Silnik i osprzęt - Corsa D 1.2 80 KM + LPG - falujące obroty, niemrawy silnik
ginga - 4 Wrzesień 2018, 19:35 Temat postu: Corsa D 1.2 80 KM + LPG - falujące obroty, niemrawy silnik Od 3 msc posiadam Opla Corsę D 1.2 80 KM z LPG. Samochód sprowadzony z Niemiec rok temu, oryginalna instalacja Landi Renzo (sterownik oplowski).
Samochód ma problemy z rozruchem:
- nigdy nie pali za pierwszy razem, z reguły odpala za drugim razem
- dopóki się nie rozgrzeje, mocno falują obroty, czasem nawet zgaśnie, samochodem wtedy bardzo trzęsie
- jak jest zimny, nie zawsze reaguje na pedał gazu
- wydaje mi się, że jest zamulony
- w pewnym momencie zapalił się CHECK ENGINE
- od kilku dni jak spadają obroty miga czerwona kontrolka ładowania (dosłownie zapala się na sekundę, gaśnie i w czasie jazdy się nie zapala)
- chyba za dużo pali - około 8,5 litrów LPG - głównie jazda autostradą 120 km/h
Od dłuższego czasu samochód jeździ od mechanika do mechanika, do tej pory zostały wykonane następujące naprawy:
- wymiana filtrów paliwa + oleju
- wymiana filtrów LPG + serwis instalacji - nie znaleziono niczego niepokojącego, ale panowie nie mogli się podpiąć pod sterownik, bo podobno oryginalny oplowski
- wymiana rozrządu w ASO
- czyszczenie przepustnicy + kasowanie błędu CHECK ENGINE (nie pamiętam kodu błędu, mechanik mówił, że błąd nie wskazywał jednoznacznie na usterkę)
- założenie emulatora na katalizator
Co ciekawe problemy przy rozruchu zniknęły po przejechaniu 2 dni pod rząd na samej benzynie - samochód w tym czasie był odpalany i gaszony na benzynie, przejechał około 200 kilometrów. Niestety po przełączeniu się LPG wszystkie problemy wróciły. Po przeczyszczeniu przepustnicy i założeniu emulatora jest chyba ciut lepiej, niemniej wszystkie wymienione problemy wciąż występują.
Teraz podejrzenia padają na:
a) katalizator
b) EGR
Obie naprawy dość drogie, nie chciałabym wydawać kolejnych $$ i dalej jeździć zepsutym samochodem.
Czy macie jakiś pomysł, co może przyczyną takiego stanu rzeczy? Albo czy możecie polecić dobrego mechanika w okolicach Krakowa, który będzie w stanie naprawić ten samochód?
Z góry dziękuję za pomoc
Kriser - 5 Wrzesień 2018, 13:20
<del>
ginga - 5 Wrzesień 2018, 17:52
Niestety jest coraz gorzej... Dzisiaj zapaliła się czerwona kontrolka z termometrem zanurzonym w cieczy - za wysoka temperatura płyną chłodzącego / jego brak. Potencjalnie jest to uszczelka pod głowicą, bo wycieku nie ma.
Ponawiam pytanie o polecany warsztat samochodowym w okolicach Krakowa
|
|
|