To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Układ elektryczny, zapłon - Opel Corsa D Lift A12XER 86KM cewka zapłonowa przebicie

CzarnyElo - 24 Maj 2019, 15:59
Temat postu: Opel Corsa D Lift A12XER 86KM cewka zapłonowa przebicie
Cześć,



koledzy równo 2 lata temu żona mi zgłosiła problem, że jak stoi na światłach to silnik najczęściej jak jest rozgrzany zaczyna nierówno pracować i słychać jakieś takie pykanie, cykanie. Wtedy Corsa miała 50.000km, więc pomyślałem, że zapewne świece nie dotrwały do zalecanych 60.000km. Po demontażu cewki okazało się, że na ostatnim cylindrze sprężynka i fajka jest nadpalona, przytopiona... Przewertowałem forum i odnalazłem, że Opel organizował jakieś akcje serwisowe na wadliwe działanie cewkii w serwisie jest dostępny zestaw naprawczy fajek ze sprężynkami. Wymieniłem świece na NGK + zestaw naprawczy i wszystko śmigało. Równiutko 2 lata + 2 dnii 20.000km żona znowu zgłasza mi podobny problem. Przejechałem się i objaw jest identyczny jak 2 lata temu, na wolnych obrotach pyka, a przy tym nierówno pracuje i czasami przy dynamicznym przyspieszaniu (jeśli można tak to nazwać przy Corsie 1.2... )z niższych obrotów szarpnie. Co robić? W ASO już nie ma dostępnych zestawów naprawczych za te 50zł, ale czy to nie będzie czasami awaria cewki zapłonowej? Jutro zdemontuję cewkę i zapewne zastanę identyczną sytuację jak 2 lata temu, więc muszę być przygotowany z gratami. Wymieniać cewkę + świece, czy szukać zestawu naprawczego? Jaką cewkę kupić? Obecnie jest oryginał od nowości GM Delphi. Na znanym portalu aukcyjnym są dostępne Delphi, NGK, Bremi, Magneti Marelli w zakresie cenowym 300-400zł, o chińczykach za 150zł nie wspominam z oczywistych względów. Dzwoniłem do dwóch sprzedawców i mówili, że Magneti Marelli ma bardzo dobra jakość, Delphi oryginał, wytrzymuje gwarancję, ale jak widać dość szybko potrafi paść... Co wybrać? Do tego chcę od razu ponownie wymienić świece i polecają Boscha. A może zaryzykować i szukać używki do 100zł i wymienić na razie samą cewkę? Doradźcie coś co zrobić i co wybrać



Pozdrawiam!

CzarnyElo - 26 Maj 2019, 20:43

Nikt nic nie ma do powiedzenia w tym temacie?



Raczej jestem zdecydowany na nową cewkę firmy Delphi, jak w oryginale...



Które świece wybrać i czym one się różnią?

https://sklep.dixi-car.pl/swieca-zaplonowa-astra-corsa-mokka-zafira-p-11043.html

https://sklep.dixi-car.pl/swieca-zaplonowa-corsa-p-6555.html

Niby i te i te pasują do mojego silnika, a różnica w cenie prawie x2... ??

mietrusz - 27 Maj 2019, 09:46

Różnią się producentem i ceną.Te z nadrukiem GM to Bosch i takie do D zawsze brałem i było ok.Championy drogie a jakość ta sama.Nie kupuj tanich Boscha z nadrukiem Bosch,są takie.Kup cewkę MARKOWĄ w średniej cenie,nie przepłacaj bo to często jest to samo i różnią się nazwą.
franki - 29 Maj 2019, 14:52

Na Ali można kupic zestawy naprawcze do cewek (fajka ze spręzynką i rezystorkiem)
CzarnyElo - 30 Maj 2019, 08:32

Chcę problem wyeliminować na lata, więc kupiłem oryginalne świece GM z 20% rabatem w ASO za 120zł komplet i cewkę Delphi na Allegro za 370zł identyczna jak w ASO za 1300zł, tylko bez znaczka GM.

Panowie z jakim momentem dokręcić świece? Przy okazji będę chciał sprawdzić kompresję na cylindrach, czy ktoś może mi podpowiedzieć który bezpiecznik lub przekaźnik jest od pompki paliwa, żeby nie zalać silnika przy kręceniu??

bob96 - 30 Maj 2019, 10:13

Tutaj masz schemat bezpieczników

https://www.autogenius.in...czniki-schemat/

poczytaj http://klubcorsa.pl/viewtopic.php?t=8457

mietrusz - 31 Maj 2019, 09:44

Miałeś oryginalne świece,podałeś nawet link do nich za 23 z groszami.Cały serwis,zawyżają cenę dając upust i tak zawyżając mocno cenę.Za żarówkę do dziennych, zwykłą chcieli 43zł a kupiłem tą samą za 8zł.
heyhur - 31 Maj 2019, 13:29

Dokręć na czuja i sprawdź przed zakupem ile masz pinów, bo do 1.2 jest 7 pinowa a do reszty 6-cio, z czego 7 jest albo była droższa dwukrotnie, ostatecznie kupiłem też z Delphi za 450zł plus nowe świece. Wypaść cewka Ci nie wypadnie, tylko zrób na zimnym bo gorąca ;p a swoją drogą to jezdziłem na przebiciu zaklejonym taśmą izolacyjną przez chyba rok i nie było problemów :D
CzarnyElo - 2 Czerwiec 2019, 23:15

Po robocie... Świece + cewka wymienione, kompresja sprawdzona, zapraszam do oceny fachowców i mam kilka dodatkowych pytań... ;)

Kompresja na cylindrach od strony rozrządu 1/2/3/4:



Jakie ciśnienie powinno być na zimnym silniku? Kupiłem tester chiński zestaw za 50zł, więc błąd pomiarowy może być wysoki, ale chyba najważniejsze, że ciśnienia na wszystkich cylindrach jest w miarę równa 9,6 - 9,9 Bara??

Wygląd świec NGK wymienianych 2 lata (15-20 000km) temu:



Nie patrzcie na zaolejenie, bo przy ostatniej wymianie oleju mechanik fachowiec przy zalewaniu nowego oleju nie trafił i zalał mi górę silnika w tym gniazda świec... Interesuje mnie tutaj raczej wymiar jakie świece powinny mieć? Wyciągnięte NGK mają ok. 1mm, a nowe GM oryginalne do tego silnika sprawdzane szczelinomierzem 3szt. miały dokładnie 0,65mm, a jedna 0,50mm, którą ustawiłem tak jak pozostałe na 0,65... Ile powinno być?

Na koniec cewka:



Co ciekawe przy tej małej dziurce na 4 cylindrze było najgorzej, wszystko zzieleniałe, sprężynka sfatygowana, ale fajka cała bez najmniejszej dziurki? Przy 3 cylindrze, gdzie jest sporo większa dziura uszkodzenia sporo mniejsze, dlaczego? 1 i 2 cylinder igiełki, jak nowe... Taka cewka tylko śmietnik, czy to się jakoś regeneruje, nadlewa plastikiem?

Dodam, że teraz silniczek pracuje pięknie :)

Z góry dzięki za odpowiedzi na nurtujące pytania... ;)

heyhur - 13 Czerwiec 2019, 12:28

U mnie na fajce dla 1 cylindra było mikro pęknięcie i od razu palił na 3 gary, wystarczyło zakleić termokurczem i jeździłem tak pół roku, ale ileź można. Jedyny problem to taki, że dla A12XEL jest cewka 7-pinowa która wtedy była prawie 2x droższa nawet od cewki dla wersji OPC. Nowe świece i pali do dziś :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group