To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Układ elektryczny, zapłon - immobilizer, nie odpala

PeYs00n - 26 Marzec 2018, 21:09
Temat postu: immobilizer, nie odpala
witam
zostawiłem corsę na światłach i rozładowało do zera akumulator ładowałem całą noc ale nic nie pomogło mam problem z zapaleniam auta nie kręci rozrusznik i miga kontrolka z kluczykiem (w książce jest napisane że to immobilizer) kluczyk zapasowy też nie działa
proszę o pomoc jak zaprogramować z powrotem immobilizer chyba że ma kotś pomysł co może być przyczyną

nawet szyby elektryczne mają błąd prawa zjeżdża automatycznie lewa zatrzymuje się po puszczeniu wczesniej obie działały automatycznie

bartong1 - 27 Marzec 2018, 06:27

W takiej sytuacji najpierw spróbuj wykasowac wszystkie błędy, po rozładowaniu samochodu do zera poszczególne moduły wyrzucają błędy zasilania, być może nie trzeba będzie nic programować. Błędy kasujemy dedykowanym interface'm
Pozdrawiam

PeYs00n - 27 Marzec 2018, 09:24

bartong1 napisał/a:
W takiej sytuacji najpierw spróbuj wykasowac wszystkie błędy, po rozładowaniu samochodu do zera poszczególne moduły wyrzucają błędy zasilania, być może nie trzeba będzie nic programować. Błędy kasujemy dedykowanym interface'm
Pozdrawiam

Proszę o łopatologiczne wytłumaczenie gdyż elektryka to nie moja bajka
Dedykowany interface tzn trzeba elektryka samochodowego żeby podłączył pod komputer? Czy można samodzielnie to wykonać

mietrusz - 27 Marzec 2018, 09:45

Rozładowanie akumulatora nie powinno tego spowodować.Odłącz klemę i po minucie podłącz ponownie ale pewnie żeby nie iskrzyło wcześniej.Nie pomoże sprawdź bezpieczniki o dużym amperażu.W Corsie D można samemu manetkami zaprogramować żeby światła wyłączały się razem z zapłonem,stoi w instrukcji.
Masz alarm???
Odłączyłeś klemy podczas ładowania akumulatora,bo jeżeli nie a bezpieczniki będą dobre to masz problem...???

PeYs00n - 27 Marzec 2018, 10:30

Nie mam alarmu akumulator wziąłem do domu żeby naładować
bartong1 - 28 Marzec 2018, 06:25

Dedykowany, czyli opcom lub tech. Przy powolnym rozładowaniu do zera poszczególne moduły generują błędy komunikacji między sobą bo w różnych momentach przestają działać (np jeden się wyłączy całkiem na poziomie 9v drugi na poziomie np 8v itp co powoduje że stopniowo zapisują kolejne moduły błędy komunikacji)
PeYs00n - 28 Marzec 2018, 14:33

dziś ma podjechać elektryk zobaczymy co powie
mietrusz - 28 Marzec 2018, 15:30

Znowu ładujesz jak akumulator nawet nie zakręcił to on dostał zwarcie i do niczego się już nie przyda.Kup nowy za pieniądze które wydasz na elektryka i samochód zapali.
bartong1 - 29 Marzec 2018, 12:36

mietrusz napisał/a:
Znowu ładujesz jak akumulator nawet nie zakręcił to on dostał zwarcie i do niczego się już nie przyda.Kup nowy za pieniądze które wydasz na elektryka i samochód zapali.


Brak kręcenia rozrusznikiem nie jest spowodowany zawarciem na akumulatorze tylko zablokowanym immo.
Niemniej jednak po tak głębokim rozładowaniu sprawność i pojemność akumulatora na pewno mocno spadła i trzeba się będzie też szykować na jego wymianę

mietrusz - 29 Marzec 2018, 18:01

Ja już jestem starej daty ale immobilizer jak pamiętam to blokuje zapłon i pompę ale nie rozrusznik.Jak nie kręci to zawsze albo uszkodzony albo akumulator albo zły styk na akumulatorze.
halomistrz - 29 Marzec 2018, 20:01

w corsie immobilizer na pewno blokuje rozrusznik,wiem bo testowałem
mietrusz - 30 Marzec 2018, 11:19

A jak testowałeś,wyjąłeś baterie z kluczyka i nie kręcił?
Adam10 - 30 Marzec 2018, 11:28

mietrusz napisał/a:
A jak testowałeś,wyjąłeś baterie z kluczyka i nie kręcił?


a tak z ciekawości.... co da wyjęcie baterii z kluczyki? :P

bartong1 napisał/a:
Brak kręcenia rozrusznikiem nie jest spowodowany zawarciem na akumulatorze tylko zablokowanym immo.


albo jeszcze mógł paść rozrusznik, albo mogła paść kostka stacyjki ;)



Jak próbujesz kręcić to kontrolki przygasają mocno czy nie?
Jeśli nie to szukaj przyczyny w immo, kostce stacyjki lub rozruszniku
Jeśli tak to przez akumulator nie ma siły zakręcić ;)

mietrusz - 30 Marzec 2018, 17:44

Adaś 10.Znaku zapytania nie zauważyłeś?Poza tematem-Kiedyś były immo aktywne i potrzebowały baterii ale ich moc nie miała znaczenia do rozruchu ale co ja będę ekspertowi mówił.
Adam10 - 30 Marzec 2018, 18:49

Owszem, zauważyłem i dlatego ja również zapytałem co masz na myśli. U mnie też jest znak zapytania na końcu ;)
PeYs00n - 31 Marzec 2018, 19:47

problem rozwiązany auto sholowałem do elektryka na dniówce i po robocie odebrałem

mówił że rozkodowane było wszystko i nie powinno się tak stać po prostu miałem pecha 250 nie moje ale ważne że jezdzi

bartong1 - 1 Kwiecień 2018, 09:45

PeYs00n napisał/a:
problem rozwiązany auto sholowałem do elektryka na dniówce i po robocie odebrałem

mówił że rozkodowane było wszystko i nie powinno się tak stać po prostu miałem pecha 250 nie moje ale ważne że jezdzi


A tak z ciekawości, dostarczałes mu kody do samochodu skoro twierdzi że kodował na nowo? Bo jak nie to cóż, sporo sobie policzył za wykasowanie błędów...

mietrusz - 1 Kwiecień 2018, 12:47

Tak z ciekawości bo się nie znam czy wykasowanie samych błędów w obecnych samochodach powoduje samoistne ich naprawienie?
Myślałem,że po kilku odpaleniach się same kasują.
Kilkakrotnie wyjmowałem akumulator i nic mi się nie rozkodowało w stałej pamięci układu sterującego.Ciekawe ile lat ma ta Corsa bo może siada elektrolit podtrzymujący pamięć po tym czasie.Na chłopski rozum to teraz jak odłączy kolega akumulator to znowu mu się rozkoduje?

bartong1 - 1 Kwiecień 2018, 15:36

mietrusz napisał/a:
Tak z ciekawości bo się nie znam czy wykasowanie samych błędów w obecnych samochodach powoduje samoistne ich naprawienie?
Myślałem,że po kilku odpaleniach się same kasują.
Kilkakrotnie wyjmowałem akumulator i nic mi się nie rozkodowało w stałej pamięci układu sterującego.Ciekawe ile lat ma ta Corsa bo może siada elektrolit podtrzymujący pamięć po tym czasie.Na chłopski rozum to teraz jak odłączy kolega akumulator to znowu mu się rozkoduje?


Tak jak pisałem wcześniej, w sytuacji kiedy akumulator rozładuje się w samochodzie poszczególne moduły wyłączają się w różnym czasie w zależności na tolerancję na minimalne napięcie zasilania, wtedy też następuje stopniowa utrata komunikacji pomiędzy kolejnymi modułami, a ten moduł który jeszcze działa zapisuje błędy komunikacji itp co ostatecznie może skutecznie unieruchomic samochód jeżeli błędy są dla danego sternownika krytyczne. Immo same z siebie się nie rozkoduje, to pamięć nie ulotna. Przez to jest różnica pomiędzy wyjęciem akumulatora a powolnym rozładowaniem do zera w nowszych samochodach gdzie różnych modułów jest kilka i każdy zapisuje błędy z osobna. Błędy potrafią owszem zostać wykasowane ale po iluś prawidłowych uruchomieniach gdy nie pojawiły się na nowo, tutaj była trochę inna sytuacja
Pozdrawiam

Adam10 - 1 Kwiecień 2018, 18:15

Trochę sprostuje....

Wszystko zależy od sterownika. W corsach akurat błędy się nie kasuja po odpieciu aku ani po ilus tam uruchomieniach. Jeśli usterka została naprawiona ale nie wykasowano tego kompem to check na desce zgaśnie ale błąd zostaje zapisany w sterowniku jako niewystepujacy.

Druga sprawa to wcale nie musiał dostarczać security code do zaprogramowania immo. Ten kod ktoś ogarnięty wyciągnie kompem (chociaż tu uwaga że nie zawsze się da. Zależy to od wgranego softu. Do tej pory tylko raz musiałem klienta prosić o security code).



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group