To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Układ paliwowy - Problem z instalacja LPG

lukasso - 19 Lipiec 2018, 07:04
Temat postu: Problem z instalacja LPG
Czy miał ktos z Was problem z przełączaniem się na gaz?

Wczoraj jadąc do pracy po przejechaniu ok 7 km samochód przełączył się na benzynę i nie chciał wrócić na gaz wyskakiwał komunikat "Tryb zasilania alternatywnego niedostępny" lub coś podobnego.
Zadzwoniłem do serwisu, powiedzieli, że czasem się tak dzieje. Powiedzieli, żeby zatankować gaz i łaskawie umówili na diagnostykę gazu na przyszły czwartek.
Po pracy pojechałem zatankować i zamiast ok 35 litrów weszło ok 27 litrów, samochód przełączył się na gaz i dało się jechać. Dziś jadąc do pracy po przejechaniu ok 40 km od wczorajszego tankowania samochód znów przełączył się na benzynę i dodatkowo wyskoczył komunikat "Awaria pojazdu skontaktuj się z serwisem"

Czy ma ktoś z Was jakiś pomysł co może być problemem??

MarTech - 19 Lipiec 2018, 22:00

https://forum.opel24.com/topic/81956-astra-j-14-sedan-2017-nie-prze%C5%82%C4%85cza-na-lpg/?tab=comments#comment-680995

Lektura na dłuższy okres czasu. Opel zyebał oprogramowanie w sterownikach LPG. Problemy są w KAŻDYM modelu z fabrycznym LPG - Astra, Corsa, Meriva, Zafira i Mokka.
Pewnie w ASO zastosują spychoterapię - kiepska jakość tankowanego gazu, zaoferują lub wykonają czyszczenie solenoidu na parowniku i odeślą...

lukasso - 20 Lipiec 2018, 14:01

Dziś jestem umówiony w ASO.
Dzwoniłem do drugiego ASO gdzie wgrywali oprogramowanie do Opla Astry i twierdzą że problem z oprogramowaniem dotyczył tylko Opla Astry a nie Corsy.

Ciekaw jestem co powiedzą mi w ASO.

MarTech - 20 Lipiec 2018, 17:24

lukasso napisał/a:
twierdzą że problem z oprogramowaniem dotyczył tylko Opla Astry a nie Corsy.

Taki sam sterownik i oprogramowanie jest w Zafirach C, Mokkach, Insigniach i Merivach B. Ty masz inny sterownik, ale jestem przekonany, że soft będzie taki sam. To, że problem dotyczy TYLKO Astry jest jawnym kłamstwem, bo inne modele też cierpią z usterkami LPG. Żeby nie być gołosłownym: wsadziłem sterownik z Merivy B demo do Astry J klienta - Astra zaczęła przełączać się w pełni prawidłowo, Meriva zaczęła świrować. Różnica w oprogramowaniu: Astra 2016 rok (RM2017) produkcji, Meriva 2014. Po zaktualizowaniu oprogramowania w sterowniku Merivy, auto już nie chciało działać jak wcześniej.
Wniosek prosty: zjebali soft i koniec kropka. Przeganianie klienta zasłaniając się słabą jakością gazu jest nie tyle bezczelne, ile wręcz chamskie. Wiedzą o problemie od roku, bo mniej więcej tyle czasu upłynęło od rozpoczęcia się cyrków z instalacjami LPG.
Myślę, że może u Ciebie być taka sytuacja, jak w opisywanych przeze mnie modelach. Stare Astry np z 2014 roku a nawet 2015, nie mają żadnych problemów z LPG. Graty sa takie same patrząc po numerach części. Dziwnym trafem od RM2017 roku zaczęły się jaja. Przypadek? Nie sądzę. Jest to przypadłość dotycząca tysięcy, jeśli nie dziesiątków tysięcy sztuk, a nie jakieś incydentalne przypadki.

lukasso - 20 Lipiec 2018, 21:21

Byłem dziś w serwisie odsiedziałem 3 godziny.
Stwierdzili że problem może się powtarzac, właśnie ze względu na słabo jakość LPG w Polsce. Zapchany "mazią" był zawór. Niestety nie dowiedziałem się który.
Najlepiej żebym tankował na stacjach na których są kolejki do LPG bo gaz nie będzie "ustawy" w zbiorniku. No i że z tego powodu mogę raz na pół roku ich odwiedzać tak jak teraz to miało miejsce czyli po 7 miesiącach od zakupu auta.

Instalacja LPG w nowych Corsach jest bardzo czuła.

MarTech - 20 Lipiec 2018, 22:27

Co jest czułe? I czemu w Corsach? Starsze nie miały problemu mimo posiadania takiej samej instalacji, a nowsze mają? Starsze roczniki jeżdżą z takimi samymi instalacjami a nowsze nie? Montujesz poza ASO instalację i jeździsz bez problemu, a na fabrycznej nie?
Napisałem, na co będą zwalać winę.
Zawór - mieli na myśli solenoid na parowniku. Ten jeden z dwóch elektrozaworów (drugi jest w elektrozaworze zbiornika LPG). Ciekawe, że mając zawór zawalony mazutem do tego stopnia, że nie chciał wyjść z tulejki instalacja działała mi poprawnie? :D
Po raz wtóry potwierdzasz mój dobry wybór. Nie warto pracować w ASO, bo co byś nie robił i jakbyś się nie starał, to i tak klienta będą walić w poroże robiąc z niego jelenia.
Żal, bo ASO to najwyższy stopień wiedzy, kompetencji i znajomości marki (przynajmniej w teorii) a niestety okazuje się wręcz odwrotnie. Nawet, gdy mechanik wykryje masówkę w sensie niedopracowanego podzespołu, to gówno robią. Ja tak miałem. Wychwyciłem w kilku egzemplarzach Astry J feler w LPG ale nikt nie raczył przez 7 miesięcy czegokolwiek z tym zrobić, a jednostkowy koszt wyniósłby może z 5 złotych... Szkoda strzępić ryja :D Życzę bezawaryjności LPG :)

Reins - 10 Październik 2018, 05:50

To jak to w końcu jest? W moim poście otrzymałem odpowiedzi że w Corsach problemu z lpg nie ma. A tu wychodzi że jednak są? Aso coś zrobiło? Można jeździć do aso na czyszczenie w trakcie gwarancji ale po będą za to kasować pewnie niemało..
mietrusz - 10 Październik 2018, 10:55

A na diabła ci Gaz w takim małym miejskim samochodzie.Nie dość że płacisz za to to ciągle kłopot i wydatki i to w cenie 60tys.Ja kupiłem swoją z ful wypas za 46500 w promocji i na diabła jakiś Color Edition bo coś kolorowego ma na desce i jeszcze płać za to.Jakiś dwu czy trzylitrowy rzęch z Reichu szpanerzy robią na gaz bo na benzynę ich nie stać ale taki mały fajny samochodzik jak Corsa,bez sensu.Jak bym miał wydać 60tys to bym większy samochód wybrał.
bogdbi - 6 Maj 2020, 13:24

mietrusz napisał/a:
A na diabła ci Gaz w takim małym .....


Myśłę, że bardziej oczekuje się tu pomocy merytorycznej niż powyższych opinii. Mam już trzeci mały samochód z LPG i gwarantuję iż jest to z mojej strony przemyślany zakup i oczekuję iż będzie sprawny, abym mógł go wykorzystywać zgodnie z przeznaczeniem

bogdbi - 6 Maj 2020, 13:46

Witam wszystkich serdecznie
zainteresowanych problemem jak na wstępie. Otóż zauważyłem w swoim samochodzie podobny problem z włączaniem się instalacji LPG na zimnym silniku. Jeździłem do serwisu, czyścili, kombinowali i dalej zostawałem z problemem. Zacząłem obserwować i doszedłem do wniosku iż w moim samochodzie:
1. od pewnego czasu inaczej niż przedtem wskazuje na desce rozdzielczej temperaturę termostat (teraz skokowo po 2 kreski na raz),
2. na zimnym silniku gdy jest włączona instalacja LPG za niedługo po odpaleniu silnika komputer pokazuje błąd,
3. gdy po włączeniu silnika natychmiast wyłączę możliwość automatycznego włączenia LPG komunikat się nie włącza,
4. gdy odczekam, aż pojawią się na desce 2 kreski na termostacie silnika i włączę LPG instalacja działa.
Tak jest w moim przypadku na dzień dzisiejszy.
Z tego wynika iż na chwilę obecną jest to problem bardziej programowy niż związany z czystością zaworów itp.
Zauważyłem też jeżeli włączy się komunikat iż nie może być włączona instalacja LPG należy zrestartować samochód (wyłączyć stacyjką samochód i po chwili włączyć). Nie radzę tego robić podczas jazdy, ponieważ nie działa wtedy wspomaganie hamulców, kierownicy itd itp.
Zastanawia mnie, czy jest to problem związany:
1. z niewłaściwym oprogramowaniem,
2. z niewłasciwą pracą termostatu,
3. może oprócz powyższego z niewłaściwą pracą zaworu?
Jeżeli ma ktoś pomysł jak całkowicie pozbyć się usterki proszę o pomoc.
Pozdrawiam
bogdbi

MariuszK - 6 Maj 2020, 22:58

Cześć nie wiem czy to ten sam błąd , bo ja co roku mam Błąd 89 i objaw jest własnie taki ze gaz sie wyłącza, i trzeba zgasić auto czyszczenie rurki solenoidu instalacji w aso 60 zl pomaga


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group