To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Silnik i osprzęt - Majonez pod korkiem oleju

Glaves - 19 Maj 2018, 21:48
Temat postu: Majonez pod korkiem oleju
Witam posiadam Opla Corse D 1.4 90km + lpg

Mam problem zwanym czarnym scenariuszem czyli podejzenia uszczelki pod glowica z wzgledu tego ze pod korkiem oleju zbiera sie bialo-kremowa jasna maz. Sek w tym ze olej zostal zmienony z 5w40 na 10w40 jak narazie ubytku plynu chlodniczego oraz jego wzrosta na oleju nie odnotowalem. W plynie brak oleju, brak bulgotania brak pecherzow powietrza. Na bagnecie tez nic nie ma a weze od chlodnicy miekke sa. Spanily ciezko wyczuc czy cos z nich wychodzi. Auto pali nornalnie bezproblemowo a na biegu jalowym nie czuc spadku czy tez wzrostu obrotow. Czy to jest pewne ze stan taki pada na uszczelke i mam martwic sie czy tez szukac problemu gdzie indziej ?

Pozdrawiam

MarTech - 19 Maj 2018, 22:13

Opcje są dwie oprócz uszczelki głowicy - gotowałby się, ubytki płynu lub mieszanie się oleju z płynem.
Opcja 1: krótkie odcinki jeżdżone lub uszkodzony termostat
Opcja 2: kończy się uszczelka pod pod pokrywą łańcucha rozrządu

Robimy tych rozrządów mnóstwo. Możesz popatrzeć na zdjęcia:
https://www.facebook.com/...787465264895290
https://www.facebook.com/...798836310424852
https://www.facebook.com/...798414830467000
https://www.facebook.com/...807199522921864

mietrusz - 19 Maj 2018, 22:54
Temat postu: Re: Majonez pod korkiem oleju
Tak z ciekawości,dlaczego zmieniłeś olej? Przed wymianą też coś na korku się zbierało?
Masz problem tylko z tym że coś na korku się zbiera?

Glaves - 20 Maj 2018, 10:51

Nie zbierało się przed wymiana oleju. Pojechal do mechanika na wymiane rozrzadu bo mial wyciek wlasnie oleju i wiadomo ze wymiana oleju tez wchodzila w gre i wlasnie z 5w40 zalal 10w40 i od tego momentu dzien po wymiane zaczal sie zbierac ten krem pod korkiem.
mietrusz - 20 Maj 2018, 11:59

Jechać i dziada opier..ć.Zawsze kupuję olej sam 5l.DM i filtr i stoję przy wymianie chociaż raz i w serwisie mi nie wymienili całego bo chłopaki skręcili sobie litr..Nie wierzę nikomu zwłaszcza po tym jak przed kilkoma dniami córka wróciła na starych sparciałych i łysych letnich oponach z przechowalni a oddawała ganz nowe continentale na jesieni.Te silniki nie są na ten olej,kup i jedz wymienić.Może dziad rozrządu nie wymienił tylko gęstszego wlał i na razie go nie słychać.Ja na trzy serwisy w Gdańsku mam zaufanie tylko do jednego.Do złotych rączek nie jeżdżę bo zawsze wychodzi po poprawkach drożej są nerwy i stracony czas.

PS.Jeszcze raz przeczytałem twój post i nie było stuków tylko wyciek to na 100% mógł orżnąć.
Ile samochód miał przebiegu bo jak się pilnuje oleju bo od niego zależy naciąg łańcuszka to ponad 200tyś potrafi wytrzymać.

Glaves - 20 Maj 2018, 13:47

Wiem ze w tych czasach ciezko o dobrego godnego i zaufanego mechanika nawet w aso sie opier... taka juz tak Polska jest ale wracajac do tematu. Czyli kupic spowrotem olej 5w40 tak wraz z filtrem zalac od nowa a komore silnika zostawic czy wymyc ? Pytanie tez jaki olej kupic ? Aktualnie jest zalany motulem. Rozrzad widzialem i wiedzialem ze jest wywalony bo ma ok 194 tys km i bylo slychac takze pokazywal mi nawet czesci. Po wymianie tego napewni chodzi lepiej bo klekotal nieziemsko. Tylko nie chce pasc naciagaczom na uszczelke pod glowica bo wiem ze nie chce im sie trudnic tylko jada po najnizszej lini oporu.
MarTech - 20 Maj 2018, 14:04

To teraz analiza:
klepał, był na wymianie rozrządu, siłą rzeczy należy wymienić olej - osobiście tego inaczej nie widzę, bo przy demontażu i myciu wszystkiego warto to zrobić.
Założenia teoretyczne:
- 10w40 mógł wyciszyć rozrząd, bo jest gęstszy od syntetyka. Jeśli napinacz był już słaby to na krótką metę to rozwiązanie będzie skuteczne. Można w bardzo prosty sposób zweryfikować czy rozrząd jest nowy - starczy zdjąć pokrywę zaworów. To w porywach 10 minut czasu zajmuje.
- wymienił rozrząd ale zostawił starą uszczelkę pod pokrywą boczną rozrządu i ciapnął silikonem - miałem już takie przypadki. Jak dokładnie popatrzysz to powinno być widać, czy jest świeża, o błyszczącym miedzianym kolorze.

10w40 a w zasadzie jakikolwiek półsyntetyk nie jest wskazany do tego silnika. Tu musi być syntetyk. Chodzi o trwałość łańcucha. Szczególnie w zimę ma znaczenie olej, bo zanim półsyntetyk dotrze na samą górę, żeby ze ślizgu na głowicy smarować łańcuch, to zajmuje to ze 2 razy dłużej niż syntetykowi. Łańcuch w tym czasie prawie na sucho leci.

Wykluczenie uszczelki głowicy można zrobić poprzez sprawdzenie obecności CO2 w układzie chłodzenia.

mietrusz - 20 Maj 2018, 14:43

To wszystko jest ok.Olej GM jest tani,odpowiedni , wystarczający i spełnia normy link niżej.
https://www.ceneo.pl/29765324
Do 1.2 są dwa wymiary filtrów,więc można na miejscu wziąć od nich w warsztacie tylko nie badziew Chiński,minimum filtron.Nie podałeś pojemności silnika więc na wszelki wypadek info.
Jeżeli chcesz przepłukać to tylko nowym olejem ale według mnie to wystarczy spuścić stary przy maximum nagrzanym silniku.

Glaves - 20 Maj 2018, 15:45

Jutro sprawdze dokladnie jak sciagne pokrywe co ja i gdzie czy wszystko ok. Ten test CO2 gdzie moge zakupic oprocz allegro ? A to odpowiednieho oleju ma byc w znaczeniu rozumiem tylko i wylacznie syntetyk nie jest wazne czy 5w40 czy 5w30 ? Poniewaz wstawiony byl 40 a w linku podales 30.
mietrusz - 20 Maj 2018, 16:27

Ma być dokładnie taki olej jak w linku GM Dexos2 5W30 syntetyk i nic już nie kombinuj.Masz zrobiony wóz i tylko olej wymień z filtrem i daj już sobie spokój.Nie stuka jest nowy sam widziałeś i na co ci pokrywę ściągać.Sama uszczelka 200zł i trzeba umieć z odpowiednią siłą dokręcić bo nowa będzie ciekła.Co2 sprawdzą ci na przeglądzie czy chcesz czy nie chcesz 100zł zapłacisz.
Dexos2-też ważne oprócz 5W30 dla Opla.

MarTech - 20 Maj 2018, 17:26

Uszczelka Elringa kosztuje 45zł, Corteco 40zł. Czemu straszysz człowieka?
Moment dokręcania 8Nm czyli lekko i z wyczuciem.
Poza tym, jeśli ta uszczelka ma kilka dni, to nie stoi nic na przeszkodzie, aby ją ponownie wykorzystać.
Żadna instrukcja serwisowa nie stanowi, że po jednym montażu i demontażu należy stosować nową, tak jak w wypadku uszczelki głowicy.
Test CO2 kosztuje 45zł.

Adam10 - 22 Maj 2018, 20:27

mietrusz napisał/a:
Dexos2-też ważne oprócz 5W30 dla Opla.


dexos2 to specyfikacja dla diesli z filtrem czątek stałych. Do benzyny nie trzeba lać dexos 2

Tak samo jak można, a nawet zalecam zalać 5W40

mietrusz napisał/a:
i trzeba umieć z odpowiednią siłą dokręcić


do tego właśnie służą klucze dynamometryczne :)

MarTech napisał/a:
był na wymianie rozrządu, siłą rzeczy należy wymienić olej - osobiście tego inaczej nie widzę, bo przy demontażu i myciu wszystkiego warto to zrobić.


nawet sobie tego nie potrafię wyobrazić żeby zalać ten sam olej

MarTech - 22 Maj 2018, 21:29

Adam10 napisał/a:
nawet sobie tego nie potrafię wyobrazić żeby zalać ten sam olej

Wierz mi na słowo, że klienci najczęściej tak właśnie to sobie wyobrażają. I nie przetłumaczysz, bo to kosztuje 200zł.

Adam10 - 22 Maj 2018, 23:04

MarTech napisał/a:
Wierz mi na słowo, że klienci najczęściej tak właśnie to sobie wyobrażają.


niestety wiem, ale mam ten luksus że takim ludziom nie robię auta i tyle ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group