To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Silnik i osprzęt - opel corsa d 1.2 rozrząd

madekozak - 19 Kwiecień 2018, 08:13
Temat postu: opel corsa d 1.2 rozrząd
Witam mam pytanie właśnie odebrałem auto od mechanika, był robiony rozrząd, pompa wody, świece i czyszczenie przepustnicy. Moje pytanie czy należy robić adaptacje bo mechanik stwierdził że nie trzeba że komputer sam sobie ustawi. Drugie pytanie jeździłem na oleju 10w40 przez 4 lata i teraz mechanik zamiast wlać 10w40 to wlał mi 5w30 co mnie zdziwiło bo miało być 10w40, stwierdził że taki ma być tylko czy tak można. Uszczelki wymienione pokrywy, miski i reszta.
Pozdrawiam

mietrusz - 19 Kwiecień 2018, 09:39
Temat postu: Re: opel corsa d 1.2 rozrząd
Opel GM 5W30 dexos2

Gdybyś taki miał od początku to może nie musiał byś jeszcze auta naprawiać.Ten mechanik wie co robi.Naciąg łańcuszka rozrządu zależy od oleju i jego stanu dlatego trzeba tego pilnować.

madekozak - 19 Kwiecień 2018, 22:21

Też to wiem ale jeżdżenie na półsyntetyku 4 lat i nagle przejście na pełny syntetyk
MarTech - 20 Kwiecień 2018, 07:46

Czy tak prozaiczny problem nie znajduje rozwiązania w google? Ot choćby tu: https://forum-mechanika.pl/threads/zmiana-oleju-z-p%C3%B3%C5%82-syntetycznego-na-pe%C5%82en-syntetyczny.22170/
Ludzie powielają mity i dorabiają do tego ideologię, zamiast poszukać i przeczytać to teorie spiskowe powoli zaczynają się tworzyć.

mietrusz - 20 Kwiecień 2018, 10:15

To jest forum Corsy a nie reklamujących się złotych rączek i ma prawo się poradzić bez szukania różnych teorii w necie na innych forach.
MarTech - 20 Kwiecień 2018, 15:25

Ktoś próbuje pomagać a Ty od razu atakujesz. Złota rączka? Chyba jednak nie.
Z przykrością muszę stwierdzić, że wyszedł z Ciebie duży chłopczyk.
Nie wiem gdzie widzisz reklamę - no chyba, że ten link znaleziony w googlach, to przepraszam.

renatan - 20 Kwiecień 2018, 16:41

a może chodzi o te dwa linki w Twoim podpisie ? :lol1:
MarTech - 20 Kwiecień 2018, 19:18

Ok, mam linki. Ale nie rozumiem powodu, dla którego mam być z tego tytułu szykanowany. Jeden umieszcza do swojego bloga, drugi do albumu ze zdjęciami, a ja na stronę, gdzie opisuję naprawy najczęściej po Januszach z warsztatów w stodole - staram się uświadamiać ludzi, jak powinna wyglądać profesjonalna naprawa w profesjonalnym warsztacie. :)
Ani regulamin nie zabrania umieszczania ich w podpisie, ani żadnych inny powodów nie widzę.
Kolega, co wyskoczył jak guma z majtek, albo ma ból zada o to, albo jest jak napisałem dużym dzieckiem. ;)

Nie po to założyłem konto na tym forum, żeby się reklamować - nie muszę. Terminy mamy po 2-3 tygodnie i nawet nie ma czasu zrobić siusiu w ciągu dniówki. Założyłem konto po to, aby pomagać rozwiązywać problemy (jeśli użytkownik da radę sam) i w wielu wypadkach gnoić zagrywki pseudomechaników, po których muszę poprawiać kilka aut tygodniowo. :)

Tylko tyle i aż tyle. kolega wyżej jakiś przewrażliwiony. Temat oleju starszy od węgla i okazuje się, że link z obszernym wyjaśnieniem jest afrontem na tym forum.
Albo kolega jest dziwny, albo forum jest dziwne (w co raczej wątpię).

Jeśli admin albo moder uzna, że mój podpis jest niezgodny, to proszę wskazać jakąś podstawę i go po prostu usunąć. :)

madekozak - 20 Kwiecień 2018, 21:59

Witam wiem że o oleju itp jest tematów jak woda ale chciałbym dostać odpowiedź od kogoś kto się na tym zna a nie od pseudo mechanika, też pracowałem na warsztacie jako blacharz/lakiernik.
MarTech - 20 Kwiecień 2018, 22:19

Dobrze, powtórzę to co m.in. jest w linku:
mineralny i półsyntetyczny nie mają tyle dodatków czyszczących, co syntetyk, skutkiem czego w silniku tworzą się osady. Osady w pewnym stopniu uszczelniają silnik. Zastosowanie syntetyka spowoduje wypłukanie osadów w znacznej części, co najczęściej skutkuje rozszczelnieniem silnika.
Jeśli uszczelki są nowe (misa, pokrywa, boczny dekiel) to nie ma się co rozszczelnić. To raz. Dwa - producent przewidział do tego silnika syntetyk a nie inny.
Ja mając ponad 20-letnie auto mam syntetyk. Wymieniałem kiedyś tam uszczelki i od tamtej pory lata na 5w30. W starych silnikach był jeszcze problem materiałów na uszczelki, które reagowały z uszlachetniaczami z syntetyka i dlatego lały, a dziś nie produkuje się już uszczelek z zawartością takich materiałów.
Reasumując: 5w30 i koniec. Tylko nie jakiś szit typu Lotos. Nawet Dexosa uważam za słaby olej. Castrol, Mobil, Liqui Moly - trzy moim zdaniem najlepsze jakościowo oleje.
Pilnować poziomu - najważniejsze. Pilnować terminowych wymian maks co 15kkm ale zalecałbym 10kkm - to drugie. Stosować dobre filtry oleju - to trzecie. Kiepskie zamienniki typu 4max i pochodny chiński szit to prawie że gwarancja niskiego ciśnienia oleju, bo po dość krótkim czasie filtr się zasysa, co mocno utrudnia obieg oleju.

Tyle.

madekozak - 20 Kwiecień 2018, 23:10

Zawsze wymieniam olej po 10 tys lub po roku zależy co nastąpi, teraz mam zalany mobil 5w30.
madekozak - 23 Kwiecień 2018, 04:28

Witam ponownie mam problem przejechałem autem 300 km i nadal w kabinie śmierdzi mi spalonym olejem, nie wiem czy to pozostałości po starym czy wyciek, wczoraj zauważyłem dymienie z okolic silnika obejrzałem silnik do okoła alw nie widzę nic. Mam nadzieję że to stary jeszcze olej.
Pozdrawiam

Adam10 - 23 Kwiecień 2018, 11:53

To raczej nie jest stary olej ;)


A co do wcześniejszych wypowiedzi to polecam Motula, ale z pewnego źródła, a nie z allegro :)
Całą resztę świetnie wytłumaczył MarTech

MarTech - 23 Kwiecień 2018, 17:36

Jeśli dymi z silnika, to olej musi się dostawać na kolektor wydechowy, rurę za katem lub plecionkę na wydechu - tam jest wysoka temperatura. Stare by się wypaliło za 10-15km i byłby spokój.
Obejrzałbym BARDZO DOKŁADNIE szczelność pokrywy zaworów, zwłaszcza od przodu - będzie na pewno dobrze widać sączący się spod pokrywy zaworów olej.

madekozak - 23 Kwiecień 2018, 21:13

Oglądałem cały silnik i nie widać wycieków a od pokrywy zaworów uszczelka była wymieniona. Nie widać nigdzie żeby było spocone.
MarTech - 23 Kwiecień 2018, 21:33

To zobacz, czy wszystkie wężyki są podpięte. Może któryś z odmy wisi albo jest dziurawy.
Adam10 - 24 Kwiecień 2018, 07:34

szczególnie wężyki od odmy.

I obejrzyj miskę olejową, bo mało prawdopodobne żeby gdzieś sikał olej i żeby miska nie była uwalona od oleju skoro mówisz że uszczelka pokrywy jest ok

madekozak - 24 Kwiecień 2018, 13:34

Uszczelki wymienione pokrywy zaworów , miski oleju, rozrządu i wałka korbowego.
Pozdrawiam

Adam10 - 25 Kwiecień 2018, 07:39

to że wymienione to nie oznacza że jest szczelne ;)

Ktoś mógł wsadzić słaby zamiennik, albo uszczelka mogła się podwinąć przy montażu, albo nie dokładnie wyczyścił powierzchnię styku z uszczelką.... możliwości jest dużo

Kriser - 6 Maj 2018, 19:24

Podepnę się pod temat, bo zaczął się u mnie w ostatnich dniach klekot i warkot przy odpalaniu silnika.

Chcę sprawę załatwić porządnie, tzn. bez oszczędzania na uszczelkach i innych komponentach. Proszę o odpowiedź, jakie części - oprócz tego, co w linku - powinienem zakupić. Co się jeszcze łączy nierozerwalnie z pełną wymianą zestawu rozrządu w Z12XEP (jakieś płyny eksploatacyjne, elementy)? Będę wdzięczny za odpowiedź, nie jestem mechanikiem, a chcę mieć świadomość, za jaką robotę płacę warsztatowi.

Mój upatrzony komplet:
http://allegro.pl/zestaw-...7220362102.html
Auto corsa D, Z12XEP.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group