Układ chłodzenia, ogrzewanie, klimatyzacja - Parowanie szyb
Moniqaaa90 - 29 Październik 2019, 22:36 Temat postu: Parowanie szyb Witam, problem niesamowity.... Auto paruje od środka. Co gorsza żaden nawiew / klimatyzacja żadne ustawienie pokręteł nie jest w stanie usunąć pary. Wycieram szyby, które za chwilę znowu parują... Nie da się bezpiecznie ruszyć w drogę. Klimatyzacja nabita, filtr zmieniony latem... mechanik twierdzi że pokrętła działają dobrze nic nie jest uszkodzone. Klimatyzacja chłodzi pięknie w upały. Co jest nie tak ? Znajomi włączają w taką pogodę klimę i po chwili pary nie ma... Pomóżcie
renatan - 30 Październik 2019, 17:29
Moniqaaa90 napisał/a: | Znajomi włączają w taką pogodę klimę |
a moi znajomi w tym okresie jeżdżą z dwoma skarpetkami nabitytmi kocim żwirkiem
a tak poważniej to mam też zwykle problemy z zaparowanymi szybami i zwykle klima i nawiew na przednią pomaga a jak trzeba to nie wycieram aby nie rozmazać tylko zbieram tym https://www.ikea.com/pl/p...AyABEgLr_PD_BwE
Klaudi0 - 8 Listopad 2019, 21:23
Parujące się szyby to oznaka wymiany filtra kabinowego lub włączonego obiegu wewnetrznego.
Jeżeli masz nowy filtr (to wiesz bo sam wymieniłeś lub robił to uczciwy mechanik) a obieg otwarty to zobacz czy masz sucho w aucie. I proponuje wyczyścić podszybie z liści.
gesk - 24 Grudzień 2019, 18:39
Ja również miałem problem z parowaniem szyb i wszystko wymienione. Okazało się, że spływ na grodzi poniżej podszybia był zapchany ziemią - jak w doniczce. Mimo iż nie zastawia on dostępu do powietrza dla układu wentylacji to i tak powodował parowanie.
halomistrz - 25 Grudzień 2019, 18:01
Mógłbyś bardziej precyzyjnie wskazać ten odpływ,miałem w życiu już kilka aut i faktycznie corsa d jeśli chodzi o parowanie szyb wypada najgorzej
gesk - 10 Styczeń 2020, 19:26
Otwierasz maskę, na grodzi po prawej masz osadzone serwo, a na środku od góry jest spływ. Taki gumowy lejek jajowany, czarny, o średnicy ok. 4cm. Z kolei jak zajrzysz z góry przy otwartej masce przez kratki plastikowego podszybia to trzeba zaświecić latarką aby go zobaczyć. Woda spływa do komory silnika, dół podszybia jest ze stali i to na nim osadzony jest ten lepiej. Jak od spodu podszybia zajrzysz (za silnikiem centralnie) to tylko in będzie zwisał.
|
|
|