To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Układ chłodzenia, ogrzewanie, klimatyzacja - ubytki płynu chłodzącego

ekmir - 18 Luty 2019, 18:03
Temat postu: ubytki płynu chłodzącego
W Corsie C 1.0 (silnik: Z10XE) z klimatyzacją i LPG zauważyłem, że ubywa płynu chłodzącego.
W ostatnim okresie już dwukrotnie już robiłem dolewkę - tak mniej więcej po przejechaniu ok. 1000 km.
Przy obecnych temperaturach zauważyłem też, ze dość mocno dymi.

Co może być przyczyną takiego zachowania ?

MarTech - 18 Luty 2019, 18:46

UPG?
Parownik?

ekmir - 18 Luty 2019, 19:33

UPG - uszczelki pod głowicą ?
Jak sprawdzić czy to właśnie uszczelki ?
Z jakimi kosztami należy się liczyć przy wymianie ?

ekmir - 18 Luty 2019, 19:41

UPG - uszczelki pod głowicą ?
Jak sprawdzić czy to właśnie uszczelki ?
Z jakimi kosztami należy się liczyć przy wymianie ?

MarTech - 18 Luty 2019, 20:49

Test CO2 - ok. 50zł.
Wymiana UPG >1000zł z robocizną.

Kaczor22 - 18 Luty 2019, 20:50

a odkręć korek oleju i zobacz czy jest majonez jeśli jest to przejedź z 50km naraz i zobacz czy dalej jest
gdy woda miesza się z olejem robi się żółta breja pod korkiem oleju ;)

Kaczor22 - 18 Luty 2019, 20:51

a odkręć korek oleju i zobacz czy jest majonez jeśli jest to przejedź z 50km naraz i zobacz czy dalej jest
gdy woda miesza się z olejem robi się żółta breja pod korkiem oleju ;)

Kaczor22 - 18 Luty 2019, 20:53

A odkręć korek oleju i zobacz czy jest majonez jeśli jest to przejedź z 50km naraz i zobacz czy dalej jest
gdy woda miesza się z olejem robi się żółta breja pod korkiem oleju ;)
jeśli nic nie ma musisz poszukać wycieków to tyle.

MarTech - 18 Luty 2019, 20:58

Majonez z całą pewnością nie będzie mieć nic wspólnego z ubytkami chłodziwa.
W tym silniku z LPG są tylko 4 opcje:
1. wyciek
2. UPG
3. uszczelka bocznej pokrywy rozrządu i płyn leci w olej do miski
4. parownik ma walnięty płaszcz wodny i wraz z LPG podaje chłodziwo
Jeśli auto nadmiernie dymi na jasno, to widzę tylko opcję 2 lub 4.
Jeśli sprawdzenie CO2 w płynie chłodniczym wyjdzie pozytywnie to UPG. Jeśli negatywnie, to bypass parownika trzeba by zrobić i jeździć tylko na benzynie przez jakiś czas. I wszystko stanie się jasne.
No chyba, że kolega przegapił jakiś wyciek.

ekmir - 18 Luty 2019, 22:55

W jaki sposób może dochodzić do mieszania płynu z LPG w parowniku ?
Czy regeneracja parownika załatwi sprawę ?

ekmir - 18 Luty 2019, 22:55

Czy raczej parownik do wymiany ?
MarTech - 19 Luty 2019, 16:52

Parownik posiada płaszcz wodny. Jeśli wewnątrz pęknie, to siłą rzeczy płyn będzie się wlewał do komory, w której jest LPG. Z uwagi na to, że z reguły parownik pracuje na ciśnieniu w okolicy 1 bar a w układzie chłodzenia jest ok. 1,4-1,5 bara, to płyn przedostanie się do gazu. Logiczne :)

Zamiast myśleć o wymianie parownika należy wykonać test na zawartość CO2 w płynie chłodniczym. Wykluczy się lub potwierdzi UPG. Jeśli wykluczy, to zrobić bypass na wodzie parownika i jeździć tylko na benzynie. Jeśli przestanie ubywać, to parownik.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group