Silnik i osprzęt - Corsa C 1.0 z klimatyzacją - wymiana paska wielorowkowego (
ekmir - 5 Kwiecień 2018, 19:58 Temat postu: Corsa C 1.0 z klimatyzacją - wymiana paska wielorowkowego ( W Corse C 1.0 (silnik: Z10XE) z klimatyzacją. mam do wymiany pasek wielorowkowy (alternatora).
Większość informacji w necie to krótki opis, ze jest to bardzo prosta czynność i kilkuminutowa.
Czy w tym modelu wymiana paska (i ewentualnie rolki/napinacza) też jest taka prosta ?
W necie natknąłem się na informację, że wymiana paska wymaga demontażu uchwytu silnika.
Bardzo proszę o pomoc.
MarTech - 5 Kwiecień 2018, 22:42
Tak, wymagane jest zdemontowanie łapy silnika. Mając żabę podpierasz silnik, odkręcasz łapę (są torxy ale nasadka 11 daje radę), wymieniasz pasek i składasz. Jak nie będzie łapy to masz dostęp fajny od góry do rolki napinacza.
Adam10 - 6 Kwiecień 2018, 00:01
Wymiana paska wymaga zdjęcia łapy silnika, ale mimo wszystko nie jest to skomplikowane. 30min roboty.
1. Odłączasz wtyczkę z przeplywomierza
2. Odkrecasz opaskę za przeplywomierzem i rozlaczasz dobór
3. Wyciągasz Rurę przed filtrem powietrza a następnie całą obudowę filtra powietrza
4. Podnośnik pod silnik (najlepiej przez jakąś deskę żeby nie wgiac miski
5. Odkrecasz łapę silnika
6. Naciagasz Napinacz i blokujesz jakąś zawleczka
7. Ściągasz stary pasek i zakładasz nowy
8. Naciagasz napinacz, wyciągasz zawleczke, zakładasz łapę silnika i skladasz wszystko w odwrotnej kolejności
|
|
|