Silnik i osprzęt - silnik 1.4 8v nie chce zapalić
arek11986 - 15 Sierpień 2018, 11:18 Temat postu: silnik 1.4 8v nie chce zapalić Witam
tak jak w temacie wracając z trasy w kierunku domu w pewnym momencie, silnik zaczął pracować jakby na 3 gary przy czym nie miał siły już jechać i pomału tylko dzięki redukcji biegów na mniejszy udało się dojechać do domu
Po dojechaniu już do garażu przełączyłem auto na PB i było tak samo, klekotanie silnika... następnego dnia chciałem odpalić i tak jak by na sekundę dostał impuls ale nic z tego ... i było słychać, jak kręci rozrusznik ale powiedzmy taki "wyjący" dźwięk.
Posprawdzałem świece (mają może 3 miechy) i iskra jest nawet podmieniłem cewkę i dalej to samo...paliwo raczej dochodzi bo 2 świece mokre i zdjąłem wężyk od paliwa to w momencie kręcenia tez leciało, także to wykluczam. Kupiłem nowy czujnik położenia wału i też to nie przyniosło żądanego efektu.
Komputera nie mam, ale pokazało mi o ile dobrze policzyłem 10-2-0-0 oraz 10-5-0-5
za pomoc będę wdzięczny
arek11986 - 21 Sierpień 2018, 07:23
podłączyłem kompa i pokazały takie błędy(sprawdziłem w necie co one oznaczają):
P0505-Usterka w układzie regulacji obrotów biegu jałowego
P0351-Usterka w elektronicznej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu - cylinder 1 + 4 za niskie napięcie
P0352-Usterka w elektronicznej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu - cylinder 2 + 3 za niskie napięcie
P0200-Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza
P0120-Czujnik położenia przepustnicy
szczerze to nie wiem za co się zabrać ... który z tych błędów jest taki poważny że auto nie chce zapalić ?
P0351 i P0352 o co tu chodzi ? iskra jest bo patrzyłem a świece może mają dwa miesiące, ale kabli nie wymieniałem czy to ma na to wpływ czy coś innego ?
P0200 to wtryskiwacz podaję ładnie paliwo, ładna mgiełka jest
P0120 tzn że czujnik do wymiany ?
Adam10 - 21 Sierpień 2018, 16:54
wszystkie wtryski sprawdziłeś?
Rozrząd przypadkiem Tobie nie przeskoczył? Sprawdź czy jest na znakach
arek11986 - 21 Sierpień 2018, 20:19
tak wszystko jest na znakach , więc to wykluczam ...
wtrysk jest tylko jeden, a w jaki sposób go sprawdzić?
Adam10 - 21 Sierpień 2018, 22:21
a tak to jest jak się z telefonu odpisuje
Dopiero teraz zajarzyłem że C14NZ
Sprawdź moduł zapłonowy. Mówisz, że iskrę masz, paliwo jest podawane, ale nie wiesz czy nie masz przypadkiem przestawionego zapłonu I na tym się skup. kąt wyprzedzenia zapłonu powinien być 10st
Najlepiej jest zewrzeć styki A i B i wtedy ustawiasz zapłon na znaki. Jeśli styki sa rozwarte to 10st z tego co pamiętam
arek11986 - 22 Sierpień 2018, 07:15
Adam, a powiedz mi o jakich stykach mówisz A i B ? (chodzi o złącze diagnostyczne w którym odczytywane są błędy, kontrolka check?)
powiem tak moduł zapłonowy został podmieniony ale to nie przyniosło skutku
a co do paliwa to tak jeszcze się zastanawiam, czy to jest normalne że gdy kręcę rozrusznikiem to świece na 3 i 4 cylindrze są mokre, natomiast na 1 i 2 są suche ?
Adam10 - 22 Sierpień 2018, 07:41
arek11986 napisał/a: | a co do paliwa to tak jeszcze się zastanawiam, czy to jest normalne że gdy kręcę rozrusznikiem to świece na 3 i 4 cylindrze są mokre, natomiast na 1 i 2 są suche ? |
to nie jest normalne... i może też świadczyć o przeestawionym zapłonie, po prostu go zalewa
arek11986 napisał/a: | Adam, a powiedz mi o jakich stykach mówisz A i B ? |
tak
arek11986 napisał/a: | powiem tak moduł zapłonowy został podmieniony ale to nie przyniosło skutku |
to sprawdź jeszcze ustawienie zapłonu
arek11986 - 22 Sierpień 2018, 08:31
ale ja wtedy jechałem na gazie i czy by tak samo pracował jak na PB ?
poniżej załączę zdjęcia jak to teraz wygląda (nic nie robione)
https://www.fotosik.pl/zd...I~Mx_uiPbaFRaWC
https://www.fotosik.pl/zd...Pyz06X8Tvlh~GFV
tutaj znaki widać że się pokrywają
a jeśli chodzi o przestawienie zapłonu to w którą stronę te znaki na kole mają być ?
Adam10 - 23 Sierpień 2018, 00:03
jak zdejmiesz kopułkę to masz tam znaki, takie kreseczki. Jeśli zewrzesz piny A i B w złączu diagnostycznym to blokujesz korekcję podawaną przez sterownik na czas regulacji. Zatem przy zwartych stykach ustawiasz na 0. Aby przestawić kąt wyprzedzenia zapłonu musisz kluczem 13 poluzować kopułkę i nią obracać
Warto przy okazji pomierzyć palec i przeczyścić wszystko drobnym papierkiem
arek11986 - 23 Sierpień 2018, 06:09
hhhmmmm tu kopułki nie ma
dla uściślenia Adam wstawię fotkę:
https://www.fotosik.pl/zd...3WAXbLyvw8OnN9w
|
|
|