To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Silnik i osprzęt - Opel Corsa D 1.2 XEP osad w zbiorniczku płynu chlodzącego

polrob - 8 Marzec 2018, 00:45
Temat postu: Opel Corsa D 1.2 XEP osad w zbiorniczku płynu chlodzącego
Witam
Mam problem z corsa D a mianowicie pojawił się tłusty osad w zbiorniczku płynu chłodzącego (plus krople od środka jak przy gotowaniu. Moje podejrzenie to UPG. Przebiegi autem nieduże ok 5tys rocznie i tak naprawdę to od miesiąca jak zacząłem to obserwować to ubytek płynu może delikatny. Jest też osad na korku oleju ale to występowało zawsze w takich temperaturach jak teraz. W oleju nie widać śladów płynu. Jakieś sugestie co to może być?
Dodam że nie ma problemów z ogrzewaniem, i przewody gumowe nie są zbyt twarde podczas pracy silnika.
Czy jest możliwe żeby to olej odstawał się do płynu poprzez UPG a nieodwrotnie, bo wydaje mi się że szybciej powinien iść płyn do oleju.
Prośba o jakieś podpowiedzi.

Adam10 - 8 Marzec 2018, 07:27

polrob napisał/a:
Czy jest możliwe żeby to olej odstawał się do płynu poprzez UPG a nieodwrotnie, bo wydaje mi się że szybciej powinien iść płyn do oleju.


to zależy w którym miejscu byłaby trafiona uszczelka ;) Ciśnienie oleju jest większe niż w układzie chłodzenia więc jeśli nieszczelność jest niewielka to może być tak że olej będzie dostawał się do oleju.

Przy tym silniku może być też tak, że olej miesza się z płynem chłodzącym poprzez nieszczelności uszczelki osłony rozrządu, ale to by się dopiero okazało przy rozbieraniu.

polrob - 8 Marzec 2018, 20:43

Witam

Dzięki za info. Dało mi to do myślenia co napisałeś ale kurczę w zeszłym roku był wymieniany rozrząd łącznie z tą dużą uszczelką która była w kpl. Czy może jest jeszcze dodatkowo jakaś inna?
Zastanawia mnie skąd się biorą skropliny na górze zbiorniczka które wyglądają jak skroplone opary płyny (tak jakby się gotował), no chyba że to jest spowodowane tym olejem który się później osadza na bokach.

Adam10 - 8 Marzec 2018, 23:23

nie, jest tylko ta duża uszczelka. Polecam Victor Reinz (taka idzie na pierwszy montaż).

Zrób zdjęcie tego dziwnego osadu ;) Może to wcale nie olej ;)

bartong1 - 9 Marzec 2018, 16:00

Można przeprowadzić test szczelności upg- takie testery to koszt ok 20-30zl, test może pokazać czy spaliny przedostają się do układu chłodzenia.
Dodatkowe tłuste osady z płynie chłodzącym zawsze wróżą większy remont, nawet jeżeli to nieszczelność od strony rozrządu, to w zależności od obecnego przebiegu warto wymienić upg bo to tego i tak trzeba zrzucać rozrząd

Adam10 - 9 Marzec 2018, 18:11

bartong1 napisał/a:
Dodatkowe tłuste osady z płynie chłodzącym zawsze wróżą większy remont, nawet jeżeli to nieszczelność od strony rozrządu, to w zależności od obecnego przebiegu warto wymienić upg bo to tego i tak trzeba zrzucać rozrząd


owszem, też bym od razu zrobił UPG jakbym miał zrzucać cały rozrząd a nie byłoby pewności którędy leci

bartong1 napisał/a:
Można przeprowadzić test szczelności upg- takie testery to koszt ok 20-30zl, test może pokazać czy spaliny przedostają się do układu chłodzenia.


to da Ci tylko obraz tego czy spaliny lecą do ukł chłodzenia, a tutaj widać ewidentnie że problem jest z jakąś mikro nieszczelnością pomiędzy ukł smarowania a chłodzenia



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group