To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Układ elektryczny, zapłon - immobilizer, nie odpala

PeYs00n - 31 Marzec 2018, 19:47

problem rozwiązany auto sholowałem do elektryka na dniówce i po robocie odebrałem

mówił że rozkodowane było wszystko i nie powinno się tak stać po prostu miałem pecha 250 nie moje ale ważne że jezdzi

bartong1 - 1 Kwiecień 2018, 09:45

PeYs00n napisał/a:
problem rozwiązany auto sholowałem do elektryka na dniówce i po robocie odebrałem

mówił że rozkodowane było wszystko i nie powinno się tak stać po prostu miałem pecha 250 nie moje ale ważne że jezdzi


A tak z ciekawości, dostarczałes mu kody do samochodu skoro twierdzi że kodował na nowo? Bo jak nie to cóż, sporo sobie policzył za wykasowanie błędów...

mietrusz - 1 Kwiecień 2018, 12:47

Tak z ciekawości bo się nie znam czy wykasowanie samych błędów w obecnych samochodach powoduje samoistne ich naprawienie?
Myślałem,że po kilku odpaleniach się same kasują.
Kilkakrotnie wyjmowałem akumulator i nic mi się nie rozkodowało w stałej pamięci układu sterującego.Ciekawe ile lat ma ta Corsa bo może siada elektrolit podtrzymujący pamięć po tym czasie.Na chłopski rozum to teraz jak odłączy kolega akumulator to znowu mu się rozkoduje?

bartong1 - 1 Kwiecień 2018, 15:36

mietrusz napisał/a:
Tak z ciekawości bo się nie znam czy wykasowanie samych błędów w obecnych samochodach powoduje samoistne ich naprawienie?
Myślałem,że po kilku odpaleniach się same kasują.
Kilkakrotnie wyjmowałem akumulator i nic mi się nie rozkodowało w stałej pamięci układu sterującego.Ciekawe ile lat ma ta Corsa bo może siada elektrolit podtrzymujący pamięć po tym czasie.Na chłopski rozum to teraz jak odłączy kolega akumulator to znowu mu się rozkoduje?


Tak jak pisałem wcześniej, w sytuacji kiedy akumulator rozładuje się w samochodzie poszczególne moduły wyłączają się w różnym czasie w zależności na tolerancję na minimalne napięcie zasilania, wtedy też następuje stopniowa utrata komunikacji pomiędzy kolejnymi modułami, a ten moduł który jeszcze działa zapisuje błędy komunikacji itp co ostatecznie może skutecznie unieruchomic samochód jeżeli błędy są dla danego sternownika krytyczne. Immo same z siebie się nie rozkoduje, to pamięć nie ulotna. Przez to jest różnica pomiędzy wyjęciem akumulatora a powolnym rozładowaniem do zera w nowszych samochodach gdzie różnych modułów jest kilka i każdy zapisuje błędy z osobna. Błędy potrafią owszem zostać wykasowane ale po iluś prawidłowych uruchomieniach gdy nie pojawiły się na nowo, tutaj była trochę inna sytuacja
Pozdrawiam

Adam10 - 1 Kwiecień 2018, 18:15

Trochę sprostuje....

Wszystko zależy od sterownika. W corsach akurat błędy się nie kasuja po odpieciu aku ani po ilus tam uruchomieniach. Jeśli usterka została naprawiona ale nie wykasowano tego kompem to check na desce zgaśnie ale błąd zostaje zapisany w sterowniku jako niewystepujacy.

Druga sprawa to wcale nie musiał dostarczać security code do zaprogramowania immo. Ten kod ktoś ogarnięty wyciągnie kompem (chociaż tu uwaga że nie zawsze się da. Zależy to od wgranego softu. Do tej pory tylko raz musiałem klienta prosić o security code).



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group