Silnik i osprzęt - Rozrzad
marhino - 23 Kwiecień 2018, 19:14 Temat postu: Rozrzad witam was ile robicie km na rozrzadzie i kiedy wymieniac.... drugie wazne pytanie jakiej firmy zalozyc rozrzad?
MarTech - 23 Kwiecień 2018, 19:59
Nie da się odpowiedzieć na takie pytanie.
Jedno przejedzie 180 tys a drugie 80 tys.
Wpływ na to ma prawie wszystko:
- technika jazdy (kangury itp)
- ilość "zimnych startów"
- dbanie o poziom oleju
- jakość używanego oleju
- częstotliwość wymian oleju
Wymienia się, jak go słychać. Początkowo słyszalny jest przy porannym rozruchu, potem słychać go cały czas na zagrzanym silniku, a ostatnie stadium to zerwanie się łańcucha.
https://www.facebook.com/...798836310424852
https://www.facebook.com/...798824427092707
Pooglądaj sobie zdjęcia spod tych dwóch linków - to dwa różne auta ale oba na łańcuchu i oba to samo: klekot jak w dieslu.
Kupić rozrząd na pewno nie najtańszy i na pewno pełny zestaw - full wszystko czyli łańcuch, koła, ślizgi, napinacz i komplet uszczelek - WSZYSTKIE.
Jak będziesz oszczędzał na uszczelkach, to będziesz miał tak:
https://www.facebook.com/...787465264895290
My staramy się dawać najlepsze zamienniki - najczęściej pakujemy zestawy DAYCO lub FEBI ale osobiście uważam, że DAYCO jest lepsze, bo miałem okazję wymieniać już napinacze FEBIego, bo się zesrały i silnik klepał...
Adam10 - 24 Kwiecień 2018, 07:31
MarTech napisał/a: | Wpływ na to ma prawie wszystko:
- technika jazdy (kangury itp)
- ilość "zimnych startów"
- dbanie o poziom oleju
- jakość używanego oleju
- częstotliwość wymian oleju |
zgadza się a ostatnie dwa punkty bym podkreślił na czerwono
Jak ludzie wymieniają olej co 30tyś bo tak zaleca producent, a jeszcze 100% przebiegu robią po mieście to potem te rozrządy padają
MarTech napisał/a: | My staramy się dawać najlepsze zamienniki - najczęściej pakujemy zestawy DAYCO lub FEBI ale osobiście uważam, że DAYCO jest lepsze, bo miałem okazję wymieniać już napinacze FEBIego, bo się zesrały i silnik klepał... |
problemem tutaj nie są same napinacze Febi tylko bardziej cały syf który zostaje w silniku po słabym oleju. Dlatego najpierw zalecam wlać porządny olej który wyczyści trochę silnik, a potem wymieniać rozrząd
marhino - 24 Kwiecień 2018, 19:13
a co myslicie nad swag lub skf
marhino - 24 Kwiecień 2018, 19:14
a taki rozrzad to bedzie lipa http://allegro.pl/rozrzad...6258862230.html
MarTech - 24 Kwiecień 2018, 19:19
marhino napisał/a: | a taki rozrzad to bedzie lipa |
A czytałeś?
Cytat: | Kupić rozrząd na pewno nie najtańszy |
Kup firmę krzak, niech się rozleci potem.
marhino napisał/a: | a co myslicie nad swag lub skf |
Uważam, że są dobrymi zamiennikami.
marhino - 24 Kwiecień 2018, 19:28
dobra dzieki chlopaki
Adam10 - 25 Kwiecień 2018, 07:34
w opakowaniu swag masz oryginalne koła wałków rozrządu GM, napęd GM, napinacz i ślizgi Febi, więc SWAG jak najbardziej polecam
jan 52 - 14 Lipiec 2018, 17:40
Podłącze sie pod temat , po podłaczeniu pod kompa wyszło że rozrząd jest przestawiony o 3 stopnie, cokolwiek to znaczy , przebieg prawie 140 tys .Przymierzać sie do wymiany , czy można na tym jeszcze pojezdzić ?
MarTech - 14 Lipiec 2018, 17:58
Jak życzysz sobie wymianę silnika albo jego gruntowny remont, to można posknerzyć na tym tysiaku na rozrząd... używany silnik >2000 + 1000 przekładka, naprawa silnika po zerwaniu łańcucha >4000
Jeden lub jak mu buty śmierdzą inny jak mu kiszki marsza grają. Twoja decyzja bo Twoje auto, ale jak rozrzad jest przestawiony, to znaczy jest zużyty, bo sam z siebie nie przeskakuje.
jan 52 - 14 Lipiec 2018, 19:30
A czy przestawienie rozrzadu wpływa jakos na dynamike , spalanie, bo mi trudno powiedzieć bo takie już kupiłem ,a porównac nie mam z kim
MarTech - 14 Lipiec 2018, 20:15
Może ale nie musi. Z reguły jednak pociąga za sobą jakieś negatywne skutki.
Adam10 - 14 Lipiec 2018, 20:22
Widzę z Lędzin jesteś W zeszłym tygodniu robiłem łańcuch rozrządu kumplowi z Lędzin Może kojarzysz czarną Corsę D OPC line?
jan 52 napisał/a: | A czy przestawienie rozrzadu wpływa jakos na dynamike , spalanie, bo mi trudno powiedzieć bo takie już kupiłem ,a porównac nie mam z kim |
delikatnie wpływa. Na pewno po wymianie silnik ciszej i równiej pracuje.
Przestawienie wynika z rozciągnięcia się łańcucha. Idealny przebieg na wymianę to 150-200tyś, ale jeśli auto jeździ tylko po mieście to łańcuch i napinacz szybciej dostaną po tyłku (dużo rozruchów i zimnych startów)
Corsa z Lędzin w której robiłem niedawno rozrząd miała 172tyś i łańcuch miał już delikatne luzy na ogniwach. Jutro mogę wstawić filmik i zdjęcia
MarTech - 14 Lipiec 2018, 20:29
Przebieg ma drugorzędne znaczenie. Robiłem łańcuchy przy przebiegach rzędu 50-60kkm...
Najbardziej mają wpływ zimne starty, a technika jazdy też - męczenie silnika na 1500 obrotów albo kangury.
https://www.facebook.com/...834120660229750
Auto ma 117.000 przebiegu...
Adam10 - 14 Lipiec 2018, 22:40
MarTech napisał/a: | Przebieg ma drugorzędne znaczenie. |
oczywiście, zgadzam się
Dlatego też napisałem "ale jeśli auto jeździ tylko po mieście to łańcuch i napinacz szybciej dostaną po tyłku (dużo rozruchów i zimnych startów)"
150-200tyś tyczy się normalnego użytkowania, a nie klepanie po 2-3km po mieście
jacek903 - 16 Październik 2018, 18:06
Witam,
piszę ponieważ w ostatnich dniach w mojej corsie 1.3 cdti 75km usłyszałem zwłaszcza przy zimnym silniku dziwne chrobotanie pod maską jakby jakaś rolka obcierała. Rozrząd nie wiem kiedy był wymieniany i obawiam się.
Pytania:
Czy przy uszkodzonym rozrządzie słychać jakieś obcieranie?
Jaki jest ewentualny koszt wymiany (części +robocizna) bo chciałbym się przygotować??
Z góry dzięki za odpowiedź
MarTech - 16 Październik 2018, 21:08
>1000zł
Rzegot po rozruchu jest klasycznym objawem rozciągniętego łańcucha.
W 1,3cdti lubi się zrywać w okolicy 180-200kkm.
|
|
|