To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Układ kierowniczy - Kalibracja czujnika kąta skrętu

MariuszK - 10 Grudzień 2018, 09:03
Temat postu: Kalibracja czujnika kąta skrętu
Witam miał ktoś z was problem w postaci ze auto zawsze ciągnie w lewe
Zaraz po kupnie auta 3 razy bylem w aso no i temat z ich strony zamknięty wyważenie kół dopompowanie kół.zamiana tyl na przód i niby wszystko okej a jednak auto ciągnie w lewo
Wczoraj znalazłem temat na niemieckim forum o tym samym problemie co ja mam czyli auto ciągnie w lewo i tam wskazują na zle skalibrowany czujnik skrętu.
Wiec pytanie do was czy ktos z was tez mila problem i w jakim aso go rozwiązano Mikołów na pewno nie bo tam rada końcowa kierownica jest po to zęby ja trzymać

MarTech - 10 Grudzień 2018, 13:20

Można dokonać kalibracji czujnika pod warunkiem, że jest się 100% pewnym prawidłowej geometrii.
Jakby to było moje auto, to NAJPIERW upewniłbym się, że jest w porządku geometria, a POTEM wziął się za czujnik kąta skrętu. Może być tak, że czujnik jest uszkodzony. Może być tak, że ktoś wymieniał przekładnię kierowniczą i nie zrobił kalibracji. Może być tak, że wymieniano kolumnę kierownicy (np. Corsa D miała kiedyś kampanię na krzyżak kolumny) i nie zrobił kalibracji.
Podłączenie MDI i podgląd wartości wskazywanych przez czujnik kąta skrętu da odpowiedź. Jesli geometria będzie ok a on będzie pokazywał + lub - to trzeba spróbować kalibracji.

MariuszK - 10 Grudzień 2018, 22:54

Miałem wywarzane kola /zbieżność wiec chyba tylko ten czujnik został Jadąc 120 A4 problemu nie ma problem jest tylko przy jeździe po zwykłych drogach i zawsze ciągnie w lewo nigdy w prawo nawet pod prąd jechałem zęby sie upewnić ze droga nie jest na chylona w lewo

tlumaczac przez translator forum niemieckie tez takie problemy maja

https://www.corsa-e-forum...eht-nach-links/

sebo82 - 7 Styczeń 2019, 22:03

Mam ten sam.pronlem i dziś okazało się programowanie czujnika kąta skrętu nic nie dało ani też geometria i za tydzień będę miał wymieniana kolumne kierownicza w ramach gwarancji
sebo82 - 7 Styczeń 2019, 22:04

Mam ten sam.pronlem i dziś okazało się programowanie czujnika kąta skrętu nic nie dało ani też geometria i za tydzień będę miał wymieniana kolumne kierownicza w ramach gwarancji
MariuszK - 8 Styczeń 2019, 08:24

sebo82 napisał/a:
Mam ten sam.pronlem i dziś okazało się programowanie czujnika kąta skrętu nic nie dało ani też geometria i za tydzień będę miał wymieniana kolumne kierownicza w ramach gwarancji




No to ci zazdroszczę bo ja kolejne aso i diagnosta nie widzi problemu

Napisz czy pomogło

Artur150 - 4 Luty 2019, 19:15

cześć, ja swoją corsę odebrałem z salonu 06.12.2018 i na początku prowadziła sie idealnie prosto, tak po miesiącu zauważyłem że faktycznie delikatnie ściąga na lewo a nie czytałem tego tematu więc nic mnie nie zasugerowało abym tak myślał ;) Próbowałem też jak wy jeździć w przeciwnym kierunku daną drogą i nic się nie zmienia, zawsze ciągnie na lewo. Żadnej dziury nie zaliczyłem żeby uszkodzić coś w zawieszeniu. Jak się problem nasili to zgłoszę do serwisu bo faktycznie nie jest to zbytnio komfortowe. Dawajcie znać jak się u was sprawa rozwija.
pozdrawiam

Artur150 - 7 Maj 2020, 19:00

Cześć, dzisiaj miałem wykonaną w serwisie czynność "środkowanie czujnika kąta skrętu/kierownicy". Po tej czynności samochód nie ściąga nic, jedzie idealnie prosto. Sprawdziłem wcześniej w niezależnym warsztacie w mojej mieścinie geometrie i mechanik po założeniu wszystkich czujników na koła popatrzył na mnie jak na debila i się pyta po co ja sprawdzam geometrię bo...jest jak fabryczna. To mu wyjaśniłem o co biega.

Serwis upierał się, że nie zrobi mi tej kalibracji/środkowania czujnika bo najpierw muszą
1. sprawdzić ciśnienie powietrza w kołach (wyśmiałem ich, bo to chyba nie jest czynność która wymaga mega umiejętności. Mówię że sprawdzałem z 10 razy.)
2. przekładać koła (poinformowałem więc że mam dwa komplety kół i nie były to opony używane tylko nowe - więc można ten punkt wykreślić bo już to robiłem)
3. sprawdzić geometrię (oczywiście odpłatnie i zapewne duuużo drożej niż zapłaciłem w warsztacie)

a na koniec mogą mi bezpłatnie skalibrować ten czujnik.

Za nic nie chcieli tego zrobić, kombinowali żeby przyjąć to zlecenie kalibracji jako usługa pogwarancyjna (samochód ma 1,5 roku) itp. Uparłem się i niestety trzeba było zachować się trochę niekulturalnie i w końcu zrobiono to o co prosiłem.

Efekt jak opisałem wyżej, zero ściągania.
Pytanie tylko jak długo to wytrzyma, czy czasem nie jest to zamierzone aby się koniecznie stawiać na przeglądy coroczne i wtedy Panowie serwisanci kalibrują czujnik i właściciel jest zadowolony bo płacąc za przegląd "przy okazji" ma zrobiony jakieś drobne niedomagania zatem użytkownik samochodu utwierdza się w przekonaniu, że warto przyjeżdżać na przeglądy do ASo :-)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group