To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Karoseria - Silnik wycieraczek przednich- Corsa B

Anonymous - 18 Marzec 2009, 17:55
Temat postu: Silnik wycieraczek przednich- Corsa B
Moje auto postało trochę w garażu, ponieważ na odzień jeżdżę środkami komunikacji do pracy, i niestety wycieraczki odmówiły posłuszeństwa, zatrzymują sie na 1 biegu na środku szyby. Wczoraj spaliło mi bezpiecznik 2 razy. Rozebrałem mechanizm i podłączyłem sam silnik, silnik działa nie jest spalony, pod wpływem przeciążenia prąd zwarcia spalił dwa razy zabezpieczenia.

Pytanie.
Ruszać i naprawiać przekładnie ślimakową i czy ktoś to robił? Ewentualnie wlewać płyny penetrujące a potem smar maszynowy?

Dzięki za rade.

PS
Używki odpadają ponieważ mogą reprezentować podobny lub gorszy stan przekładni ślimakowej a jest ona nierozbieralna nitowana.
Nowy lub regenerowany sinik z przekładnią to taki sam koszt około 400 PLN.

Anonymous - 18 Marzec 2009, 18:06

podobnie ja mam na 1 biegu zacinaja sie w polowie a na 2 i trzecim dziajaja bezproblemowo, co może stanowic problem?
Anonymous - 18 Marzec 2009, 18:22

Problem stanowi przekładnia ślimakowa przy silniku, ale trzeba nie wiem czy warto się z tym dłubać i jak dłubać aby nie uszkodzić na amen.
Mam nadzieję że napisze ktoś kto to naprawiał.

H5n1 - 19 Marzec 2009, 01:13
Temat postu: Silnik wycieraczek przednich
Siema. U mnie w Corsie było tak samo tydzień temu, też zatrzymywały się na 1 "biegu". Szukałem po sklepach i nie było. Pojechałem na szrot, pozwolili mi wykręcić i przełożyć do swojej Corsy w celu sprawdzenia. Przełożyłem cały mechanizm. Działa bez zarzutów. Zapłaciłem 50zł (stargowałem 10zł). Za taką kasę to może się psuć nawet dwa razy na rok.
Jestem zadowolony. W serwisie Opla w Gdańsku krzyknęli 750zł, myślałem że padnę z wrażenia. Teraz mogę się z tego śmiać.
Proponuje poszukać na szrocie, sprawdzić na miejscu, zamontować i używać.
Pozdrawiam.

Anonymous - 19 Marzec 2009, 08:37

Rozważam taka opcje.
Mam już rozłożony mechanizm na podłodze zobaczymy co z tego wyjdzie. Dam znać czy warto i czy zakończyło sie powodzeniem moje majsterkowanie.

W ostateczności pozostanie szrot, ponieważ na allegro można trafić mechanizm dobry lub w takim samym stanie, bez możliwości sprawdzenia wiec zrezygnowałem z zakupem z allegro.

[ Dodano: 26 Marzec 2009, 15:54 ]
Warto podłubać, rozebrać, zalać tuleje czymś penetrującym rdze, ogólnie mechanizm jest felerny podatny na wilgoć zimeringi padają, w moim wypadku lewy został w połowie a prawy starty na amen.
Powymieniałem zimeringi na nowe, wymieniłem smar na trzpieniach na nowy jak i na wszelkich mechanizmach kulowych. Radze wszystkim zrobić to samo aby ustrzec sie przed spaleniem silnika wycieraczek.

Praca na dzień dłubania, kasa zaoszczędzona mechanizm odratowany, silnik wycieraczek niespalony. Satysfakcja nieoceniona :hyhy:
Pozdrawiam

Anonymous - 10 Sierpień 2009, 21:43

to ja też zrobiłem porządek na prowadnicach bo zarosły i chodzą gładko ale wycieraczki teraz stają w max górnym położeniu na 1 biegu i jak dam impuls 2 raz to opadają, coś jeszcze pyka tak jakby przekaźnik :/
KRS - 23 Listopad 2010, 08:32

Odkopuję ten temat, bo mam taki sam problem. Spróbuję go rozwiązać tak jak podpowiada Taurus. Teraz tylko pytanie - jak się najłatwiej dostać do mechanizmu?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group