To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Tuning optyczny i mechaniczny - corsa b 1.5 td Montaż wskażnika doładowania i zwiękrzanie da

majster99 - 22 Czerwiec 2018, 17:04

Mimo że kręce mbc to i tak nie może dać więcej niż 0.8 bar dlaczego? (Przy dawce paliwa nic nie grzebałem jeszcze)
_Grzesiek_ - 22 Czerwiec 2018, 21:21

MBC jest kierunkowy, dobrze podpiąłeś się w rurki od WG? Sprawdzasz podczas jazdy?
majster99 - 22 Czerwiec 2018, 23:39

Tak, dobrze, nawet sprawdzałem na zdiętym wężyku i nic tylko 0.8, myśle że to zacięty wastegate, trzeba go rozruszać
zenls - 26 Czerwiec 2018, 12:43

Mi też się wydaje, że problem mógł być w kiepskim montażu.
majster99 - 6 Lipiec 2018, 23:35

Zastąpiłem tłumik końcowy rurą, dodałem dawke paliwa, doładowanie jest 1.1 bar. Jutro zajmę sie boostpinem. Chciałem zapytać czy intercooler z astry 1.7 isuzu wystarczy? Czy trzeba większy?
_Grzesiek_ - 7 Lipiec 2018, 12:35

W zasadzie im większy tym lepszy, ale do pewnej granicy , bo będzie większa turbo-dziura. Z tego co kojarzę , to Astra miała taki mały z boku chłodnicy. Gdybym mógł , to u siebie bym montował w tym miejscu gdzie masz pokazane na forum angielskim.
majster99 - 25 Lipiec 2018, 20:45

Założyłem intercooler z fiata punto 1.3 multijet, ale jest problem, bo doładowanie z 1.2 spadło na 0.95, na jakimś forum seata wyczytałem że to może być wina intercoolera, że ma za mały prepływ, ale u mnie jedno kolanko gumowe jest przygięte, czy ta deforacja może powodować taki spadek doładowania? Bo nie wydaje mi sie żeby to była wina intercoolera.
_Grzesiek_ - 26 Lipiec 2018, 07:38

Może masz gdzieś nieszczelność? Wiem , że nie ma za bardzo jak, ale jakbyś zmierzł ciśnienie przed chłodnicą i za nią ,to byś wiedział czy jest ograniczenie przepływu.
majster99 - 26 Lipiec 2018, 11:42

Ale osiągi wzrosły zauważalnie, przy nieszczelności raczej by spadły
majster99 - 27 Lipiec 2018, 17:44

Wyeliminowałem zagięcie, przepływ powietrza jest niezakłócony, troche poprawiło to sytuację ale 1.2 bara które było wcześniej nie wróciło, dobija 1.1 ale na naprawde wysokich obrotach na 5 biagu, w jeździe bo 4 tys. obrotów dobija od 0.9 do 1.0 bara maksymalnie, czy ta różnica wynika ze zwiększenia objętości układu, czy to nieszczelność? Prosze o sugestie co mogę zrobić, bo nie wiem co robić :/
majster99 - 28 Lipiec 2018, 16:30

Auto później niż kiedyś osiąga wysokie obroty, tak sobie myśle że może trzeba go wyregulować, diesle z elektroniką same dostosowują się do zimniejszego powietrza dodają sobie dawke paliwa itp. a tu jest wszystko mechaniczne, no i w tym przypadku zmiana jest naprawde duża bo wcześniej wogule nie było chłodzenia, inne samochody mają jakieś intercoolery a w corsie nie było wcale, więc pewnie nie zgadza się stosunek powietrza do paliwa, bo zimne powietrze to tak samo jak więcej powietrza. Doradzi mi ktoś czy dobrze myśle? I co mam robić?
_Grzesiek_ - 28 Lipiec 2018, 17:27

No cóż... jeżeli nie masz nieszczelności , to pozostaje dokończyć dzieła i zająć się bostpinem oraz jeszcze raz wykonać regulacje dawki paliwa. Teraz masz nie dokończoną modyfikacje i możliwe , że jest tak jak napisałeś. Zaburzony stosunek paliwa do powietrza. I nie musisz ściągać kolektora ssącego , tylko trzeba pogłówkować.
majster99 - 29 Lipiec 2018, 01:12

Boostpin był wyregulowany już przed montażem intercoolera, pozostaje więc zmienić dawke paliwa. Intercooler działa także na postoju więc obroty na biegu jałowym też spadły co jest sygnałem że powietrza jest za dużo względem paliwa (tak mi się wydaje)
majster99 - 5 Sierpień 2018, 09:19

Zmierzyłem ciśnienie przed intercoolerem i wyszło takie samo jak za nim, później pomyślałem że może ograniczenie dostaczanego powietrza da jakiś efekt, więc na chwile zakleiłem taśmą do połowy wlot powietrza do filtra, ale doładowanie jeszcze bardziej spadło. Szczelność intercoolera przed założeniem sprawdzałem zalewając go wodą, więc bez obciążenia ciśnieniem, czy jest taka możliwość że pod opciążeniem przepuszcza ciśnienie jakąś dziurką? Przecież gdyby była to wina dawki paliwa to chyba po ograniczeniu dostarczanego powietrza powinno wrócić do normy z przed założenia. Ma ktoś jakieś pomysły? Proszę o pomoc.
_Grzesiek_ - 7 Sierpień 2018, 08:04

Jeżeli zwiększyłeś średnice rur , to chyba masz większy przepływ kosztem spadku ciśnienia.
majster99 - 7 Sierpień 2018, 15:49

W przyszłym tygodniu sprawdze szczelność, zobaczymy czy coś wyjdzie, a pewnie wyjdzie, bo gdyby chodziło o dyzproporcje paliwa do powietrza to zmniejszenie ilości dostarczanego powietrza sprawiło by przyrost ciśnienia (chyba że sie myle). albo jest jak napisałeś, że to wielkość układu jest problemem, ale chyba w końcu by nabił te wartość z przed założenia IC prawda? a teraz jest spadek o 2 dziesiąte
majster99 - 12 Sierpień 2018, 10:54

Sprawdziłem szczelność za pomocą dętki, ciśnienie chyba było wystardzające bo rury były już wyczuwalnie twarde, test nie wykazał nieszczelności. Skoro ciśnienie doładowania jest takie samo zaraz za turbo i w kolektorze, to spadkowi ciśnienia nie jest winny opór a prawdopodobnie objętość układu. Turbo jest zapewne tak samo obciążone jak przed założeniem intercoolera, więc czy zwiękrzenie doładowania mu zaszkodzi? A i czy powinienem coś zmienić przy dawce paliwa?
_Grzesiek_ - 12 Sierpień 2018, 15:58

Wydaje mi się , że nie ma co się męczyć i główkować dlaczego spadło ciśnienie. Nie masz nieszczelności i to jest ważne. Teraz kombinuj z dawką paliwa , żeby przy gwałtownym przyspieszaniu zbytnio nie kopciło. Turbiną się nie martw , wytrzyma bez problemu większe ciśnienie. Jeszcze pokombinuj z ustawieniem dynamicznego kąta wtrysku , jeden z linków na forum Golfa które podawałem. Jak to robiłem na słuch ,powinno się za pomocą pomiaru ciśnienia paliwa za pompą wtryskowa , ale nigdzie nie znalazłem danych do naszych pomp.
majster99 - 12 Sierpień 2018, 16:03

Bardzo dziękuje za wszystkie odpowiedzi, teraz to już tylko regulacja pozostała, dam znać jak założe filtr stożkowy i postaram sie wrzucić zdjęcia intercoolera i filtra, pozdrawiam i jeszcze raz dzięki za pomoc :okk:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group