To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Silnik i osprzęt - Corsa D 1.2 80 KM + LPG - falujące obroty, niemrawy silnik

ginga - 4 Wrzesień 2018, 19:35
Temat postu: Corsa D 1.2 80 KM + LPG - falujące obroty, niemrawy silnik
Od 3 msc posiadam Opla Corsę D 1.2 80 KM z LPG. Samochód sprowadzony z Niemiec rok temu, oryginalna instalacja Landi Renzo (sterownik oplowski).

Samochód ma problemy z rozruchem:
- nigdy nie pali za pierwszy razem, z reguły odpala za drugim razem
- dopóki się nie rozgrzeje, mocno falują obroty, czasem nawet zgaśnie, samochodem wtedy bardzo trzęsie
- jak jest zimny, nie zawsze reaguje na pedał gazu
- wydaje mi się, że jest zamulony
- w pewnym momencie zapalił się CHECK ENGINE
- od kilku dni jak spadają obroty miga czerwona kontrolka ładowania (dosłownie zapala się na sekundę, gaśnie i w czasie jazdy się nie zapala)
- chyba za dużo pali - około 8,5 litrów LPG - głównie jazda autostradą 120 km/h

Od dłuższego czasu samochód jeździ od mechanika do mechanika, do tej pory zostały wykonane następujące naprawy:
- wymiana filtrów paliwa + oleju
- wymiana filtrów LPG + serwis instalacji - nie znaleziono niczego niepokojącego, ale panowie nie mogli się podpiąć pod sterownik, bo podobno oryginalny oplowski
- wymiana rozrządu w ASO
- czyszczenie przepustnicy + kasowanie błędu CHECK ENGINE (nie pamiętam kodu błędu, mechanik mówił, że błąd nie wskazywał jednoznacznie na usterkę)
- założenie emulatora na katalizator

Co ciekawe problemy przy rozruchu zniknęły po przejechaniu 2 dni pod rząd na samej benzynie - samochód w tym czasie był odpalany i gaszony na benzynie, przejechał około 200 kilometrów. Niestety po przełączeniu się LPG wszystkie problemy wróciły. Po przeczyszczeniu przepustnicy i założeniu emulatora jest chyba ciut lepiej, niemniej wszystkie wymienione problemy wciąż występują.

Teraz podejrzenia padają na:
a) katalizator
b) EGR

Obie naprawy dość drogie, nie chciałabym wydawać kolejnych $$ i dalej jeździć zepsutym samochodem.

Czy macie jakiś pomysł, co może przyczyną takiego stanu rzeczy? Albo czy możecie polecić dobrego mechanika w okolicach Krakowa, który będzie w stanie naprawić ten samochód?

Z góry dziękuję za pomoc

Kriser - 5 Wrzesień 2018, 13:20

<del>
ginga - 5 Wrzesień 2018, 17:52

Niestety jest coraz gorzej... Dzisiaj zapaliła się czerwona kontrolka z termometrem zanurzonym w cieczy - za wysoka temperatura płyną chłodzącego / jego brak. Potencjalnie jest to uszczelka pod głowicą, bo wycieku nie ma.

Ponawiam pytanie o polecany warsztat samochodowym w okolicach Krakowa



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group