To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Silnik i osprzęt - Corsa D 1.2 LPG problem z przygasającym silnikiem.

Czarny80 - 14 Październik 2019, 23:30
Temat postu: Corsa D 1.2 LPG problem z przygasającym silnikiem.
Cześć.
Mam mały problem z Corsą żony.
Jest to silnik 1.2 z LPG z 2008r ze skrzynią easytronic z zamonotowanym LPG przez firme IRMSCHER marki Landi Renzo. ( instalacja założona w 2008 r przy przebiegu 10 km - więc w salonie przed sprzedażą).
Auto ma w chwili obecnej 195 tyś przebiegu (autentyczny).
Problemem jest przygasanie silnika zaraz po starcie. Znaczy auto zapala, wchodzi na obroty (ok. 1000) i po chwili zaczyna przygasać. Obroty spadają na ok 400-500.Dzieje się tak na benzynie i tylko wtedy gdy silnik jest zimny.Auto nie reaguje na wciskanie pedału gazu. Po zgaszeniu silnika auto chodzi kilka sekund dobrze po czym znów przygasa. Jak się troszkę zagrzeje przygasanie ustaje.Auto "jedzie" bez problemu jeśli już się zagrzeje. Normalnie przełącza wtedy na gaz również i na gazie pracuje ok ( słychać głośne cykanie po przełączeniui na gaz). Ale auto pracuje ok.
Co do tego przygasania to zauważyłem że dzieje się to tylko wtedy jeśli jeżdzę na gazie.Gaszę auto i zapalam na drugi dzień(oczywiście na benzynie). Jeśłi jeżdzę TYLKO na benzynie problem nie występuje.
Po jeżdzie na gazie ( po 2-3 dniach) pokazuje mi błąd P0172 czyli zbyt bogatą mieszankę (rozumiem że przez to auto przygsasa).
Kasowanie błędu pomaga, ale tylko do momentu powtórnego przełączenia na gaz. Po ponownym uruchomieniu silnika ( lub po 2-3 danich) problem znów się pojawia i auto przygasa na zimnym silniku na benzynie.
Do tej pory wymieniłem przepływomierz, świece i cewkę zapłonową ( mam z poprzedniego auta).

damian0708 - 24 Listopad 2019, 21:57

Po miesiącu zapewne sobie już poradziłeś.

Naprawę należy zacząć od instalacji gazowej do sprawdzenia wtryski. Jeżeli mechanicznie wszystko ok - należy skasować mapy benzyny i LPG w sterowniku od gazu. Następnie w ECU silnika wykonać reset bloków uczących się. Po tym pojeździć na benzynie 70-100km aby sterownik na nowo "nauczył się" dawek paliwa na podstawie odczytów z czujników. W tym samym czasie sterownik LPG zbierze sobie mapę benzyny. Po powyższych operacjach kalibracja gazu pod zebraną mapę PB.

Ale to wszystko zrobisz jeżeli masz odblokowany sterownik LPG. Jeżeli nie masz odblokowanego to przed listę należy dać zakup sterownika gazu. Fabryczne wtryski wytrzymywały maks. 120kkm standardem były padliny przy 80-100kkm. Są na tyle drogie że zakup używanego sterownika + nowych wtrysków np. hercules blue wyjdzie dużo taniej niż same oryginalne wtryski.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group