To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Tuning optyczny i mechaniczny - corsa b 1.5 td Montaż wskażnika doładowania i zwiękrzanie da

_Grzesiek_ - 18 Czerwiec 2018, 08:39

Ale tylko na czas sprawdzenia, ile napompuje. U mnie na oryginalnej nie chciała więcej niż 1,1 bara , więc zrezygnowałem z MBC. Co prawda test nie jest miarodajny, bo na ciśnienie jakie wytwarza turbina , ma także wpływ ilość paliwa i kąt wtrysku, ale już coś tam można wywnioskować w jakim stanie masz sprężarkę. Co do przeładowania, to się nie obawiaj , ludzie cały czas jeżdżą na 1,5 bara :D
majster99 - 21 Czerwiec 2018, 21:33

Ok dzięki za odpowiedź. A jeszcze jedno, może się orientujesz po co do mbc firmy Properfekt dodają w zestawie taką sprężynke? W ogłoszeniu na allegro pisali że dla większego zakresu regulacji, czyli ją sie dokłada do środka na tą co była czy sie je zamienia?
_Grzesiek_ - 22 Czerwiec 2018, 08:02

Z tego co wyczytałem na stronie sklepu Properfekt , to dodatkowa sprężynka jest zamiast tej w środku , dla ustawiania większych ciśnień.
majster99 - 22 Czerwiec 2018, 08:05

Dzięki za odpowiedź, bardzo mi pomogłeś :ok: , w przyszłości może zamontuje intercooler to pewnie będe jeszcze pytał o szczegóły jak to zrobić.
_Grzesiek_ - 22 Czerwiec 2018, 09:39

Na zdrowie haha
W sprawie chłodnicy powietrza , to nie pomogę. Nie mam bo brak miejsca z powodu posiadania klimatyzacji. Ale zawsze można popatrzeć jak to zrobili inni : http://www.migweb.co.uk/f...-td-tuning.html

majster99 - 22 Czerwiec 2018, 17:04

Mimo że kręce mbc to i tak nie może dać więcej niż 0.8 bar dlaczego? (Przy dawce paliwa nic nie grzebałem jeszcze)
_Grzesiek_ - 22 Czerwiec 2018, 21:21

MBC jest kierunkowy, dobrze podpiąłeś się w rurki od WG? Sprawdzasz podczas jazdy?
majster99 - 22 Czerwiec 2018, 23:39

Tak, dobrze, nawet sprawdzałem na zdiętym wężyku i nic tylko 0.8, myśle że to zacięty wastegate, trzeba go rozruszać
zenls - 26 Czerwiec 2018, 12:43

Mi też się wydaje, że problem mógł być w kiepskim montażu.
majster99 - 6 Lipiec 2018, 23:35

Zastąpiłem tłumik końcowy rurą, dodałem dawke paliwa, doładowanie jest 1.1 bar. Jutro zajmę sie boostpinem. Chciałem zapytać czy intercooler z astry 1.7 isuzu wystarczy? Czy trzeba większy?
_Grzesiek_ - 7 Lipiec 2018, 12:35

W zasadzie im większy tym lepszy, ale do pewnej granicy , bo będzie większa turbo-dziura. Z tego co kojarzę , to Astra miała taki mały z boku chłodnicy. Gdybym mógł , to u siebie bym montował w tym miejscu gdzie masz pokazane na forum angielskim.
majster99 - 25 Lipiec 2018, 20:45

Założyłem intercooler z fiata punto 1.3 multijet, ale jest problem, bo doładowanie z 1.2 spadło na 0.95, na jakimś forum seata wyczytałem że to może być wina intercoolera, że ma za mały prepływ, ale u mnie jedno kolanko gumowe jest przygięte, czy ta deforacja może powodować taki spadek doładowania? Bo nie wydaje mi sie żeby to była wina intercoolera.
_Grzesiek_ - 26 Lipiec 2018, 07:38

Może masz gdzieś nieszczelność? Wiem , że nie ma za bardzo jak, ale jakbyś zmierzł ciśnienie przed chłodnicą i za nią ,to byś wiedział czy jest ograniczenie przepływu.
majster99 - 26 Lipiec 2018, 11:42

Ale osiągi wzrosły zauważalnie, przy nieszczelności raczej by spadły
majster99 - 27 Lipiec 2018, 17:44

Wyeliminowałem zagięcie, przepływ powietrza jest niezakłócony, troche poprawiło to sytuację ale 1.2 bara które było wcześniej nie wróciło, dobija 1.1 ale na naprawde wysokich obrotach na 5 biagu, w jeździe bo 4 tys. obrotów dobija od 0.9 do 1.0 bara maksymalnie, czy ta różnica wynika ze zwiększenia objętości układu, czy to nieszczelność? Prosze o sugestie co mogę zrobić, bo nie wiem co robić :/
majster99 - 28 Lipiec 2018, 16:30

Auto później niż kiedyś osiąga wysokie obroty, tak sobie myśle że może trzeba go wyregulować, diesle z elektroniką same dostosowują się do zimniejszego powietrza dodają sobie dawke paliwa itp. a tu jest wszystko mechaniczne, no i w tym przypadku zmiana jest naprawde duża bo wcześniej wogule nie było chłodzenia, inne samochody mają jakieś intercoolery a w corsie nie było wcale, więc pewnie nie zgadza się stosunek powietrza do paliwa, bo zimne powietrze to tak samo jak więcej powietrza. Doradzi mi ktoś czy dobrze myśle? I co mam robić?
_Grzesiek_ - 28 Lipiec 2018, 17:27

No cóż... jeżeli nie masz nieszczelności , to pozostaje dokończyć dzieła i zająć się bostpinem oraz jeszcze raz wykonać regulacje dawki paliwa. Teraz masz nie dokończoną modyfikacje i możliwe , że jest tak jak napisałeś. Zaburzony stosunek paliwa do powietrza. I nie musisz ściągać kolektora ssącego , tylko trzeba pogłówkować.
majster99 - 29 Lipiec 2018, 01:12

Boostpin był wyregulowany już przed montażem intercoolera, pozostaje więc zmienić dawke paliwa. Intercooler działa także na postoju więc obroty na biegu jałowym też spadły co jest sygnałem że powietrza jest za dużo względem paliwa (tak mi się wydaje)
majster99 - 5 Sierpień 2018, 09:19

Zmierzyłem ciśnienie przed intercoolerem i wyszło takie samo jak za nim, później pomyślałem że może ograniczenie dostaczanego powietrza da jakiś efekt, więc na chwile zakleiłem taśmą do połowy wlot powietrza do filtra, ale doładowanie jeszcze bardziej spadło. Szczelność intercoolera przed założeniem sprawdzałem zalewając go wodą, więc bez obciążenia ciśnieniem, czy jest taka możliwość że pod opciążeniem przepuszcza ciśnienie jakąś dziurką? Przecież gdyby była to wina dawki paliwa to chyba po ograniczeniu dostarczanego powietrza powinno wrócić do normy z przed założenia. Ma ktoś jakieś pomysły? Proszę o pomoc.
_Grzesiek_ - 7 Sierpień 2018, 08:04

Jeżeli zwiększyłeś średnice rur , to chyba masz większy przepływ kosztem spadku ciśnienia.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group