To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Silnik i osprzęt - Liqui Moly Hydro-Stossel Additiv - MarTech zapytanie

halomistrz - 31 Styczeń 2019, 14:15
Temat postu: Liqui Moly Hydro-Stossel Additiv - MarTech zapytanie
Pytanie do kolegi MarTech (dlatego do Ciebie ,bo Twoje rady są trafne i mi zawsze pomogły) chodzi tym razem o autko kuzyna (astra 1,6 benzyna z 2012r) kupił je 3 lata temu z przebiegiem 70tys ale jako pofirmowe.Było trochę zaniedbane i możliwe że wcześniej olej był wymieniany dość rzadko.Doprowadził je do porządku i używał bez większych problemów,ale niedawno zaczęła mu się odzywać szklanka popychacza zaworu.Słychać ją czasami co jakiś czas (nie codziennie -dziwne trochę to) i zaczyna stukać nie na całkiem zimnym silniku tylko lekko rozgrzanym ,gdy parę razy przegazuje do ok 3-4 tys obrotów to cichnie i jest już ok.Teraz ma przebieg 95tys. Kuzyn trochę się tym martwi ,czy coś się nie posypie.Poczytał o preparacie "Liqui Moly Wyciszacz popychaczy " i ma zamiar to wlać do silnika.Czy Miałeś może z tym specyfikiem jakieś doświadczenia? Czy wlanie tego jest bezpieczne? (jeśli nie pomoże ,to czy nie zaszkodzi?) Silnik generalnie w tej astrze chodzi bez zarzutu i teraz danie go na warsztat było by pewnie kosztowne ,no i znalezienie tej szwankującej szklanki też może być problematyczne ,bo nie zawsze się odzywa.Ja ze swojej strony poradziłem mu wymienić olej na nowy i zrobić płukankę (na tym wcześniejszym zrobił tylko 5tys. i był to mobil 5w30 dexos2) Teraz wlał Motul 5w30 dexos2 (na razie zrobił na nowym oleju 200 km) i mówi że ten stuk szklanki pojawia się rzadziej ale niestety nie zniknął całkiem.Stąd pomysł z preparatem liqi moly.Co byś radził?
mietrusz - 31 Styczeń 2019, 18:09
Temat postu: Re: Liqui Moly Hydro-Stossel Additiv - MarTech zapytanie
Pytanie co prawda nie do mnie ale w mojej Astrze1 było dokładnie tak samo.Zaczęło się ok 200tys i nic więcej się nie działo.Też kupiony trzyletni z takim samym przebiegiem 75tys. w Niemczech.Tak jeździłem do sprzedaży.Samochód firmowy po tylu latach z przebiegiem 75tys?
Obecnie mam Astrę H od nowego z takim samym silnikiem z przebiegiem 220tys i chodzi jak zegarek.

halomistrz - 31 Styczeń 2019, 19:42

Przebieg jest na 100% sprawdzony,teraz ma 95tys. i szklanka odezwała się ok 2tys.km temu.Niestety nie wiadomo jak często wcześniej zmieniano olej (może przez wcześniejsze 75 tys.km ze dwa razy?) Tylko że przez ostanie trzy lata po zakupie wszystko było ok.
MarTech - 31 Styczeń 2019, 21:12

Więc tak...

halomistrz napisał/a:
Czy Miałeś może z tym specyfikiem jakieś doświadczenia?

Z tym konkretnym nie. Miałem z LiquiMoly ale płukanką silnika, którą stosuje się przed zmianą oleju. Nie ma zbytniej możliwości zweryfikowania działania tej płukanki, więc i za wiele powiedzieć nie mogę.
Moje zdanie na podstawie pragmatyki:
Jak popychacz zaczyna stukać, to oznacza, że jest to odpowiedni moment aby dokonać wymiany kompletu. Wiem, można stosować mycie po wyjęciu, jakieś płukanki - wszystko spoko, tylko stukanie popychacza najczęściej jest skutkiem uciekającego z niego oleju. Jak wiadomo powszechnie ciężko jest zastąpić ubytek metalu czymś syntetycznym. Luz popychacza to luz popychacza. Jak silnik ma wylatane gładzie i połowę nominalnej kompresji, to niestety nic nie pomoże.

Osobiście, gdyby to było moje auto i chciałbym nim jeździć, to wymieniłbym komplet popychaczy (nie trzeba cudować - są sposoby na pozostawienie rozrządu na aucie bez konieczności demontażu) przy okazji sprawdzając stan łańcucha i ślizgów. Jeśli byłby kiepski, to wymieniłbym wszystko. Spokój 4ever.

halomistrz - 31 Styczeń 2019, 21:35

Dzięki za opinię,przekażę ją zainteresowanemu
halomistrz - 2 Luty 2019, 18:09

Kuzyn postanowił wlać Liqui Moly Hydro-Stossel Additiv i będzie obserwował.Na naszym terenie był w 3 warsztatach i wszyscy chcą wyciągać wałki i rozbierać rozrząd,więc koszta były by nie małe.
MarTech - 2 Luty 2019, 18:21

Ujmę to bardzo dyplomatycznie:
1,6 ma twarde szklanki i wlanie tego specyfiku nie zmieni KOMPLETNIE NIC. Teraz doczytałem że chodzi o 1,6 - jakoś bezwiednie patrzyłem na Twój profil. Przepraszam, teraz dopiero widzę że chodzi o 1,6.
Jeśli stuka a auto ma twarde szklanki to trzeba wyregulować luz. Niestety, operacja nie jest tania, bo 1 szklanka kosztuje w oryginale prawie 100zł a luz reguluje się właśnie poprzez wymianę szklanek na wymiarowe.

halomistrz - 2 Luty 2019, 20:37

Pewnie Masz rację,ale to nie moje auto i kuzyn ma nadzieję że specyfik pomoże ponieważ to stukanie nie występuje codziennie i łudzi się że to jakieś zabrudzenie które się oczyści.Dziwne że nigdy nie stuka na całkowicie zimnym silniku tylko np. po przejechaniu 2km stoi na światłach i słychać stukanie,przegazuje do 2-4 tys i cały dzień jest cisza.Może ten poprzedni olej był jakiś felerny, bo krótko po jego wlaniu problem się pojawił i teraz jak pojeździ na Motulu to sytucja wróci do normy.Ciekaw jestem jak to będzie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group