To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Silnik i osprzęt - Po przekroczeniu 2800 obrotów serwis

Spirrxd - 13 Kwiecień 2018, 23:01
Temat postu: Po przekroczeniu 2800 obrotów serwis
Witam,
Mam taki problemik, który polega na tym ze jak przyspieszam mocniej to powyżej 2800 obrotow zapala się samochodzik z kluczykiem, potem gaśnie i samochod juz nie ma takiej mocy jak normalnie (jakby odłączona turbina). Potem po zgaszeniu i ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy, az znowy sie nie przekroczy ok 2800 2900 obrotów. Puki nie przekroczę tych obrotów samochod idzie bardzo żwawo.
Pojechałem do warsztatu, na diagnozę i tam niby wyszło na kompie, że wystepuje przeładowanie turno w pewnym momencie i stwierdzili, że należy regenerować turbinę. ( wycenili na jakies 1000zł z wymiana). Jakoś nie chce mi się wierzyć w tą teorię o turbinie, wydaje mi się, że chcą naciągnać na niepotrzebną naprawę.
Trochę poczytałem i ludzie często w podobych sytuacjach wskazują na czujnik doładowania cisnienia. Wyczyściłem i nie pomogło. A moze trzeba wymienic na nowy?
Mogę prosić o poradę?
Samochód corsa C 1.3 CDTI

Piecia - 13 Kwiecień 2018, 23:49

Spirrxd, miałem to samo... winowajczynią była turbina, a dokładnie zmienna geomoetria łopatek, nie znam szczegółów bo tata zajmował się diagnozą i naprawą ale w moim przypadku zawiesiły się łopatki.

Wystarczyło "odwiesić" łopatki i od prawie 7-8tys kilometrów problem nie występuje ;)

Jutro dowiem się więcej szczegółów i dam znać.

Spirrxd - 14 Kwiecień 2018, 08:42

Bedę bardzo wdzięczny, czekam na jakieś szczegóły :)
Piecia - 14 Kwiecień 2018, 17:19

Spirrxd, już wszystko wiem ;)

musisz się dostać do łopatek turbiny. Jedynie co będzie Ci potrzebne to WD40 i długi śrubrokręt ;) zabieg musisz wykonać bardzo delikatnie, bo można uszkodzić łopatki.

Spsikujesz łopatki i delikatnie spróbuj jej rozruszać śrubokrętem. Nie wiem jaki mają zakres ruchu i w jakich pozycjach powinny być ale musisz to robić bardzo uważnie i delikatnie. Jak coś uszkodzisz to pozostaje tylko wymiana turbo...

jak masz jakieś pojęcie o mechanice, to powinieneś dać radę ;)

Jeśli się boisz podejmować tego zadania samodzielnie, to może podjedź do jakiegoś zakładu regenerującego turbiny, albo dobrego warsztatu, może tam Ci to rozruszają ;)

MarTech - 14 Kwiecień 2018, 19:48

Obstawiam turbinę na podstawie wcześniejszych doświadczeń. Ten silnik niestety ma taką przypadłość.
Można jeszcze sprawdzić zaworek regulacyjny turbiny i podciśnienia, bo też może być taki objaw.

Piecia - 14 Kwiecień 2018, 20:29

Oraz tak jak pisze MarTech ;)

Mój sposób może wywołać lekkie kontrowersje ale w moim przypadku zadziałał i oszczędził moją kieszeń ;)

Albo masz przedmuch z rury idącej od turbo do intercoolera. Rura lubi się rozszczelniać przy łączeniu z gumowym kolankiem.

MarTech - 14 Kwiecień 2018, 21:03

Piecia napisał/a:
Oraz tak jak pisze MarTech ;)

Albo masz przedmuch z rury idącej od turbo do intercoolera. Rura lubi się rozszczelniać przy łączeniu z gumowym kolankiem.

Nie zgadzam się, wtedy byłoby niedoładowanie a nie przeładowanie.

Piecia - 14 Kwiecień 2018, 21:38

MarTech napisał/a:
Piecia napisał/a:
Oraz tak jak pisze MarTech ;)

Albo masz przedmuch z rury idącej od turbo do intercoolera. Rura lubi się rozszczelniać przy łączeniu z gumowym kolankiem.

Nie zgadzam się, wtedy byłoby niedoładowanie a nie przeładowanie.


Faktycznie, mój błąd. Nie zauważyłem, że wspomniał o przeładowaniu w pierwszym poście ;)

Spirrxd - 15 Kwiecień 2018, 11:15

Piecia, rozumiem że muszę wyjąć turbinę z samochodu żeby przeprowadzić tą akcję rozruszania łopatek, ale rozbierać jej chyba nie trzeba? Łopatki będzie widać przez otwór?

Ogólnie przeraża mnie dostęp do turbiny w naszym samochodzie, sam raczej jej nie wyjmę :P

MarTech - 15 Kwiecień 2018, 11:30

Bardzo ciężko, ale można spróbować bez demontażu dostać się do sztangi. Zdecydowanie lepszy i skuteczniejszy dostęp jest po demontażu.
Sztanga jest między blokiem a turbiną, słabo z dostępem i skuteczną naprawą w takim wypadku, jeśli mocno się zapiekło.

Wytargać turbinę. To kilka śrubek + 2 przewody olejowe.

Spirrxd - 16 Kwiecień 2018, 18:58

Postanowiłem, że zamówie uzywana turbinę i dam warsztatowi do przełożenia ale wcześniej ją jeszcze przeczyszcze :)

A tak pytanie z innej beczki.. jak czysciłem czujnik doładowania to zauważyłem że w kolektorze jest straszny syf od groma sadzy Oo. Czy wyjęcie kolektora i przeczyszczenie to dużo roboty?

MarTech - 16 Kwiecień 2018, 19:28

Dostęp trochę do bani, ale przede wszystkim nowe uszczelki trzeba dać przy ponownym montażu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group