zawiasu

Anonymous - 24 Marzec 2009, 23:12
Temat postu: Krótkie ABC sportowego zawiasu
Witam.

Temat dla tych którzy chcą coś zrobić z zawieszeniem a nie wiedzą za bardzo co. Zanim zaczniemy obniżać, usztywniać - zastanówmy się co tak naprawdę chcemy osiągnąć.
Oczywistą oczywistością jest, iż elementy zawieszenia (wahacze, gumki itp) nadal żyją i mają się dobrze, inaczej najpierw robimy to co trzeba, potem pakujemy zawias.

1)Chcę żeby było sztywniej, lecz nadal komfortowo.

Jeżeli chcemy by autko było minimalnie sztywniejsze, lecz nadal komfortowe, możemy zaopatrzyć się w gazowe amortyzatory. Wybór jest na ogół spory (Bilstein B4, Sachs Advantage, KYB Excel). Każdy z tych amortyzatorów usztywni napewno zawieszenie. Do takich amortyzatorów rekomenduję wsadzić seryjne sprężyny, wtedy zestaw będzie działał miło.

2) Chcę niżej i sztywniej

Tutaj mamy znacznie więcej do wyboru. Podstawowe, stałe wartości obniżenia to -40 i -60. Musimy tutaj na uwadze mieć to na czym toczy się nasze auto, czyli koła - im bardziej chcemy obniżyć, tym lepiej jeżeli ET będzie większe = mniejsze ryzyko obcierania.
Wybór - jest również spory, w zależności ile mamy kasy:

- tanio: TA Technix, GT Cupline (ceny do 1 tys zł za komplet ze sprężynami)
- drożej: Weitec, Koni, Apex (ceny zdrowo powyżej 1 tyś, czasami nawet powyżej 2 tysięcy)

Jedne zawiasy są twardsze, drugie miększe - proponuję poszperać po internecie, każdy znajdzie coś dla siebie.

Opcją tutaj jest również gwintowane zawieszenie, które umożliwia zmianę wysokości zawieszenia, od 30 mm w dół. Oczywiście zawias taki jest nieco droższy, lecz bardziej praktyczny jeżeli podróżujemy w różnych warunkach.

3) Chcę hardcoru, czyli zawias deska

Co prawda mało kto jeździ na takich zawieszeniach, jednak takim desperatom można polecić Zestaw Bilstein b8 + sprężnyny H&R - zawias jest po prostu mega twardy. Koszt? Hmm, spory i bardzo spory :oczami:


Jeżeli będziemy śmigać na twardym zawieszeniu, warto zastanowić się nad rozpórką, która utrzyma budę w kupie (koszty - 100 - 180 zł za INXX, 300-500 za Sparco, Wiechers itp)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group