To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Silnik i osprzęt - Chrumkanie zimnego silnika przy dodawaniu gazu.

hollow - 18 Lipiec 2019, 13:55
Temat postu: Chrumkanie zimnego silnika przy dodawaniu gazu.
Problem występuje na zimnym silniku. Przy dodawaniu gazu lub gdy ruszam = silnik jest obciążony. Problem jest na benzynie i na LPG. Problem się nasila w czasie jazdy i przechodzi w odgłos stukania.

Na samym początku dodawania gazu słychać takie chrumknięcia. Ni to zawory ni to nie wiem co. Hydropopychacze wymienione, problem nie zniknął. Silnik Z14XEP. Płyn chłodniczy czysty. Pod korkiem oleju nie ma śmietany.

Co to może być, gdzie szukać?

Dołączam filmik na YT:
https://youtu.be/LB5HmLrt2Xc

steraf - 31 Lipiec 2019, 20:42

To już legendarny "klekot" przy starcie...

Co do samego samego "chrumkania" to nie wiem.

hollow - 28 Sierpień 2019, 12:58

Temat jest nadal rozwojowy. Zmierzyłem ciśnienie oleju i na zimnym oleju (20oC) ciśnienie na wolnych obrotach mam 5 bar! Równiutkie 5 bar, jak dodam gazu do 3000 rpm to dochodzi do 6.5 bar. Po rozgrzaniu silnika/oleju ciśnienie na wolnych obrotach wynosi 2.5 bar.

Zawór przelewowy oleju:
Sprawdziłem zawór pzrelewowy przy pompie oleju i wygląda na dobry, wypadł sam pod wpływem siły grawitacji więc nie był zacięty, nie jest też za luźny bo ruszając nim przepompowuje olej w kanalikach.

Zawór bezzwrotny:
Potocznie zwany też zwrotnym (niewłaściwie) też nie jest zacięty i kuleczka pod naciskiem palca się cofa więc mniemam, że jest ok.

Wnioski na dzień dzisiejszy:
Zbyt gęsty olej. Większe ciśnienie powoduje mocniejsze podstawianie się hydropopychaczy i tym samym minimalne niedomykanie zaworów ssących, które są dopychane do gniazd poprzez kompresje mieszanki i wtedy pojawia się stukot. O podobnych problemach piszą na forach WV, tam problemem oprucz pomp olejowych były też słabe sprężyny zaworów. Poczekam jeszcze z 5tyś km. do wymiany i zaleje jakiś droższy, może nawet 0w30.

Pytanie do Was:
Jak sądzicie jakie powinno być ciśnienie oleju, w książce serwisowej piszą, że minimum ma być 1.5 bar. Magiczne słowo "minimum", nigdzie nie znalazłem nic o maksimum.

steraf - 8 Wrzesień 2019, 17:48

U mnie na zimnym przy obrotach jałowych około 4,5 bar, na rozgrzanym i wyższych obrotach nie mierzone. Różnica drobna, być może wynika z niedokładności przyrządu pomiarowego.

Co do oleju GM owszem zaleca 0W-30 ale tylko przy temu otoczenia PONIŻEJ -25*C, w naszych warunkach klimatycznych powinno być 5W-30 lub 5W-40 (tak, 5W-40 też jest zalecany).

hollow - 9 Czerwiec 2020, 09:38

Przyczyną problemu okazał się zrysany tłok. Poniżej filmik z jego wymiany.

https://youtu.be/4bLuyH7wJgw

gesk - 16 Czerwiec 2020, 16:05

Dzięki za video...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group