To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Tuning optyczny i mechaniczny - corsa b 1.5 td Montaż wskażnika doładowania i zwiękrzanie da

_Grzesiek_ - 18 Czerwiec 2018, 09:39

Ale tylko na czas sprawdzenia, ile napompuje. U mnie na oryginalnej nie chciała więcej niż 1,1 bara , więc zrezygnowałem z MBC. Co prawda test nie jest miarodajny, bo na ciśnienie jakie wytwarza turbina , ma także wpływ ilość paliwa i kąt wtrysku, ale już coś tam można wywnioskować w jakim stanie masz sprężarkę. Co do przeładowania, to się nie obawiaj , ludzie cały czas jeżdżą na 1,5 bara :D
majster99 - 21 Czerwiec 2018, 22:33

Ok dzięki za odpowiedź. A jeszcze jedno, może się orientujesz po co do mbc firmy Properfekt dodają w zestawie taką sprężynke? W ogłoszeniu na allegro pisali że dla większego zakresu regulacji, czyli ją sie dokłada do środka na tą co była czy sie je zamienia?
_Grzesiek_ - 22 Czerwiec 2018, 09:02

Z tego co wyczytałem na stronie sklepu Properfekt , to dodatkowa sprężynka jest zamiast tej w środku , dla ustawiania większych ciśnień.
majster99 - 22 Czerwiec 2018, 09:05

Dzięki za odpowiedź, bardzo mi pomogłeś :ok: , w przyszłości może zamontuje intercooler to pewnie będe jeszcze pytał o szczegóły jak to zrobić.
_Grzesiek_ - 22 Czerwiec 2018, 10:39

Na zdrowie haha
W sprawie chłodnicy powietrza , to nie pomogę. Nie mam bo brak miejsca z powodu posiadania klimatyzacji. Ale zawsze można popatrzeć jak to zrobili inni : http://www.migweb.co.uk/f...-td-tuning.html

majster99 - 22 Czerwiec 2018, 18:04

Mimo że kręce mbc to i tak nie może dać więcej niż 0.8 bar dlaczego? (Przy dawce paliwa nic nie grzebałem jeszcze)
_Grzesiek_ - 22 Czerwiec 2018, 22:21

MBC jest kierunkowy, dobrze podpiąłeś się w rurki od WG? Sprawdzasz podczas jazdy?
majster99 - 23 Czerwiec 2018, 00:39

Tak, dobrze, nawet sprawdzałem na zdiętym wężyku i nic tylko 0.8, myśle że to zacięty wastegate, trzeba go rozruszać
zenls - 26 Czerwiec 2018, 13:43

Mi też się wydaje, że problem mógł być w kiepskim montażu.
majster99 - 7 Lipiec 2018, 00:35

Zastąpiłem tłumik końcowy rurą, dodałem dawke paliwa, doładowanie jest 1.1 bar. Jutro zajmę sie boostpinem. Chciałem zapytać czy intercooler z astry 1.7 isuzu wystarczy? Czy trzeba większy?
_Grzesiek_ - 7 Lipiec 2018, 13:35

W zasadzie im większy tym lepszy, ale do pewnej granicy , bo będzie większa turbo-dziura. Z tego co kojarzę , to Astra miała taki mały z boku chłodnicy. Gdybym mógł , to u siebie bym montował w tym miejscu gdzie masz pokazane na forum angielskim.
majster99 - 25 Lipiec 2018, 21:45

Założyłem intercooler z fiata punto 1.3 multijet, ale jest problem, bo doładowanie z 1.2 spadło na 0.95, na jakimś forum seata wyczytałem że to może być wina intercoolera, że ma za mały prepływ, ale u mnie jedno kolanko gumowe jest przygięte, czy ta deforacja może powodować taki spadek doładowania? Bo nie wydaje mi sie żeby to była wina intercoolera.
_Grzesiek_ - 26 Lipiec 2018, 08:38

Może masz gdzieś nieszczelność? Wiem , że nie ma za bardzo jak, ale jakbyś zmierzł ciśnienie przed chłodnicą i za nią ,to byś wiedział czy jest ograniczenie przepływu.
majster99 - 26 Lipiec 2018, 12:42

Ale osiągi wzrosły zauważalnie, przy nieszczelności raczej by spadły
majster99 - 27 Lipiec 2018, 18:44

Wyeliminowałem zagięcie, przepływ powietrza jest niezakłócony, troche poprawiło to sytuację ale 1.2 bara które było wcześniej nie wróciło, dobija 1.1 ale na naprawde wysokich obrotach na 5 biagu, w jeździe bo 4 tys. obrotów dobija od 0.9 do 1.0 bara maksymalnie, czy ta różnica wynika ze zwiększenia objętości układu, czy to nieszczelność? Prosze o sugestie co mogę zrobić, bo nie wiem co robić :/


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group